Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

branża spożywcza kompetencje

Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

Przemysł spożywczy to jedna z szybciej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki, mająca wysoki udział w tworzeniu PKB. Oczywiście maszyny, nowoczesne technologie i wieloletnie receptury stanowią istotny element tej branży. Jednakże jej trzon stanowi człowiek – jego kwalifikacje, kompetencje zawodowe, wiedza, doświadczenie. Jaki jest profil idealnego pracownika? Branża spożywcza kompetencje? Te pytania nieustannie Cię nurtują? Dobrze trafiłeś – my mamy na nie odpowiedź. O tym wszystkim można przeczytać w naszym artykule.

Najważniejsze kompetencje zawodowe w branży spożywczej

Typowe zawody w sektorze spożywczym to: piekarz, cukiernik, wędliniarz, przetwórca ryb i sprzedawca. Zaliczają się do nich również operatorzy maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, technicy przetwórstwa mleczarskiego czy kontrolerzy jakości. Każdy z tych zawodów ma nieco inny charakter, ale możemy stworzyć ogólny katalog kompetencji, jakie powinna posiadać osoba zatrudniona we wspomnianym dziale gospodarki.

Utarło się, że idealny pracownik to taki, który posiada zarówno wiedzę, doświadczenie, jak i odpowiednie kompetencje zawodowe.

Branża spożywcza kompetencje – jakie kwalifikacje powinien posiadać idealny pracownik?

W sektorze spożywczym istotną rolę odgrywa branżowa wiedza. Idealny kandydat powinien znać zasady przechowywania produktów oraz z informacje z  zakresu GMP,GHP i HACCP (systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli). Równie ważna jest także znajomość stosowanych surowców i receptur oraz technologii produkcji. Niezbędna jest także wiedza teoretyczna z zakresu kontroli całego procesu produkcyjnego oraz oceny jakości produktu.

Komunikacja to podstawa!  

Wiedzę z zakresu branży spożywczej posiadają także asystenci, menadżerowie oraz kupcy, którzy odpowiedzialni są za kategorie spożywcze w handlu detalicznym. W ich pracy przydaje się nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu towaroznawstwa, ale również kompetencje miękkie. Menadżer kategorii musi posiadać takie umiejętności jak asertywność, radzenie sobie ze stresem i odpowiednie planowanie czasu. Powinien dobrze znać techniki negocjacyjne, wywierania wpływu oraz posiadać wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne.

 

W naszej ofercie znajdują się zarówno szkolenia sprzedażowe podnoszące kompetencje zawodowe,  jak i umiejętności miękkie. Podczas kursów, kładziemy nacisk na zdobywanie wiedzy w sposób praktyczny. Każde szkolenie jest dostosowane do poziomu wiedzy danej grupy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia transportowe wybrać, by zwiększyć efektywność zespołu?

Szkolenia transportowe dopasowane do realnych wyzwań – jak mądrze rozwijać zespół? W dobie rosnącej konkurencji i dynamicznych zmian w branży TSL, coraz więcej menedżerów i właścicieli firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia transportowe wdrożyć, by realnie podnieść efektywność zespołu? Odpowiedź nie jest oczywista, bo potrzeby firm różnią się w zależności od skali działalności, rodzaju obsługiwanych ładunków czy kierunków transportu. Jednak jedno pozostaje…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.