Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych

Bardzo specyficzną branżą, wymagającą podjęcia szczególnych działań marketingowych, jest działalność lekarzy i gabinetów dentystycznych. Na rynku istnieją nawet firmy – agencje marketingowe – które prowadzą tylko i wyłącznie kampanie takich podmiotów. Na czym polega specyfika tej branży? Czym marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych różni się od marketingu salonu samochodowego lub restauracji?

Strona internetowa

Ważnym elementem kampanii marketingowej jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Statystki bowiem pokazują, że pacjenci najczęściej szukają informacji w Internecie. Jak powinna ona wyglądać w odniesieniu do gabinetów lekarskich i dentystycznych? Zastanówmy się, jakie czynniki są szczególnie ważne dla pacjentów. Przede wszystkim czystość, profesjonalizm, przejrzyste zasady. Pacjent przychodząc do gabinetu (szczególnie prywatnego) oczekuje, że miejsce to będzie wzorem sterylności, czystości, że będzie miał styczność z profesjonalną obsługą, która będzie miała do dyspozycji nowoczesny, profesjonalny sprzęt.

Dodatkowo od początku do końca wizyty pacjent będzie informowany o tym co się dzieje, jak przebiega zabieg, jakie są dalsze zalecenia i tak dalej. To daje mu poczucie bezpieczeństwa i wewnętrzny spokój. Te same zasady należy odnieść do strony internetowej. Musi ona być czytelna i przejrzysta. Pacjent będzie chciał się dowiedzieć czegoś na temat poszczególnych lekarzy, specyfiki danego zabiegu i tak dalej. Przydatne zatem jest, aby strona była wyposażona w tak zwaną bazę wiedzy. Ogromne znaczenie ma również kolorystyka – swoistą sterylność pokażemy takimi kolorami jak biel, błękit, delikatne szarości. Dobrze, jeżeli strona wyposażona jest cennik, dzięki czemu pacjent będzie miał poczucie, że nic go w tym zakresie nie zaskoczy. Przydatnym elementem strony internetowej jest także umieszczenie zdjęć – profesjonalnych, prawdziwych, ukazujących wnętrze gabinetów, przyjmujących lekarzy i tak dalej. Dzięki temu niejako zbliżamy się do pacjenta, budując atmosferę zaufania. Warto również pomyśleć, o wskazaniu pozytywnych opinii Klientów. Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak radosne podziękowania, zadowolonych z usług pacjentów.

Inne narzędzia

W zależności od potrzeb, możemy naszą kampanię rozbudować. Strona internetowa stanowi absolutne minimum, ale nie jest jedynym dostępnym narzędziem. W dzisiejszych czasach nowoczesne gabinety lekarskie i stomatologiczne zakładają sobie profile na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Dodatkowo specjaliści aktywnie tworzą wszelkiego rodzaju wyszukiwarki specjalistów. Na rynku dostępnych jest obecnie co najmniej kilka takich stron. Działania w obrębie Internetu możemy dodatkowo mierzyć za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics, dzięki czemu otrzymamy rzetelny raport o tym, które działania przynoszą oczekiwane efekty, gdzie wciąż istnieją problemy, które czynności należy zintensyfikować i tak dalej. Oczywiście w ramach marketingu lekarzy i gabinetów lekarskich przydadzą się również tradycyjne metody – reklamy, banery, ulotki. Warto pamiętać o tym, że działalność gabinetu jest ściśle związana z miejscowością, w której taka placówka się znajduje i z jej mieszkańcami. Nikt nie chce jeździć dziesiątki kilometrów do lekarza, woli mieć go “na wyciągnięcie ręki”.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić organizują szkolenia dla lekarzy, stomatologów i innych osób, prowadzących gabinety medyczne, a także dla osób, zajmujących się marketingiem tych podmiotów. Wskazujemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię, przyciągnąć nowych pacjentów i powiększyć zysk firmy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie stresem w firmie stolarskiej – relacja ze szkolenia

Znaczenie zarządzania stresem w firmie stolarskiej w codziennej pracy warsztatu Stres w miejscu pracy to zjawisko, które dotyczy niemal każdej branży, jednak w zawodach wymagających precyzji, skupienia i pracy fizycznej nabiera on szczególnego znaczenia. W warsztatach stolarskich codzienność opiera się na pracy z ciężkimi maszynami, realizacji projektów pod presją czasu oraz reagowaniu na nagłe zmiany w zamówieniach klientów. W takich warunkach zarządzanie stresem w pracy staje…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie rentownością w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie rentownością w firmie – klucz do stabilnego wzrostu Zarządzanie rentownością w firmie to jedno z najważniejszych zadań, przed którymi stają menedżerowie, właściciele przedsiębiorstw i kadra zarządzająca. Skuteczna kontrola kosztów, optymalizacja procesów produkcyjnych oraz umiejętne wykorzystanie zasobów przekładają się bezpośrednio na wyniki finansowe. W przypadku firm produkcyjnych, gdzie marże często są uzależnione od wydajności i jakości procesów, zarządzanie rentownością w firmie wymaga precyzyjnych narzędzi,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwijanie pracowników w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Rozwijanie pracowników w firmie produkcyjnej – skuteczna droga do sukcesu Rozwijanie pracowników w firmie to jeden z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze produkcyjnym, ponieważ wpływa nie tylko na efektywność procesów, ale także na motywację i zaangażowanie całego zespołu. W nowoczesnym środowisku pracy rozwijanie pracowników oznacza inwestowanie w umiejętności techniczne, kompetencje miękkie oraz kulturę bezpieczeństwa, co przekłada się na długofalowe rezultaty i wzrost jakości. Zostaliśmy poproszeni przez…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.