Merchandising sklepu elektrycznego

Zarówno merchandising niewielkich, lokalnych sklepów elektrycznych, jak i marketów elektryczno-budowlanych, jest stosunkowo skomplikowany. Dzieje się tak dlatego, że artykuły elektryczne kupujemy na ogół wówczas, gdy potrzebujemy konkretnego produktu. Raczej nie spotykamy się z sytuacją typową dla marketów spożywczych, kiedy na liście zakupów znajdują się 3 produkty, a wychodzimy z pełnymi siatkami. Sklepy elektryczne odwiedzamy wówczas, gdy przypalą się nam żarówki, robimy remont, wymieniamy żyrandol itd. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

Od szczegółu do ogółu

Asortyment sklepu elektrycznego składa się z rzeczy funkcjonalnych, ale mało atrakcyjnych. Często są to części drobne, których nieprawidłowa ekspozycja sprawia wrażenie chaosu i nieporządku. Trudno oczekiwać estetyki po małych elementach instalacyjnych, złączkach, kostkach itp. Doskonałym rozwiązaniem są w tej sytuacji tablice ekspozycyjne. Odpowiednio zagospodarowana tablica, na której znajdują się przejrzyście poukładane, drobne elementy opatrzone nazwą i ceną, nie tylko są transparentne dla klienta, ale pozwalają również uniknąć nagromadzenia pudeł z drobiazgami. Sklep zyskuje wrażenie czystego i dobrze zaopatrzonego. Ekspozycja na półkach nie znosi nieładu – towary muszą być rozmieszczone na regałach logicznie, równo i przejrzyście. Warto wygenerować przestrzeń na firmowe standy, displaye, ekspozytory i wszelkie materiały POSM, jednak w sposób nie odciągający uwagi klienta.

Sufit możliwości

Podstawowym asortymentem sklepu elektrycznego są zwykle żarówki. Ich wybór dyktuje nie tylko cena, ale również moc, barwa, kształt itd. Najlepszą miejscem na ekspozycję punktów świetlnych jest sufit. Warto zadbać, by oprawa żarówek była estetyczna. Światło również kupujemy „oczami”, dlatego ładne plafony czy panele świetlne spełnią funkcję reklamową i ekspozycyjną. O konieczności doboru odpowiedniego oświetlenia pisaliśmy niejednokrotnie. W przypadku sklepów elektrycznych pole manewru jest ogromne, ponieważ ekspozycja może i powinna być jednocześnie elementem oświetlenia lokalu.

Ogólne zasady ekspozycyjne

Ekspozycję produktów warto oprzeć na analizie stref sprzedaży, zarówno w mniejszych sklepach, jak i elektro marketach. Pozwoli to na wyszczególnienie stref dobrej sprzedaży oraz stref martwych. Szczególnie dla małych sklepów kluczowa jest optymalizacja powierzchni. Personel powinien znać podstawy ekspozycji towarów impulsywnych oraz promocyjnych, układ tematyczny grup, a także posiłkować się technikami promocyjnymi. Jeżeli brak jest merytorycznych podstaw ku temu, warto zdecydować się na szkolenia branżowe lub te dotyczące ekspozycji towaru – wówczas mamy pewność, że nie zaniedbaliśmy żadnego elementu naszej działalności.

Przeczytaj również:

Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie na szkolenia w województwie śląskim 2025

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników na Śląsku w 2025 roku? Inwestowanie w rozwój zespołu to już nie luksus, a konieczność. W obliczu transformacji gospodarczej, szczególnie w regionie takim jak Śląsk, firmy muszą stawiać na nowe kompetencje, zwłaszcza te związane z “zieloną gospodarką” i cyfryzacją. Podnoszenie kwalifikacji pracowników bezpośrednio przekłada się na innowacyjność, efektywność i zdolność do konkurowania na coraz bardziej wymagającym rynku. To strategiczna decyzja, która buduje wartość firmy na lata.…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Jak uzyskać dofinansowanie do szkoleń?

W 2025 roku firmy mogą skorzystać z programów takich jak KFS, BUR czy Akademia Menadżera HR. Wysokość dofinansowania sięga nawet 100%, a proces aplikacji zależy od wybranego programu i regionu. W świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.