Lepsza komunikacja interpersonalna w zespole - szkolenie integracyjne dla firmy Rowtom

W ostatni weekend lipca mieliśmy przyjemność poprowadzić szkolenie “Komunikacja Interpersonalna w Zespole” dla pracowników firmy Rowtom. Głównym celem szkolenia była integracja międzydziałowa firmy. Dlatego w spotkaniu wzięli udział zarówno zatrudnieni w dziale sprzedaży, serwisu, jak i pracownicy biurowi. Łącznie w zajęciach wzięło udział szesnastu pracowników, a zrealizowaliśmy je w Rezydencji Spalskiej w Spale.

Rowtom to autoryzowany dealer Husqvarna z Tomaszowa Mazowieckiego, działający na rynku od prawie trzydziestu lat. Salon zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i serwisem urządzeń do pielęgnacji zieleni i uprawy leśnej.

 

Cele szkolenia

Jak wspomnieliśmy już wyżej, celem szkolenia była integracja pracowników firmy i zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej w zespole pracowniczym. Stąd w trakcie spotkania skupiliśmy się na ćwiczeniu dostosowania formy przekazu do konkretnej sytuacji i osoby z którą rozmawiamy. Integracji pracowników służyło również wyjaśnienie misji, celów i wartości, którymi kieruje się firma.

 

Przebieg szkolenia 

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę podzieliliśmy zajęcia na dwie części: teoretyczną i praktyczną.

W trakcie szkolenia:

  • uczestnicy poznali różnice w stosowaniu pytań otwartych i zamkniętych – potrafią dostosować rodzaj zadawanych pytań do sytuacji, polepszając komunikację wewnątrz zespołu,
  • ćwiczyliśmy aktywne słuchaniestosowanie parafrazy,
  • uczestnicy dogłębniej poznali i zrozumieli misję,  cele i wartości swojego miejsca pracy,
  • dzięki ćwiczeniom stricte integracyjnym uczestnicy poznali się nawzajem, odkrywając swoje mocne strony i rolę w zespole.

To tyle, jeżeli chodzi o sam program spotkania. A co na to uczestnicy? Za najważniejsze dla nich samych, uczestnicy uznali części skupione na misji, celach i wartościach firmy, a także samą integrację zespołu ☺

Szkolenie przebiegało w pozytywnej i pełnej energii atmosferze, uczestnicy chętnie pracowali podczas całego przebiegu spotkania.

 

Efekty szkolenia

Nowe kompetencje zdobyte dzięki udziałowi w szkoleniu to  lepsza komunikacja interpersonalna w zespole, aktywne słuchanie i zadawanie celowych pytań otwartych i zamkniętych

Pracownikom firmy Rowtom dziękujemy za udział w szkoleniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i praktyczne ćwiczenia pozwolą na polepszenie komunikacji między działami firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Sztuczna inteligencja w branży handlowej – relacja ze szkolenia

Sztuczna inteligencja w branży handlowej – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym i wymagającym środowisku gospodarczym, innowacje technologiczne odgrywają kluczową rolę w transformacji różnych sektorów. A jednym z głównych motorów tej przemiany jest sztuczna inteligencja. Jej potencjał do rewolucjonizowania procesów, generowania nowych możliwości oraz optymalizacji działań. Staje się coraz bardziej widoczny i kluczowy w kontekście różnych branż. Branża handlowa, będąc jednym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami w branży produkcyjnej - relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym i wymagającym środowisku przemysłowym, skuteczne zarządzanie projektami w branży produkcyjnej jest kluczowym czynnikiem determinującym sukces organizacji. Złożoność procesów, rygorystyczne harmonogramy oraz nieustannie ewoluujące wymagania rynku stawiają przed menedżerami projektów wyzwania, którym trzeba sprostać. Dlatego też, jedna z firm produkcyjnym postanowiła skorzystać z naszych usług i wybrała…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna recepcja w hotelu – relacja ze szkolenia

Profesjonalna recepcja w hotelu – relacja ze szkolenia Branża hotelarska to świat pełen wyzwań i nieustannych oczekiwań gości. W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja w tej dziedzinie jest coraz większa. Kluczowym elementem sukcesu każdego hotelu staje się profesjonalna i wyjątkowa obsługa gości. Właśnie dlatego zostaliśmy poproszeni o zrealizowanie szkolenia, którego celem było przekazanie uczestnikom praktycznych narzędzi i wiedzy niezbędnych do zapewnienia gościom…
dowiedz się więcej