Mity na temat szkoleń

Niewątpliwie osiągnięcie sukcesu jest uzależnione od nieustannej pracy nad sobą (z niewielką domieszką szczęścia i odpowiednich znajomości). Konieczność bieżącego doszkalania jest obowiązkiem zarówno nas – pracowników, nas – pracodawców, jak i nas – ludzi ciekawych świata. Podobno każda złotówka przeznaczona na rozwój swoich umiejętności, przynosi aż 170% zysku – jest to zatem najlepsza i najbardziej stabilna lokata, dostępna na rynku. Tymczasem wokół tematu opłacalności szkoleń powstało wiele mitów i niedomówień.

MIT 1 – inwestowanie w siebie jest nieopłacalne

Szkolenia wymagają poświęcenia dużej ilości czasu. Musisz chodzić na wykłady, czytać “mądre” opracowania… Ktoś musi Cię przez ten czas zastąpić w pracy. Czy ten wysiłek jest rzeczywiście opłacalny? Przecież na szkolenie i zastępstwo stracisz mnóstwo pieniędzy.

Oczywiście, uczestnictwo w szkoleniach wymaga zaangażowania. To od Ciebie zależy, ile wiedzy z nich “wyniesiesz”. Rzeczywiście wydasz też trochę pieniędzy. Na kwestię doskonalenia zawodowego (i jakiegokolwiek innego) należy jednak patrzeć przez pryzmat inwestycji. Wiedzę i umiejętności, które zdobędziesz podczas szkoleń, przełożysz bezpośrednio na swój sukces.

MIT 2 – szkolenie to tylko “papier”

Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, których ukończenie rzeczywiście wiąże się wyłącznie z “papierem”. Wykłady odbywają się pro forma, żeby tylko móc uzyskać stosowny dokument – certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w wykładach, które potem przedłożymy na przykład u pracodawcy.

Należy jednak pamiętać, że to, ile wiedzy wyniesiemy ze szkolenia, zależy przede wszystkim od nas samych. Wybierajmy zatem specjalistów, którzy rzeczywiście mogą nas czegoś nauczyć, by ukończenie kursu nie wiązało się tylko z uzyskaniem “papieru”.

MIT 3 – wyszkolę pracownika, a on odejdzie z pracy

Z kolei inwestowanie w pracownika może zakończyć się tym, że wyszkolony i wyposażony w unikalną wiedzę specjalista, postanowi poszukać sobie innego pracodawcy, zostawiając nas “na lodzie”.

Pamiętajmy jednak, że ten scenariusz wcale nie musi się ziścić. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Niejednokrotnie wystarczy odpowiednio skonstruowana umowa. Ponadto, jeżeli pracownik znajdzie w firmie korzystne warunki zatrudnienia, które pozwalają mu na swobodne funkcjonowanie, nie szukał innego pracodawcy. Co przy tym istotne, większe zaangażowanie i lojalność pracowników to większy zysk przedsiębiorcy.

MIT 4 – na rynku szkoleń nie ma dobrych specjalistów

Najłatwiej jest sformułować konstatację, że na rynku nie ma dobrych specjalistów, dlatego nie warto inwestować w szkolenia. Ale czy rzeczywiście podjąłeś próbę odszukania ich? Czy przeanalizowałeś dostępne na rynku oferty szkoleń? Czy wykonałeś chociaż jeden telefon, aby poznać ofertę firmy?

No właśnie…

Firma Warto Szkolić działa na rynku szkoleniowym już od wielu lat – opieramy się na wiedzy i długoletnim doświadczeniu. Naszą misją jest usprawnienie funkcjonowania organizacji poprzez rozwijanie kompetencji i wzmacnianie potencjału jej pracowników. Posiadamy kadrę najlepszych specjalistów, którzy potrafią przekazać naszym kursantom wiedzę praktyczną, która bezpośrednio przełoży się na ich zysk.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.