Mity na temat szkoleń

Niewątpliwie osiągnięcie sukcesu jest uzależnione od nieustannej pracy nad sobą (z niewielką domieszką szczęścia i odpowiednich znajomości). Konieczność bieżącego doszkalania jest obowiązkiem zarówno nas – pracowników, nas – pracodawców, jak i nas – ludzi ciekawych świata. Podobno każda złotówka przeznaczona na rozwój swoich umiejętności, przynosi aż 170% zysku – jest to zatem najlepsza i najbardziej stabilna lokata, dostępna na rynku. Tymczasem wokół tematu opłacalności szkoleń powstało wiele mitów i niedomówień.

MIT 1 – inwestowanie w siebie jest nieopłacalne

Szkolenia wymagają poświęcenia dużej ilości czasu. Musisz chodzić na wykłady, czytać “mądre” opracowania… Ktoś musi Cię przez ten czas zastąpić w pracy. Czy ten wysiłek jest rzeczywiście opłacalny? Przecież na szkolenie i zastępstwo stracisz mnóstwo pieniędzy.

Oczywiście, uczestnictwo w szkoleniach wymaga zaangażowania. To od Ciebie zależy, ile wiedzy z nich “wyniesiesz”. Rzeczywiście wydasz też trochę pieniędzy. Na kwestię doskonalenia zawodowego (i jakiegokolwiek innego) należy jednak patrzeć przez pryzmat inwestycji. Wiedzę i umiejętności, które zdobędziesz podczas szkoleń, przełożysz bezpośrednio na swój sukces.

MIT 2 – szkolenie to tylko “papier”

Na rynku dostępnych jest wiele szkoleń, których ukończenie rzeczywiście wiąże się wyłącznie z “papierem”. Wykłady odbywają się pro forma, żeby tylko móc uzyskać stosowny dokument – certyfikat, potwierdzający uczestnictwo w wykładach, które potem przedłożymy na przykład u pracodawcy.

Należy jednak pamiętać, że to, ile wiedzy wyniesiemy ze szkolenia, zależy przede wszystkim od nas samych. Wybierajmy zatem specjalistów, którzy rzeczywiście mogą nas czegoś nauczyć, by ukończenie kursu nie wiązało się tylko z uzyskaniem “papieru”.

MIT 3 – wyszkolę pracownika, a on odejdzie z pracy

Z kolei inwestowanie w pracownika może zakończyć się tym, że wyszkolony i wyposażony w unikalną wiedzę specjalista, postanowi poszukać sobie innego pracodawcy, zostawiając nas “na lodzie”.

Pamiętajmy jednak, że ten scenariusz wcale nie musi się ziścić. W jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Niejednokrotnie wystarczy odpowiednio skonstruowana umowa. Ponadto, jeżeli pracownik znajdzie w firmie korzystne warunki zatrudnienia, które pozwalają mu na swobodne funkcjonowanie, nie szukał innego pracodawcy. Co przy tym istotne, większe zaangażowanie i lojalność pracowników to większy zysk przedsiębiorcy.

MIT 4 – na rynku szkoleń nie ma dobrych specjalistów

Najłatwiej jest sformułować konstatację, że na rynku nie ma dobrych specjalistów, dlatego nie warto inwestować w szkolenia. Ale czy rzeczywiście podjąłeś próbę odszukania ich? Czy przeanalizowałeś dostępne na rynku oferty szkoleń? Czy wykonałeś chociaż jeden telefon, aby poznać ofertę firmy?

No właśnie…

Firma Warto Szkolić działa na rynku szkoleniowym już od wielu lat – opieramy się na wiedzy i długoletnim doświadczeniu. Naszą misją jest usprawnienie funkcjonowania organizacji poprzez rozwijanie kompetencji i wzmacnianie potencjału jej pracowników. Posiadamy kadrę najlepszych specjalistów, którzy potrafią przekazać naszym kursantom wiedzę praktyczną, która bezpośrednio przełoży się na ich zysk.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.