Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

branża spożywcza kompetencje

Kompetencje zawodowe pracownika branży spożywczej

Przemysł spożywczy to jedna z szybciej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki, mająca wysoki udział w tworzeniu PKB. Oczywiście maszyny, nowoczesne technologie i wieloletnie receptury stanowią istotny element tej branży. Jednakże jej trzon stanowi człowiek – jego kwalifikacje, kompetencje zawodowe, wiedza, doświadczenie. Jaki jest profil idealnego pracownika? Branża spożywcza kompetencje? Te pytania nieustannie Cię nurtują? Dobrze trafiłeś – my mamy na nie odpowiedź. O tym wszystkim można przeczytać w naszym artykule.

Najważniejsze kompetencje zawodowe w branży spożywczej

Typowe zawody w sektorze spożywczym to: piekarz, cukiernik, wędliniarz, przetwórca ryb i sprzedawca. Zaliczają się do nich również operatorzy maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, technicy przetwórstwa mleczarskiego czy kontrolerzy jakości. Każdy z tych zawodów ma nieco inny charakter, ale możemy stworzyć ogólny katalog kompetencji, jakie powinna posiadać osoba zatrudniona we wspomnianym dziale gospodarki.

Utarło się, że idealny pracownik to taki, który posiada zarówno wiedzę, doświadczenie, jak i odpowiednie kompetencje zawodowe.

Branża spożywcza kompetencje – jakie kwalifikacje powinien posiadać idealny pracownik?

W sektorze spożywczym istotną rolę odgrywa branżowa wiedza. Idealny kandydat powinien znać zasady przechowywania produktów oraz z informacje z  zakresu GMP,GHP i HACCP (systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli). Równie ważna jest także znajomość stosowanych surowców i receptur oraz technologii produkcji. Niezbędna jest także wiedza teoretyczna z zakresu kontroli całego procesu produkcyjnego oraz oceny jakości produktu.

Komunikacja to podstawa!  

Wiedzę z zakresu branży spożywczej posiadają także asystenci, menadżerowie oraz kupcy, którzy odpowiedzialni są za kategorie spożywcze w handlu detalicznym. W ich pracy przydaje się nie tylko wiedza teoretyczna z zakresu towaroznawstwa, ale również kompetencje miękkie. Menadżer kategorii musi posiadać takie umiejętności jak asertywność, radzenie sobie ze stresem i odpowiednie planowanie czasu. Powinien dobrze znać techniki negocjacyjne, wywierania wpływu oraz posiadać wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne.

 

W naszej ofercie znajdują się zarówno szkolenia sprzedażowe podnoszące kompetencje zawodowe,  jak i umiejętności miękkie. Podczas kursów, kładziemy nacisk na zdobywanie wiedzy w sposób praktyczny. Każde szkolenie jest dostosowane do poziomu wiedzy danej grupy.

Przeczytaj również:

Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Akademia Menadżera cyfryzacji — zarządzanie zmianą

Akademia Menadżera cyfryzacji — zarządzanie zmianą Życie to nieustanne zmiany. Podobnie jest w przypadku życia zawodowego, kiedy to postawieni jesteśmy przed wieloma zmianami, które w zdecydowanym stopniu wpływają na naszą codzienność w pracy. Warto dodać, że bardzo dużo zależy od tego, w jaki sposób zmiany wprowadzane są w życie. Zarządzanie zmianą ma bardzo istotny wpływ na to, w jaki sposób wszystko zostanie wdrożone i utrwalone…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój

Reklama firmy w Internecie – jak robić to poprawnie?

Reklama firmy w Internecie – jak robić to poprawnie? Z pewnością wiesz, jak ważny w prowadzeniu firmy jest odpowiedni marketing i związana z nim reklama firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawnie promować firmę w Internecie ten artykuł jest przeznaczony dla Ciebie. Samodzielna reklama firmy w Internecie Samodzielny marketing może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które decydują się na prowadzenie działalności gospodarczej w pojedynkę. Często ten wariant…
dowiedz się więcej
Szkolenia dofinansowane, Wiedza i rozwój

Negocjacje twarde, miękkie i rzeczowe

Negocjacje twarde, miękkie i rzeczowe Negocjacje to proces lekki, łatwy i przyjemny, jeśli obie strony “z grubsza” zgadzają się co do finalnego stanowiska, a do przedyskutowania są tylko mniej znaczące szczegóły. Kiedy jednak do stołu zasiadają wytrawni negocjatorzy, stawka rozmów jest wysoka, a strony mają rozbieżne interesy, sytuacja się komplikuje. Zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania wyróżnia się negocjacje twarde, miękkie i rzeczowe. Poznaj je i dowiedz…
dowiedz się więcej