Marka osobista – dlaczego warto i jak ją zbudować? Szkolenie dla firmy Tachion

W dniach 25-26 lutego przeprowadziliśmy obejmujące pełne dwa dni  szkoleniowe, indywidualne szkolenie dla właściciela firmy Tachion, działającej w branży budowlanej. Było to kolejne szkolenie dla tej firmy. Wcześniej realizowaliśmy dla firmy Tachion szkolenie “Certyfikowany audytor wewnętrzny/ pełnomocnik ISO 9001”. Relacja z tego szkolenia dostępna jest tutaj.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było stworzenie dla uczestnika indywidualnego schematu budowy marki osobistej, jak również demonstracja możliwości zastosowania różnych narzędzi autoprezentacji wspomagających ten proces: strona www, blog, media społecznościowe, media tradycyjne, relacje bezpośrednie (networking). Uczestnik poznał również najważniejsze zasady prowadzenia wystąpień publicznych.

Przebieg szkolenia

Podczas szkolenia skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze świadomym budowaniem marki poprzez wykorzystanie swoich mocnych stron, a także na komunikacji marki przedsiębiorcy/eksperta w różnorodnych kanałach. Nie zabrakło również zagadnień związanych z samym definiowaniem fundamentów marki: doborem odpowiedniego archetypu, czy grup docelowych.

Poniżej zamieszczamy ramowy plan naszych szkoleń z zakresu budowy marki osobistej:

Moduł 1
1.Czym jest marka osobista
2.Po co potrzebne jest budowanie marki osobistej
3.Charyzma – jak przyciągnąć uwagę

Moduł 2
1.Świadome budowanie marki osobistej
2.Wyznaczenie celu
3.Wyznaczenie grupy odbiorców
4.Analiza konkurencji
5.Analiza SWOT

Moduł 3
1.Wykorzystaj storytelling w budowaniu marki
2.Zasady tworzenia dobrych opowieści
3.Archetypy i ich rola w tworzeniu opowieści

Moduł 4
1.Elevator Pitch – czyli co mi powiesz, jak mnie złapiesz
2.Zasady tworzenia Elevator Pitch
3.Budowanie pozycji eksperta

Moduł 5
1.Czas na komunikację
2.Strona www i blog
3.Media społecznościowe
4.Media tradycyjne
5.Networking

Moduł 6
1.Dbanie o wizerunek w mediach tradycyjnych – na co zwracać uwagę podczas udzielania wy-powiedzi i
wywiadu
2.Dbanie o wizerunek w mediach społecznościowych
3.Podstawy wystąpień publicznych
4.Zarządzanie kryzysowe

Marka osobista tworzy wyrazisty wizerunek, dzięki czemu firma odróżnia się od konkurencji i buduje lojalność klientów. W jej krystalizacji pomaga spotkanie z osobą z zewnątrz, doświadczonym marketingowcem – stąd tak wiele osób korzysta obecnie ze szkoleń zakresie budowy marki osobistej. Jednak samo stworzenie marki nic nie da, jeżeli nie dotrzemy z naszym przekazem do odbiorców. Dlatego dużą część szkolenia poświęciliśmy na opracowanie koncepcji strategii komunikacyjnej marki osobistej, z omówieniem możliwych działań w różnych kanałach komunikacji marketingowej: strona www, blog, media społecznościowe, czy kontakty bezpośrednie.

Efekty szkolenia

Szkolenie pozwoliło w bardzo szerokim ujęciu spojrzeć na dotychczasowe działania komunikacyjne prowadzone przez uczestnika, zarówno w obszarze własnej marki, jak i marki prowadzonego przedsiębiorstwa. Na podstawie tej analizy uczestnik przy pomocy trenera zbudował kilka alternatywnych koncepcji marki własnej, ale nie tylko. W wyniku szkolenia otrzymał on pakiet konkretnych narzędzi, które pomogą mu w budowaniu marki, w różnorodnych kanałach komunikacji.

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.