Kto pierwszy podaje dłoń? Powitanie biznesowe - jak powinno wyglądać?

Kto pierwszy podaje dłoń? Rozpoczynanie negocjacji — jak się witać?

Jest wiele zasad mówiących o tym, kto pierwszy podaje dłoń w danych okolicznościach.

Oto kilka podstawowych zasad, które zapewne większość z nas zna:

1. Osoba starsza wita się z osobą młodszą.

2. Kobieta pierwsza podaje dłoń mężczyźnie.

3. Gospodarz wita gościa.

5. Osoba „ważniejsza” wita się z osobą „mniej ważna”.

W tym momencie należy zadać pytanie kluczowe — KTO JEST MNIEJ WAŻNĄ OSOBĄ?

Ogólnie przyjętą zasadą jest to, że ważniejsza osoba to ta na wyższym stanowisku. W sytuacji gdzie spotyka się przedstawiciel handlowy z prezesem spółki to ten prezes jest osobą „ważniejszą”.

Co, jeśli spotykają się dwie osoby na tym samym stanowisku np. dwóch dyrektorów sprzedaży? W tym momencie zaczynają się pewnego rodzaju subtelne, psychologiczne gierki o to, kto wyjdzie w ej sytuacji na osobę „ważniejszą”. Oczywiście osoba, która pierwsza poda dłoń, zdobędzie podświadomie status osoby ważniejszej. Jest to oczywiście bardzo delikatna sugestia, która sygnalizuje “moje interesy podczas tego spotkania są ważniejsze”. Warto pamiętać, że zestaw takich drobnych, czasami nie do końca oczywistych sygnałów jest znacznie istotniejszy niż mogłoby się nam to wydawać.

Kiedy dochodzi już do tej istotnej czynności powitania, nasuwa się pewne pytanie. Jak uścisnąć dłoń swojego partnera negocjacyjnego?

Tutaj odpowiedź jest dość oczywista. Nie powinniśmy miażdżyć ręki naszego rozmówcy ani nie powinniśmy podawać mu tzw. śledzia. Najlepszym wyjściem będzie zdecydowany, pewny uścisk z ręką ułożoną prostopadle do podłoża.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia Branża wędliniarska, choć korzystająca z tradycji sięgających wieków, nie unika wpływu nowoczesnego, cyfrowego świata. Zmieniające się trendy konsumenckie, rosnąca konkurencja i dynamiczne otoczenie biznesowe wymagają od producentów wędlin elastyczności i nowoczesnych rozwiązań. W takim kontekście marketing cyfrowy staje się nieodzownym narzędziem, pozwalającym na przetrwanie i rozwój wędliniarni w erze digitalizacji. Z naszych usług skorzystała firma,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania i konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Firmy produkcyjne, niezależnie od swojej wielkości, często zmierzyć się muszą z różnorodnymi projektami, takimi jak wdrażanie nowych produktów, optymalizacja procesów produkcyjnych czy też dostosowywanie się do zmieniających się regulacji i standardów. Sukces w tych przedsięwzięciach zależy w dużej mierze od umiejętności…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, w którym konkurencja stale rośnie, przedsiębiorstwa muszą wykorzystać nowoczesne narzędzia i technologie, aby odnieść sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, którym należy poświęcić uwagę, jest skuteczność procesów sprzedażowych. W tym kontekście sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej, pozwalając firmom osiągnąć wyższy poziom personalizacji.…
dowiedz się więcej