Lepsza komunikacja interpersonalna w zespole - szkolenie integracyjne dla firmy Rowtom

W ostatni weekend lipca mieliśmy przyjemność poprowadzić szkolenie “Komunikacja Interpersonalna w Zespole” dla pracowników firmy Rowtom. Głównym celem szkolenia była integracja międzydziałowa firmy. Dlatego w spotkaniu wzięli udział zarówno zatrudnieni w dziale sprzedaży, serwisu, jak i pracownicy biurowi. Łącznie w zajęciach wzięło udział szesnastu pracowników, a zrealizowaliśmy je w Rezydencji Spalskiej w Spale.

Rowtom to autoryzowany dealer Husqvarna z Tomaszowa Mazowieckiego, działający na rynku od prawie trzydziestu lat. Salon zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i serwisem urządzeń do pielęgnacji zieleni i uprawy leśnej.

 

Cele szkolenia

Jak wspomnieliśmy już wyżej, celem szkolenia była integracja pracowników firmy i zwiększenie efektywności komunikacji interpersonalnej w zespole pracowniczym. Stąd w trakcie spotkania skupiliśmy się na ćwiczeniu dostosowania formy przekazu do konkretnej sytuacji i osoby z którą rozmawiamy. Integracji pracowników służyło również wyjaśnienie misji, celów i wartości, którymi kieruje się firma.

 

Przebieg szkolenia 

Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę podzieliliśmy zajęcia na dwie części: teoretyczną i praktyczną.

W trakcie szkolenia:

  • uczestnicy poznali różnice w stosowaniu pytań otwartych i zamkniętych – potrafią dostosować rodzaj zadawanych pytań do sytuacji, polepszając komunikację wewnątrz zespołu,
  • ćwiczyliśmy aktywne słuchaniestosowanie parafrazy,
  • uczestnicy dogłębniej poznali i zrozumieli misję,  cele i wartości swojego miejsca pracy,
  • dzięki ćwiczeniom stricte integracyjnym uczestnicy poznali się nawzajem, odkrywając swoje mocne strony i rolę w zespole.

To tyle, jeżeli chodzi o sam program spotkania. A co na to uczestnicy? Za najważniejsze dla nich samych, uczestnicy uznali części skupione na misji, celach i wartościach firmy, a także samą integrację zespołu ☺

Szkolenie przebiegało w pozytywnej i pełnej energii atmosferze, uczestnicy chętnie pracowali podczas całego przebiegu spotkania.

 

Efekty szkolenia

Nowe kompetencje zdobyte dzięki udziałowi w szkoleniu to  lepsza komunikacja interpersonalna w zespole, aktywne słuchanie i zadawanie celowych pytań otwartych i zamkniętych

Pracownikom firmy Rowtom dziękujemy za udział w szkoleniu i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i praktyczne ćwiczenia pozwolą na polepszenie komunikacji między działami firmy.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.