Korzyści ze szkoleń dla branży kulinarnej

Branża gastronomiczna jest bardzo rozwojowym biznesem, niemniej jednak stanowi ciężki orzech do zgryzienia. Związane jest to nie tylko z nieustannie rosnącą konkurencją i walką o każdego klienta, ale także ze sprawami organizacyjnymi – aranżacją funkcjonalnej przestrzeni, sanepidem oraz dostawą wysokiej jakości, świeżych produktów. Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia personelu, który, odpowiednio wykwalifikowany, potrafi przynieść firmie spore zyski. W jaki sposób zdobyć takie kwalifikacje? Najlepiej podczas specjalnego kursu, dedykowanego branży gastronomicznej!

Biznes od kuchni

Kuchnia to serce każdego domu i restauracji. W niej przygotowywane są posiłki, które mają zachwycić przybyłych gości. A żeby właśnie takie były, potrzebny jest profesjonalny szef kuchni. To stanowisko bardzo odpowiedzialne i wymaga wysokich kompetencji. Zawodowy kucharz to przede wszystkim osoba odporna na stres i opanowana. Oglądając programy kulinarne w telewizji, nierzadko widzimy jakie piekło rozgrywa się w trakcie gotowania. Nie dość, że jedzenie ma być smaczne i pięknie wyglądać, to jeszcze musi być wydane na czas. Dlatego też, jedną z bardzo przydatnych umiejętności, jest zarządzanie czasem. Osoby aspirujące na stanowisko szefa kuchni, powinny także mieć za sobą szkolenie ze skutecznej komunikacji. To bardzo ułatwia pracę w kuchni.

Kelner – wizytówka restauracji

Pierwszą i jednocześnie ostatnią osobą, którą widzi klient w placówce gastronomicznej, jest kelner. Jest on głównym elementem wizerunku całego lokalu. Powinien odznaczać się nienagannym ubiorem i pozytywnym nastawieniem. Podstawową umiejętnością personalną każdego kelnera jest opanowanie emocji i odporność na stres. Duży ruch w lokalu przeważnie wywołuje presję, która negatywnie wpływa na obsługę klienta. Specjalne szkolenia poświęcone właśnie kontroli emocji podniosą jakość obsługi oraz przyczynią się do lepszego samopoczucia kelnera. W nieco bardziej wyszukanych restauracjach niezbędna jest znajomość zasad savoir – vivre, które również można poznać w trakcie takich warsztatów.

Barman, barista, somelier

Stanowisko someliera z reguły pojawia się w wysokich rangą restauracjach, natomiast barman i barista to zawody zdecydowanie bardziej popularne. Głównym zadaniem wymienionych osób jest przygotowanie napojów, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Zaraz po kucharzach, wymagają uczestnictwa w szkoleniach. W ich trakcie mogą się nauczyć różnych sposobów przygotowywania i ozdabiania napojów, rodzajów alkoholi oraz kawy. Dodatkowym asem podczas szkolenia jest możliwość nauczenia się technik perswazji i prezentowania produktu.

Korzyści ze szkoleń

Szkolenia to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdego punktu gastronomicznego. Przede wszystkim dlatego, że znajomość podstawowych zasad rządzących tym biznesem, przyczynia się do większych utargów. Właściwa obsługa klienta, zdolność negocjacji, zarządzania czasem i skuteczna komunikacja to tylko kilka umiejętności, których można się nauczyć podczas takich warsztatów. Są jednak one niezbędne, aby podnieść kwalifikacje pracowników i jakoś oferowanych usług. Dodatkową, niezwykle ważną korzyścią ze szkolenia, jest umiejętność aranżacji restauracyjnej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.