Motywowanie pracowników

Wśród cech dobrego przełożonego nie może zabraknąć umiejętności podwyższania motywacji pracowników.

Ta niezwykła zdolność sprawia, że zespół pracuje efektywnie bez względu na czynniki zewnętrzne. Jaki jest zatem największy błąd, który popełniają osoby na wyższym szczeblu w tej dziedzinie? Otóż ważne jest to, że motywacja to czynnik wewnętrzny. Znaczy to tyle, że nikt nie może zmotywować pracownika poza nim samym. Naszym zadaniem jest natomiast pomóc im zmotywować się poprzez różnorakie wsparcie, dostarczanie inspiracji i nie podcinanie skrzydeł. Poniżej przedstawię kilka metod, które mogą okazać się przydatne.

Ocena pracy, cudowne narzędzie, które może zarówno sprawić, że nasz pracownik rozkwitnie, jak i całkowicie pozbawić go chęci do pracy. Najważniejszą zasadą podczas jej stosowania jest umiar i pamiętanie o zaletach. W gruncie rzeczy rzetelna ocena pracy jest dowodem na to, że wykonywana praca zostaje dostrzeżona. Warto zastosować się do zasady 2×2, to znaczy pokazać tylko dwie największe zalety i dwie największe wady pracy. Równowaga między tym co dobre i złe nie podcina skrzydeł, a jedynie wskazuje kierunek w którym warto działać.

Gdy chcemy wspomóc motywację pracownika pieniądze są najprostszą i niestety również najdroższą opcją.

Musimy się zastanowić, jaka stawka faktycznie wpłynie korzystnie na efektywność i w jakiej formie ją podać. Czy warto zastosować system szkoleń, imprezy dla pracowników, dodatkowe dni wolne za skuteczność, karnety na kulturę i sport, czy po prostu dać podwyżkę? Wybór należy do nas samych.

Jeśli mamy taką możliwość, dajmy pracownikom szansę wpływu na losy firmy. Czując, że ich zdanie liczy się podczas podejmowania decyzji, dużo chętniej będą identyfikować się z firmą. Warto też w widocznym miejscu w budynku umieścić misję i cele zakładu. Niech pracownicy mają szansę poczuć, że to również ich własne cele.

Metod wspomagania motywacji pracowników jest wiele.

Ważne jedynie byśmy pamiętali, że motywacja nie płynie z zewnątrz, lecz od wewnątrz i unikajmy zatrudniania pracowników nastawionych z góry negatywnie. Nie tylko mogą mieć trudności z odnalezieniem własnej motywacji, ale też niekorzystnie wpłynąć na motywację całego zespołu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.