Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Marketing w branży meblowej - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Marketing w branży meblowej

Sklep meblowy nie jest miejscem odwiedzanym przez nas codziennie. Stanowi jednak konieczność w trakcie urządzania nowego mieszkania i remontu. Dostępne na rynku salony meblowe obfitują w rozmaite towary, którymi można pięknie udekorować dom. Z punktu widzenia pracownika, zarządzanie tą branżą jest bardzo ciężkim orzechem do zgryzienia. Wiąże się z dużymi kosztami wynajmu lokalu, dostawy produktów i reklamy. A co więcej, nie ma pewności, czy biznes będzie należycie prosperował. Aby skutecznie rozwinąć swoją firmę, warto najpierw zastanowić się, na co zwraca uwagę potencjalny klient.

Zaczyna się od strony internetowej
W dobie dzisiejszego dostępu do Internetu, jest to pierwszy i najważniejszy krok. Powinna być one przejrzysta i perfekcyjnie zaprojektowana. Każdy występujący na niej błąd odstraszy potencjalnego klienta. Wszystko musi więc działać bez zarzutu. Na stronie internetowej powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie, kontakt z obsługą klienta, zrozumiały cennik oraz przykładowe aranżacje przestrzeni, które będą stanowić inspirację dla kupujących. Bardzo ważne jest także umieszczenie dokładnej lokalizacji salonu na stronie www.

Aranżacja salonu
Istnieją sklepy meblowe, do których ludzie wchodzą tłumami, a są też takie, dla których wizyta chociaż jednego klienta w ciągu dnia jest spełnieniem marzeń. Czy tak dzieje się przez przypadek? Bardzo duże znaczenie ma tutaj układ sklepu, oświetlenie, kolorystyka i oczywiście muzyka. Salon meblowy nie jest miejscem, w którym klienci spędzają kilka minut i robią szybkie zakupy. Często wymaga to poświęcenia większej ilości czasu. Istotne jest więc, aby jak najbardziej uprzyjemnić im pobyt, co z kolei skłoni ich do większych zakupów. Miejsca słabo oświetlone i źle zaprojektowane przestrzennie będą odstraszać klientów.

Drobne dekoracje wypełniające pomieszczenie
Bardzo sprytnym zabiegiem jest stworzenie przykładowych wizualizacji, które będą stanowić inspirację dla klientów. Tworząc ją należy dopasować nie tylko meble, ale także drobne dekoracje, np. doniczka, lampka, dywan czy ładna figurka. Wymaga to dużych umiejętności, zmysłu estetycznego i kreatywności. Tak stworzona wizualizacja musi wywołać efekt „wow”. Wówczas klienci poczują silną chęć skompletowania całego zestawu.

Obsługa klienta
Na obsługę klienta składają się zarówno ekspedienci, jak i dział reklamacji. Zakup mebli to bardzo poważna sprawa, wymagająca zwykle dużego nakładu finansowego. W związku z tym każda drobna usterka jest zawsze zgłaszana. O wizerunku firmy świadczą więc jasne warunki współpracy, na podstawie których klient będzie wiedział, kiedy reklamacja zostanie uwzględniona, a kiedy nie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się szkolenia z umiejętności załatwiania reklamacji. Pozytywne rozpatrzenie sprawy lub zaproponowanie innego, korzystnego rozwiązania sprawią, że odwiedzający będą kojarzyć markę z zaufaniem i częściej będą tam robić zakupy.

Szkolenia
Szkolenia z merchandisingu niosą salonom meblowym wiele korzyści. Uczestnicy dowiadują się zarówno w jaki sposób zaaranżować sklepową przestrzeń oraz witrynę, jak i poznają mechanizmy psychologii konsumenta. Czym kieruje się wybierając daną markę i na jakie detale zwraca uwagę. Specjaliści przedstawią również skuteczne metody perswazji oraz właściwe rozmieszczenie poszczególnych ekspozycji. Takie warsztaty z pewnością wpłyną pozytywnie na skuteczność biznesu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.