Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych

Bardzo specyficzną branżą, wymagającą podjęcia szczególnych działań marketingowych, jest działalność lekarzy i gabinetów dentystycznych. Na rynku istnieją nawet firmy – agencje marketingowe – które prowadzą tylko i wyłącznie kampanie takich podmiotów. Na czym polega specyfika tej branży? Czym marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych różni się od marketingu salonu samochodowego lub restauracji?

Strona internetowa

Ważnym elementem kampanii marketingowej jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Statystki bowiem pokazują, że pacjenci najczęściej szukają informacji w Internecie. Jak powinna ona wyglądać w odniesieniu do gabinetów lekarskich i dentystycznych? Zastanówmy się, jakie czynniki są szczególnie ważne dla pacjentów. Przede wszystkim czystość, profesjonalizm, przejrzyste zasady. Pacjent przychodząc do gabinetu (szczególnie prywatnego) oczekuje, że miejsce to będzie wzorem sterylności, czystości, że będzie miał styczność z profesjonalną obsługą, która będzie miała do dyspozycji nowoczesny, profesjonalny sprzęt.

Dodatkowo od początku do końca wizyty pacjent będzie informowany o tym co się dzieje, jak przebiega zabieg, jakie są dalsze zalecenia i tak dalej. To daje mu poczucie bezpieczeństwa i wewnętrzny spokój. Te same zasady należy odnieść do strony internetowej. Musi ona być czytelna i przejrzysta. Pacjent będzie chciał się dowiedzieć czegoś na temat poszczególnych lekarzy, specyfiki danego zabiegu i tak dalej. Przydatne zatem jest, aby strona była wyposażona w tak zwaną bazę wiedzy. Ogromne znaczenie ma również kolorystyka – swoistą sterylność pokażemy takimi kolorami jak biel, błękit, delikatne szarości. Dobrze, jeżeli strona wyposażona jest cennik, dzięki czemu pacjent będzie miał poczucie, że nic go w tym zakresie nie zaskoczy. Przydatnym elementem strony internetowej jest także umieszczenie zdjęć – profesjonalnych, prawdziwych, ukazujących wnętrze gabinetów, przyjmujących lekarzy i tak dalej. Dzięki temu niejako zbliżamy się do pacjenta, budując atmosferę zaufania. Warto również pomyśleć, o wskazaniu pozytywnych opinii Klientów. Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak radosne podziękowania, zadowolonych z usług pacjentów.

Inne narzędzia

W zależności od potrzeb, możemy naszą kampanię rozbudować. Strona internetowa stanowi absolutne minimum, ale nie jest jedynym dostępnym narzędziem. W dzisiejszych czasach nowoczesne gabinety lekarskie i stomatologiczne zakładają sobie profile na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Dodatkowo specjaliści aktywnie tworzą wszelkiego rodzaju wyszukiwarki specjalistów. Na rynku dostępnych jest obecnie co najmniej kilka takich stron. Działania w obrębie Internetu możemy dodatkowo mierzyć za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics, dzięki czemu otrzymamy rzetelny raport o tym, które działania przynoszą oczekiwane efekty, gdzie wciąż istnieją problemy, które czynności należy zintensyfikować i tak dalej. Oczywiście w ramach marketingu lekarzy i gabinetów lekarskich przydadzą się również tradycyjne metody – reklamy, banery, ulotki. Warto pamiętać o tym, że działalność gabinetu jest ściśle związana z miejscowością, w której taka placówka się znajduje i z jej mieszkańcami. Nikt nie chce jeździć dziesiątki kilometrów do lekarza, woli mieć go “na wyciągnięcie ręki”.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić organizują szkolenia dla lekarzy, stomatologów i innych osób, prowadzących gabinety medyczne, a także dla osób, zajmujących się marketingiem tych podmiotów. Wskazujemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię, przyciągnąć nowych pacjentów i powiększyć zysk firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.