Merchandising w drogeriach kosmetycznych

Kobiety kochają kosmetyki i różne akcesoria do ich używania. Nawet, jeśli nie są to przybory do malowania, to z całą pewnością są to kremy, maseczki oraz inne oczyszczające specyfiki. Prawdą jest, że kobiety z reguły uwielbiają testować wszystkie upiększające nowości, a tym bardziej je kupować. Wizyta w drogerii kosmetycznej stanowi jedną z najpopularniejszych opcji spędzania wolnego czasu. Oczywiście w drogeriach znajdują się także męskie kosmetyki, niemniej jednak panowie bardzo rzadko spędzają w nich długie godziny. Czy tak, jak w innego rodzaju sklepach, tutaj konsument także narażony jest na pułapki marketingowe?

Światło i kolory
Każdy ma swój ulubiony kolor lub paletę barw. Kojarzą się one z czymś przyjemnym i pozytywnym. Umiejętność ekspozycji barwnych produktów to skuteczny zabieg marketingowy. W ten sposób zaprojektowane witryny zwracają uwagę odwiedzających. Dobrą sztuczką jest także oznaczenie cen promocyjnych innymi kolorami, niż standardowych. Jeśli natomiast chodzi o światło, bez wątpienia odgrywa ono główną rolę w całym sklepie. Im jaśniejsze, tym bardziej kojarzymy dane miejsce z czystością. Zauważmy że niechętnie odwiedzamy miejsca o słabym oświetleniu, bo wydają się mało przyjazne i brudne – nawet, jeśli fizycznego brudu w nich nie zauważamy.

Rozmieszczenie stoisk
Nic bardziej nie denerwuje w sklepie, niż chaos. I to nie tylko w kwestii brudu i bałaganu. Logika w rozmieszczeniu ekspozycji to podstawowa zasada aranżacji przestrzeni. Odwiedzający drogerię klienci, nie chcą godzinami przeczesywać półek w poszukiwaniu określonego produktu. W szczególności ma to ogromne znaczenie w sieciówkach, w których konsumenci z góry wiedzą, gdzie szukać konkretnego towaru.

Promocje, aplikacje
Prawie każdy z nas uwielbia coś kolekcjonować, a w szczególności kobiety. Właśnie po to powstały aplikacje mobilne, umożliwiające zbieranie określonych punktów, przynależność do klubu itd. Niższa cena danych produktów skłania kobiety do zrobienia większych zakupów, ponieważ pojawia się tu „pozorna oszczędność”. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stoisk promocyjnych. Celowo ustawione na pierwszej linii, skłaniają konsumenta do robienia zakupów w danym sklepie.

Szkolenia
Istnieją specjalne szkolenia z merchandisingu dedykowane właśnie pracownikom drogerii kosmetycznych. Mogą to być właściciele, sprzedawcy, czy nawet osoby odpowiedzialne za urządzenie przestrzeni. Dzięki tym szkoleniom dowiedzą się nie tylko o należytym rozmieszczeniu sklepowych półek oraz aranżacji witryny, ale także przyczynią się do udoskonalenia umiejętności personalnych. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić skuteczną rozmowę z klientem i na co zwracać uwagę podczas jego obsługi. Poznają też podstawowe elementy negocjacji oraz umiejętności perswazji.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.