Mity na temat szkoleń

Niewątpliwie osiągnięcie sukcesu jest uzależnione od nieustannej pracy nad sobą (z niewielką domieszką szczęścia i odpowiednich znajomości). Konieczność bieżącego doszkalania jest obowiązkiem zarówno nas – pracowników, nas – pracodawców, jak i nas – ludzi ciekawych świata. Podobno każda złotówka przeznaczona na rozwój swoich umiejętności, przynosi aż 170% zysku – jest to zatem najlepsza i najbardziej stabilna lokata, dostępna na rynku. Tymczasem wokół tematu opłacalności szkoleń powstało wiele mitów i niedomówień.

MIT 1 – inwestowanie w siebie jest nieopłacalne

Szkolenia wymagają poświęcenia dużej ilości czasu. Musisz chodzić na wykłady, czytać “mądre” opracowania… Ktoś musi Cię przez ten czas zastąpić w pracy. Czy ten wysiłek jest rzeczywiście opłacalny? Przecież na szkolenie i zastępstwo stracisz mnóstwo pieniędzy.

Oczywiście, uczestnictwo w szkoleniach wymaga zaangażowania. To od Ciebie zależy, ile wiedzy z nich “wyniesiesz”. Rzeczywiście wydasz też trochę pieniędzy. Na kwestię doskonalenia zawodowego (i jakiegokolwiek innego) należy jednak patrzeć przez pryzmat inwestycji. Wiedzę i umiejętności, które zdobędziesz podczas szkoleń, przełożysz bezpośrednio na swój sukces.

MIT 2 – szkolenie to tylko “papier”

Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, których ukończenie rzeczywiście wiąże się wyłącznie z “papierem”. Wykłady odbywają się pro forma, żeby tylko móc uzyskać stosowny dokument – certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w wykładach, które potem przedłożymy na przykład u pracodawcy.

Należy jednak pamiętać, że to, ile wiedzy wyniesiemy ze szkolenia, zależy przede wszystkim od nas samych. Wybierajmy zatem specjalistów, którzy rzeczywiście mogą nas czegoś nauczyć, by ukończenie kursu nie wiązało się tylko z uzyskaniem “papieru”.

MIT 3 – wyszkolę pracownika, a on odejdzie z pracy

Z kolei inwestowanie w pracownika może zakończyć się tym, że wyszkolony i wyposażony w unikalną wiedzę specjalista, postanowi poszukać sobie innego pracodawcy, zostawiając nas “na lodzie”.

Pamiętajmy jednak, że ten scenariusz wcale nie musi się ziścić. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Niejednokrotnie wystarczy odpowiednio skonstruowana umowa. Ponadto, jeżeli pracownik znajdzie w firmie korzystne warunki zatrudnienia, które pozwalają mu na swobodne funkcjonowanie, nie szukał innego pracodawcy. Co przy tym istotne, większe zaangażowanie i lojalność pracowników to większy zysk przedsiębiorcy.

MIT 4 – na rynku szkoleń nie ma dobrych specjalistów

Najłatwiej jest sformułować konstatację, że na rynku nie ma dobrych specjalistów, dlatego nie warto inwestować w szkolenia. Ale czy rzeczywiście podjąłeś próbę odszukania ich? Czy przeanalizowałeś dostępne na rynku oferty szkoleń? Czy wykonałeś chociaż jeden telefon, aby poznać ofertę firmy?

No właśnie…

Firma Warto Szkolić działa na rynku szkoleniowym już od wielu lat – opieramy się na wiedzy i długoletnim doświadczeniu. Naszą misją jest usprawnienie funkcjonowania organizacji poprzez rozwijanie kompetencji i wzmacnianie potencjału jej pracowników. Posiadamy kadrę najlepszych specjalistów, którzy potrafią przekazać naszym kursantom wiedzę praktyczną, która bezpośrednio przełoży się na ich zysk.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.