Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych

Bardzo specyficzną branżą, wymagającą podjęcia szczególnych działań marketingowych, jest działalność lekarzy i gabinetów dentystycznych. Na rynku istnieją nawet firmy – agencje marketingowe – które prowadzą tylko i wyłącznie kampanie takich podmiotów. Na czym polega specyfika tej branży? Czym marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych różni się od marketingu salonu samochodowego lub restauracji?

Strona internetowa

Ważnym elementem kampanii marketingowej jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Statystki bowiem pokazują, że pacjenci najczęściej szukają informacji w Internecie. Jak powinna ona wyglądać w odniesieniu do gabinetów lekarskich i dentystycznych? Zastanówmy się, jakie czynniki są szczególnie ważne dla pacjentów. Przede wszystkim czystość, profesjonalizm, przejrzyste zasady. Pacjent przychodząc do gabinetu (szczególnie prywatnego) oczekuje, że miejsce to będzie wzorem sterylności, czystości, że będzie miał styczność z profesjonalną obsługą, która będzie miała do dyspozycji nowoczesny, profesjonalny sprzęt.

Dodatkowo od początku do końca wizyty pacjent będzie informowany o tym co się dzieje, jak przebiega zabieg, jakie są dalsze zalecenia i tak dalej. To daje mu poczucie bezpieczeństwa i wewnętrzny spokój. Te same zasady należy odnieść do strony internetowej. Musi ona być czytelna i przejrzysta. Pacjent będzie chciał się dowiedzieć czegoś na temat poszczególnych lekarzy, specyfiki danego zabiegu i tak dalej. Przydatne zatem jest, aby strona była wyposażona w tak zwaną bazę wiedzy. Ogromne znaczenie ma również kolorystyka – swoistą sterylność pokażemy takimi kolorami jak biel, błękit, delikatne szarości. Dobrze, jeżeli strona wyposażona jest cennik, dzięki czemu pacjent będzie miał poczucie, że nic go w tym zakresie nie zaskoczy. Przydatnym elementem strony internetowej jest także umieszczenie zdjęć – profesjonalnych, prawdziwych, ukazujących wnętrze gabinetów, przyjmujących lekarzy i tak dalej. Dzięki temu niejako zbliżamy się do pacjenta, budując atmosferę zaufania. Warto również pomyśleć, o wskazaniu pozytywnych opinii Klientów. Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak radosne podziękowania, zadowolonych z usług pacjentów.

Inne narzędzia

W zależności od potrzeb, możemy naszą kampanię rozbudować. Strona internetowa stanowi absolutne minimum, ale nie jest jedynym dostępnym narzędziem. W dzisiejszych czasach nowoczesne gabinety lekarskie i stomatologiczne zakładają sobie profile na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Dodatkowo specjaliści aktywnie tworzą wszelkiego rodzaju wyszukiwarki specjalistów. Na rynku dostępnych jest obecnie co najmniej kilka takich stron. Działania w obrębie Internetu możemy dodatkowo mierzyć za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics, dzięki czemu otrzymamy rzetelny raport o tym, które działania przynoszą oczekiwane efekty, gdzie wciąż istnieją problemy, które czynności należy zintensyfikować i tak dalej. Oczywiście w ramach marketingu lekarzy i gabinetów lekarskich przydadzą się również tradycyjne metody – reklamy, banery, ulotki. Warto pamiętać o tym, że działalność gabinetu jest ściśle związana z miejscowością, w której taka placówka się znajduje i z jej mieszkańcami. Nikt nie chce jeździć dziesiątki kilometrów do lekarza, woli mieć go “na wyciągnięcie ręki”.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić organizują szkolenia dla lekarzy, stomatologów i innych osób, prowadzących gabinety medyczne, a także dla osób, zajmujących się marketingiem tych podmiotów. Wskazujemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię, przyciągnąć nowych pacjentów i powiększyć zysk firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.