Marketing w branży meblowej

Sklep meblowy nie jest miejscem odwiedzanym przez nas codziennie. Stanowi jednak konieczność w trakcie urządzania nowego mieszkania i remontu. Dostępne na rynku salony meblowe obfitują w rozmaite towary, którymi można pięknie udekorować dom. Z punktu widzenia pracownika, zarządzanie tą branżą jest bardzo ciężkim orzechem do zgryzienia. Wiąże się z dużymi kosztami wynajmu lokalu, dostawy produktów i reklamy. A co więcej, nie ma pewności, czy biznes będzie należycie prosperował. Aby skutecznie rozwinąć swoją firmę, warto najpierw zastanowić się, na co zwraca uwagę potencjalny klient.

Zaczyna się od strony internetowej
W dobie dzisiejszego dostępu do Internetu, jest to pierwszy i najważniejszy krok. Powinna być one przejrzysta i perfekcyjnie zaprojektowana. Każdy występujący na niej błąd odstraszy potencjalnego klienta. Wszystko musi więc działać bez zarzutu. Na stronie internetowej powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie, kontakt z obsługą klienta, zrozumiały cennik oraz przykładowe aranżacje przestrzeni, które będą stanowić inspirację dla kupujących. Bardzo ważne jest także umieszczenie dokładnej lokalizacji salonu na stronie www.

Aranżacja salonu
Istnieją sklepy meblowe, do których ludzie wchodzą tłumami, a są też takie, dla których wizyta chociaż jednego klienta w ciągu dnia jest spełnieniem marzeń. Czy tak dzieje się przez przypadek? Bardzo duże znaczenie ma tutaj układ sklepu, oświetlenie, kolorystyka i oczywiście muzyka. Salon meblowy nie jest miejscem, w którym klienci spędzają kilka minut i robią szybkie zakupy. Często wymaga to poświęcenia większej ilości czasu. Istotne jest więc, aby jak najbardziej uprzyjemnić im pobyt, co z kolei skłoni ich do większych zakupów. Miejsca słabo oświetlone i źle zaprojektowane przestrzennie będą odstraszać klientów.

Drobne dekoracje wypełniające pomieszczenie
Bardzo sprytnym zabiegiem jest stworzenie przykładowych wizualizacji, które będą stanowić inspirację dla klientów. Tworząc ją należy dopasować nie tylko meble, ale także drobne dekoracje, np. doniczka, lampka, dywan czy ładna figurka. Wymaga to dużych umiejętności, zmysłu estetycznego i kreatywności. Tak stworzona wizualizacja musi wywołać efekt „wow”. Wówczas klienci poczują silną chęć skompletowania całego zestawu.

Obsługa klienta
Na obsługę klienta składają się zarówno ekspedienci, jak i dział reklamacji. Zakup mebli to bardzo poważna sprawa, wymagająca zwykle dużego nakładu finansowego. W związku z tym każda drobna usterka jest zawsze zgłaszana. O wizerunku firmy świadczą więc jasne warunki współpracy, na podstawie których klient będzie wiedział, kiedy reklamacja zostanie uwzględniona, a kiedy nie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się szkolenia z umiejętności załatwiania reklamacji. Pozytywne rozpatrzenie sprawy lub zaproponowanie innego, korzystnego rozwiązania sprawią, że odwiedzający będą kojarzyć markę z zaufaniem i częściej będą tam robić zakupy.

Szkolenia
Szkolenia z merchandisingu niosą salonom meblowym wiele korzyści. Uczestnicy dowiadują się zarówno w jaki sposób zaaranżować sklepową przestrzeń oraz witrynę, jak i poznają mechanizmy psychologii konsumenta. Czym kieruje się wybierając daną markę i na jakie detale zwraca uwagę. Specjaliści przedstawią również skuteczne metody perswazji oraz właściwe rozmieszczenie poszczególnych ekspozycji. Takie warsztaty z pewnością wpłyną pozytywnie na skuteczność biznesu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej