Marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych

Bardzo specyficzną branżą, wymagającą podjęcia szczególnych działań marketingowych, jest działalność lekarzy i gabinetów dentystycznych. Na rynku istnieją nawet firmy – agencje marketingowe – które prowadzą tylko i wyłącznie kampanie takich podmiotów. Na czym polega specyfika tej branży? Czym marketing lekarzy i gabinetów dentystycznych różni się od marketingu salonu samochodowego lub restauracji?

Strona internetowa

Ważnym elementem kampanii marketingowej jest stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Statystki bowiem pokazują, że pacjenci najczęściej szukają informacji w Internecie. Jak powinna ona wyglądać w odniesieniu do gabinetów lekarskich i dentystycznych? Zastanówmy się, jakie czynniki są szczególnie ważne dla pacjentów. Przede wszystkim czystość, profesjonalizm, przejrzyste zasady. Pacjent przychodząc do gabinetu (szczególnie prywatnego) oczekuje, że miejsce to będzie wzorem sterylności, czystości, że będzie miał styczność z profesjonalną obsługą, która będzie miała do dyspozycji nowoczesny, profesjonalny sprzęt.

Dodatkowo od początku do końca wizyty pacjent będzie informowany o tym co się dzieje, jak przebiega zabieg, jakie są dalsze zalecenia i tak dalej. To daje mu poczucie bezpieczeństwa i wewnętrzny spokój. Te same zasady należy odnieść do strony internetowej. Musi ona być czytelna i przejrzysta. Pacjent będzie chciał się dowiedzieć czegoś na temat poszczególnych lekarzy, specyfiki danego zabiegu i tak dalej. Przydatne zatem jest, aby strona była wyposażona w tak zwaną bazę wiedzy. Ogromne znaczenie ma również kolorystyka – swoistą sterylność pokażemy takimi kolorami jak biel, błękit, delikatne szarości. Dobrze, jeżeli strona wyposażona jest cennik, dzięki czemu pacjent będzie miał poczucie, że nic go w tym zakresie nie zaskoczy. Przydatnym elementem strony internetowej jest także umieszczenie zdjęć – profesjonalnych, prawdziwych, ukazujących wnętrze gabinetów, przyjmujących lekarzy i tak dalej. Dzięki temu niejako zbliżamy się do pacjenta, budując atmosferę zaufania. Warto również pomyśleć, o wskazaniu pozytywnych opinii Klientów. Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak radosne podziękowania, zadowolonych z usług pacjentów.

Inne narzędzia

W zależności od potrzeb, możemy naszą kampanię rozbudować. Strona internetowa stanowi absolutne minimum, ale nie jest jedynym dostępnym narzędziem. W dzisiejszych czasach nowoczesne gabinety lekarskie i stomatologiczne zakładają sobie profile na Facebooku i w innych portalach społecznościowych. Dodatkowo specjaliści aktywnie tworzą wszelkiego rodzaju wyszukiwarki specjalistów. Na rynku dostępnych jest obecnie co najmniej kilka takich stron. Działania w obrębie Internetu możemy dodatkowo mierzyć za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics, dzięki czemu otrzymamy rzetelny raport o tym, które działania przynoszą oczekiwane efekty, gdzie wciąż istnieją problemy, które czynności należy zintensyfikować i tak dalej. Oczywiście w ramach marketingu lekarzy i gabinetów lekarskich przydadzą się również tradycyjne metody – reklamy, banery, ulotki. Warto pamiętać o tym, że działalność gabinetu jest ściśle związana z miejscowością, w której taka placówka się znajduje i z jej mieszkańcami. Nikt nie chce jeździć dziesiątki kilometrów do lekarza, woli mieć go “na wyciągnięcie ręki”.

Szkolenia Warto Szkolić

Specjaliści Warto Szkolić organizują szkolenia dla lekarzy, stomatologów i innych osób, prowadzących gabinety medyczne, a także dla osób, zajmujących się marketingiem tych podmiotów. Wskazujemy, jak przeprowadzić skuteczną kampanię, przyciągnąć nowych pacjentów i powiększyć zysk firmy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Współpraca z klientem w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Współpraca z klientem stanowi fundament skutecznego funkcjonowania organizacji w każdej branży. Jest to proces, który wymaga od uczestników nie tylko gotowości do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, ale również otwartości na opinie i potrzeby innych. W ramach tego procesu kluczowe jest budowanie wzajemnego zaufania, co przyczynia się do efektywniejszego rozwiązywania problemów i osiągania wspólnych celów. Współpraca w branży produkcyjnej nabiera szczególnego znaczenia, ponieważ bezpośrednio przekłada się na jakość oferowanych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami – relacja ze szkolenia

Sztuka prezentacji w firmie zarządzającej projektami jest nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim kluczową umiejętnością, która decyduje o efektywności komunikacji między zespołami, klientami, a także wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami. W kontekście dynamicznego świata zarządzania projektami, gdzie decyzje muszą być podejmowane szybko, a informacje przekazywane w sposób jasny i przekonujący, umiejętność skutecznej prezentacji staje się fundamentem sukcesu. Nasze szkolenie dla jednej z firm zarządzających projektami,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Motywowanie zespołu w branży produkcyjnej jest nie tylko wyzwaniem, ale także koniecznością, by osiągać założone cele produkcyjne i utrzymywać wysoką jakość pracy. W obliczu ciągle rosnących wymagań rynkowych, dynamicznego rozwoju technologii oraz zmieniających się oczekiwań pracowników, menedżerowie i liderzy stoją przed zadaniem nieustannego poszukiwania skutecznych metod motywacyjnych. Właściwe podejście do motywacji może znacząco wpłynąć na efektywność pracy, zadowolenie zespołu oraz redukcję absencji…
dowiedz się więcej