Korzyści ze szkoleń dla branży kulinarnej

Branża gastronomiczna jest bardzo rozwojowym biznesem, niemniej jednak stanowi ciężki orzech do zgryzienia. Związane jest to nie tylko z nieustannie rosnącą konkurencją i walką o każdego klienta, ale także ze sprawami organizacyjnymi – aranżacją funkcjonalnej przestrzeni, sanepidem oraz dostawą wysokiej jakości, świeżych produktów. Oprócz tego pozostaje jeszcze kwestia personelu, który, odpowiednio wykwalifikowany, potrafi przynieść firmie spore zyski. W jaki sposób zdobyć takie kwalifikacje? Najlepiej podczas specjalnego kursu, dedykowanego branży gastronomicznej!

Biznes od kuchni

Kuchnia to serce każdego domu i restauracji. W niej przygotowywane są posiłki, które mają zachwycić przybyłych gości. A żeby właśnie takie były, potrzebny jest profesjonalny szef kuchni. To stanowisko bardzo odpowiedzialne i wymaga wysokich kompetencji. Zawodowy kucharz to przede wszystkim osoba odporna na stres i opanowana. Oglądając programy kulinarne w telewizji, nierzadko widzimy jakie piekło rozgrywa się w trakcie gotowania. Nie dość, że jedzenie ma być smaczne i pięknie wyglądać, to jeszcze musi być wydane na czas. Dlatego też, jedną z bardzo przydatnych umiejętności, jest zarządzanie czasem. Osoby aspirujące na stanowisko szefa kuchni, powinny także mieć za sobą szkolenie ze skutecznej komunikacji. To bardzo ułatwia pracę w kuchni.

Kelner – wizytówka restauracji

Pierwszą i jednocześnie ostatnią osobą, którą widzi klient w placówce gastronomicznej, jest kelner. Jest on głównym elementem wizerunku całego lokalu. Powinien odznaczać się nienagannym ubiorem i pozytywnym nastawieniem. Podstawową umiejętnością personalną każdego kelnera jest opanowanie emocji i odporność na stres. Duży ruch w lokalu przeważnie wywołuje presję, która negatywnie wpływa na obsługę klienta. Specjalne szkolenia poświęcone właśnie kontroli emocji podniosą jakość obsługi oraz przyczynią się do lepszego samopoczucia kelnera. W nieco bardziej wyszukanych restauracjach niezbędna jest znajomość zasad savoir – vivre, które również można poznać w trakcie takich warsztatów.

Barman, barista, somelier

Stanowisko someliera z reguły pojawia się w wysokich rangą restauracjach, natomiast barman i barista to zawody zdecydowanie bardziej popularne. Głównym zadaniem wymienionych osób jest przygotowanie napojów, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Zaraz po kucharzach, wymagają uczestnictwa w szkoleniach. W ich trakcie mogą się nauczyć różnych sposobów przygotowywania i ozdabiania napojów, rodzajów alkoholi oraz kawy. Dodatkowym asem podczas szkolenia jest możliwość nauczenia się technik perswazji i prezentowania produktu.

Korzyści ze szkoleń

Szkolenia to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdego punktu gastronomicznego. Przede wszystkim dlatego, że znajomość podstawowych zasad rządzących tym biznesem, przyczynia się do większych utargów. Właściwa obsługa klienta, zdolność negocjacji, zarządzania czasem i skuteczna komunikacja to tylko kilka umiejętności, których można się nauczyć podczas takich warsztatów. Są jednak one niezbędne, aby podnieść kwalifikacje pracowników i jakoś oferowanych usług. Dodatkową, niezwykle ważną korzyścią ze szkolenia, jest umiejętność aranżacji restauracyjnej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej