Mity na temat szkoleń

Niewątpliwie osiągnięcie sukcesu jest uzależnione od nieustannej pracy nad sobą (z niewielką domieszką szczęścia i odpowiednich znajomości). Konieczność bieżącego doszkalania jest obowiązkiem zarówno nas – pracowników, nas – pracodawców, jak i nas – ludzi ciekawych świata. Podobno każda złotówka przeznaczona na rozwój swoich umiejętności, przynosi aż 170% zysku – jest to zatem najlepsza i najbardziej stabilna lokata, dostępna na rynku. Tymczasem wokół tematu opłacalności szkoleń powstało wiele mitów i niedomówień.

MIT 1 – inwestowanie w siebie jest nieopłacalne

Szkolenia wymagają poświęcenia dużej ilości czasu. Musisz chodzić na wykłady, czytać „mądre” opracowania… Ktoś musi Cię przez ten czas zastąpić w pracy. Czy ten wysiłek jest rzeczywiście opłacalny? Przecież na szkolenie i zastępstwo stracisz mnóstwo pieniędzy.

Oczywiście, uczestnictwo w szkoleniach wymaga zaangażowania. To od Ciebie zależy, ile wiedzy z nich „wyniesiesz”. Rzeczywiście wydasz też trochę pieniędzy. Na kwestię doskonalenia zawodowego (i jakiegokolwiek innego) należy jednak patrzeć przez pryzmat inwestycji. Wiedzę i umiejętności, które zdobędziesz podczas szkoleń, przełożysz bezpośrednio na swój sukces.

MIT 2 – szkolenie to tylko „papier”

Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, których ukończenie rzeczywiście wiąże się wyłącznie z „papierem”. Wykłady odbywają się pro forma, żeby tylko móc uzyskać stosowny dokument – certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w wykładach, które potem przedłożymy na przykład u pracodawcy.

Należy jednak pamiętać, że to, ile wiedzy wyniesiemy ze szkolenia, zależy przede wszystkim od nas samych. Wybierajmy zatem specjalistów, którzy rzeczywiście mogą nas czegoś nauczyć, by ukończenie kursu nie wiązało się tylko z uzyskaniem „papieru”.

MIT 3 – wyszkolę pracownika, a on odejdzie z pracy

Z kolei inwestowanie w pracownika może zakończyć się tym, że wyszkolony i wyposażony w unikalną wiedzę specjalista, postanowi poszukać sobie innego pracodawcy, zostawiając nas „na lodzie”.

Pamiętajmy jednak, że ten scenariusz wcale nie musi się ziścić. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Niejednokrotnie wystarczy odpowiednio skonstruowana umowa. Ponadto, jeżeli pracownik znajdzie w firmie korzystne warunki zatrudnienia, które pozwalają mu na swobodne funkcjonowanie, nie szukał innego pracodawcy. Co przy tym istotne, większe zaangażowanie i lojalność pracowników to większy zysk przedsiębiorcy.

MIT 4 – na rynku szkoleń nie ma dobrych specjalistów

Najłatwiej jest sformułować konstatację, że na rynku nie ma dobrych specjalistów, dlatego nie warto inwestować w szkolenia. Ale czy rzeczywiście podjąłeś próbę odszukania ich? Czy przeanalizowałeś dostępne na rynku oferty szkoleń? Czy wykonałeś chociaż jeden telefon, aby poznać ofertę firmy?

No właśnie…

Firma Warto Szkolić działa na rynku szkoleniowym już od wielu lat – opieramy się na wiedzy i długoletnim doświadczeniu. Naszą misją jest usprawnienie funkcjonowania organizacji poprzez rozwijanie kompetencji i wzmacnianie potencjału jej pracowników. Posiadamy kadrę najlepszych specjalistów, którzy potrafią przekazać naszym kursantom wiedzę praktyczną, która bezpośrednio przełoży się na ich zysk.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać zmianami na rynku pracy?

Jak zarządzać zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy? Współcześni przedsiębiorcy zmagają się z różnymi wyzwaniami. Utrzymanie wysokiej pozycji w branży oraz stały rozwój wymagają elastycznego podejścia. Konieczne jest bowiem wdrażanie nowych rozwiązań i dostosowanie się do tego, co dzieje się na rynku pracy. Często od tego, jak firma radzi sobie z nowymi sytuacjami, zależy, czy jest w stanie się utrzymać. Dowiedz się zatem, na czym polega skuteczne zarządzanie zmianą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie?

Zarządzanie potencjałem firmy i pracowników. Jak robić to skutecznie? Każdy biznes to pewien rodzaj relacji. Zależności między pracodawcą a pracownikami mają olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cała organizacja. Dlatego też stworzenie zgranego zespołu to element, do którego dąży większość osób zarządzających tzw. zasobami ludzkimi. Świadomość potencjału zatrudnionych pozwala też skutecznie reagować w trudnych sytuacjach i znajdować satysfakcjonujące rozwiązania. Dowiedz się,…
dowiedz się więcej