Motywowanie pracowników

Wśród cech dobrego przełożonego nie może zabraknąć umiejętności podwyższania motywacji pracowników.

Ta niezwykła zdolność sprawia, że zespół pracuje efektywnie bez względu na czynniki zewnętrzne. Jaki jest zatem największy błąd, który popełniają osoby na wyższym szczeblu w tej dziedzinie? Otóż ważne jest to, że motywacja to czynnik wewnętrzny. Znaczy to tyle, że nikt nie może zmotywować pracownika poza nim samym. Naszym zadaniem jest natomiast pomóc im zmotywować się poprzez różnorakie wsparcie, dostarczanie inspiracji i nie podcinanie skrzydeł. Poniżej przedstawię kilka metod, które mogą okazać się przydatne.

Ocena pracy, cudowne narzędzie, które może zarówno sprawić, że nasz pracownik rozkwitnie, jak i całkowicie pozbawić go chęci do pracy. Najważniejszą zasadą podczas jej stosowania jest umiar i pamiętanie o zaletach. W gruncie rzeczy rzetelna ocena pracy jest dowodem na to, że wykonywana praca zostaje dostrzeżona. Warto zastosować się do zasady 2×2, to znaczy pokazać tylko dwie największe zalety i dwie największe wady pracy. Równowaga między tym co dobre i złe nie podcina skrzydeł, a jedynie wskazuje kierunek w którym warto działać.

Gdy chcemy wspomóc motywację pracownika pieniądze są najprostszą i niestety również najdroższą opcją.

Musimy się zastanowić, jaka stawka faktycznie wpłynie korzystnie na efektywność i w jakiej formie ją podać. Czy warto zastosować system szkoleń, imprezy dla pracowników, dodatkowe dni wolne za skuteczność, karnety na kulturę i sport, czy po prostu dać podwyżkę? Wybór należy do nas samych.

Jeśli mamy taką możliwość, dajmy pracownikom szansę wpływu na losy firmy. Czując, że ich zdanie liczy się podczas podejmowania decyzji, dużo chętniej będą identyfikować się z firmą. Warto też w widocznym miejscu w budynku umieścić misję i cele zakładu. Niech pracownicy mają szansę poczuć, że to również ich własne cele.

Metod wspomagania motywacji pracowników jest wiele.

Ważne jedynie byśmy pamiętali, że motywacja nie płynie z zewnątrz, lecz od wewnątrz i unikajmy zatrudniania pracowników nastawionych z góry negatywnie. Nie tylko mogą mieć trudności z odnalezieniem własnej motywacji, ale też niekorzystnie wpłynąć na motywację całego zespołu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.