Mity na temat szkoleń

Niewątpliwie osiągnięcie sukcesu jest uzależnione od nieustannej pracy nad sobą (z niewielką domieszką szczęścia i odpowiednich znajomości). Konieczność bieżącego doszkalania jest obowiązkiem zarówno nas – pracowników, nas – pracodawców, jak i nas – ludzi ciekawych świata. Podobno każda złotówka przeznaczona na rozwój swoich umiejętności, przynosi aż 170% zysku – jest to zatem najlepsza i najbardziej stabilna lokata, dostępna na rynku. Tymczasem wokół tematu opłacalności szkoleń powstało wiele mitów i niedomówień.

MIT 1 – inwestowanie w siebie jest nieopłacalne

Szkolenia wymagają poświęcenia dużej ilości czasu. Musisz chodzić na wykłady, czytać “mądre” opracowania… Ktoś musi Cię przez ten czas zastąpić w pracy. Czy ten wysiłek jest rzeczywiście opłacalny? Przecież na szkolenie i zastępstwo stracisz mnóstwo pieniędzy.

Oczywiście, uczestnictwo w szkoleniach wymaga zaangażowania. To od Ciebie zależy, ile wiedzy z nich “wyniesiesz”. Rzeczywiście wydasz też trochę pieniędzy. Na kwestię doskonalenia zawodowego (i jakiegokolwiek innego) należy jednak patrzeć przez pryzmat inwestycji. Wiedzę i umiejętności, które zdobędziesz podczas szkoleń, przełożysz bezpośrednio na swój sukces.

MIT 2 – szkolenie to tylko “papier”

Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, których ukończenie rzeczywiście wiąże się wyłącznie z “papierem”. Wykłady odbywają się pro forma, żeby tylko móc uzyskać stosowny dokument – certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w wykładach, które potem przedłożymy na przykład u pracodawcy.

Należy jednak pamiętać, że to, ile wiedzy wyniesiemy ze szkolenia, zależy przede wszystkim od nas samych. Wybierajmy zatem specjalistów, którzy rzeczywiście mogą nas czegoś nauczyć, by ukończenie kursu nie wiązało się tylko z uzyskaniem “papieru”.

MIT 3 – wyszkolę pracownika, a on odejdzie z pracy

Z kolei inwestowanie w pracownika może zakończyć się tym, że wyszkolony i wyposażony w unikalną wiedzę specjalista, postanowi poszukać sobie innego pracodawcy, zostawiając nas “na lodzie”.

Pamiętajmy jednak, że ten scenariusz wcale nie musi się ziścić. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Niejednokrotnie wystarczy odpowiednio skonstruowana umowa. Ponadto, jeżeli pracownik znajdzie w firmie korzystne warunki zatrudnienia, które pozwalają mu na swobodne funkcjonowanie, nie szukał innego pracodawcy. Co przy tym istotne, większe zaangażowanie i lojalność pracowników to większy zysk przedsiębiorcy.

MIT 4 – na rynku szkoleń nie ma dobrych specjalistów

Najłatwiej jest sformułować konstatację, że na rynku nie ma dobrych specjalistów, dlatego nie warto inwestować w szkolenia. Ale czy rzeczywiście podjąłeś próbę odszukania ich? Czy przeanalizowałeś dostępne na rynku oferty szkoleń? Czy wykonałeś chociaż jeden telefon, aby poznać ofertę firmy?

No właśnie…

Firma Warto Szkolić działa na rynku szkoleniowym już od wielu lat – opieramy się na wiedzy i długoletnim doświadczeniu. Naszą misją jest usprawnienie funkcjonowania organizacji poprzez rozwijanie kompetencji i wzmacnianie potencjału jej pracowników. Posiadamy kadrę najlepszych specjalistów, którzy potrafią przekazać naszym kursantom wiedzę praktyczną, która bezpośrednio przełoży się na ich zysk.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.