Lepsza komunikacja interpersonalna w zespole - szkolenie integracyjne dla firmy Rowtom

W ostatni weekend lipca mieliśmy przyjemność poprowadzić szkolenie „Komunikacja Interpersonalna w Zespole” dla pracowników firmy Rowtom. Głównym celem szkolenia była integracja międzydziałowa firmy. Dlatego w spotkaniu wzięli udział zarówno zatrudnieni w dziale sprzedaży, serwisu, jak i pracownicy biurowi. Łącznie w zajęciach wzięło udział szesnastu pracowników, a zrealizowaliśmy je w Rezydencji Spalskiej w Spale.

Rowtom to autoryzowany dealer Husqvarna z Tomaszowa Mazowieckiego, działający na rynku od prawie trzydziestu lat. Salon zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i serwisem urządzeń do pielęgnacji zieleni i uprawy leśnej.

 

Cele szkolenia

Jak wspomnieliśmy już wyżej, celem szkolenia była integracja pracowników firmy i zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej w zespole pracowniczym. Stąd w trakcie spotkania skupiliśmy się na ćwiczeniu dostosowania formy przekazu do konkretnej sytuacji i osoby z którą rozmawiamy. Integracji pracowników służyło również wyjaśnienie misji, celów i wartości, którymi kieruje się firma.

 

Przebieg szkolenia 

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę podzieliliśmy zajęcia na dwie części: teoretyczną i praktyczną.

W trakcie szkolenia:

  • uczestnicy poznali różnice w stosowaniu pytań otwartych i zamkniętych – potrafią dostosować rodzaj zadawanych pytań do sytuacji, polepszając komunikację wewnątrz zespołu,
  • ćwiczyliśmy aktywne słuchaniestosowanie parafrazy,
  • uczestnicy dogłębniej poznali i zrozumieli misję,  cele i wartości swojego miejsca pracy,
  • dzięki ćwiczeniom stricte integracyjnym uczestnicy poznali się nawzajem, odkrywając swoje mocne strony i rolę w zespole.

To tyle, jeżeli chodzi o sam program spotkania. A co na to uczestnicy? Za najważniejsze dla nich samych, uczestnicy uznali części skupione na misji, celach i wartościach firmy, a także samą integrację zespołu ☺

Szkolenie przebiegało w pozytywnej i pełnej energii atmosferze, uczestnicy chętnie pracowali podczas całego przebiegu spotkania.

 

Efekty szkolenia

Nowe kompetencje zdobyte dzięki udziałowi w szkoleniu to  lepsza komunikacja interpersonalna w zespole, aktywne słuchanie i zadawanie celowych pytań otwartych i zamkniętych

Pracownikom firmy Rowtom dziękujemy za udział w szkoleniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i praktyczne ćwiczenia pozwolą na polepszenie komunikacji między działami firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej