Motywowanie pracowników

Wśród cech dobrego przełożonego nie może zabraknąć umiejętności podwyższania motywacji pracowników.

Ta niezwykła zdolność sprawia, że zespół pracuje efektywnie bez względu na czynniki zewnętrzne. Jaki jest zatem największy błąd, który popełniają osoby na wyższym szczeblu w tej dziedzinie? Otóż ważne jest to, że motywacja to czynnik wewnętrzny. Znaczy to tyle, że nikt nie może zmotywować pracownika poza nim samym. Naszym zadaniem jest natomiast pomóc im zmotywować się poprzez różnorakie wsparcie, dostarczanie inspiracji i nie podcinanie skrzydeł. Poniżej przedstawię kilka metod, które mogą okazać się przydatne.

Ocena pracy, cudowne narzędzie, które może zarówno sprawić, że nasz pracownik rozkwitnie, jak i całkowicie pozbawić go chęci do pracy. Najważniejszą zasadą podczas jej stosowania jest umiar i pamiętanie o zaletach. W gruncie rzeczy rzetelna ocena pracy jest dowodem na to, że wykonywana praca zostaje dostrzeżona. Warto zastosować się do zasady 2×2, to znaczy pokazać tylko dwie największe zalety i dwie największe wady pracy. Równowaga między tym co dobre i złe nie podcina skrzydeł, a jedynie wskazuje kierunek w którym warto działać.

Gdy chcemy wspomóc motywację pracownika pieniądze są najprostszą i niestety również najdroższą opcją.

Musimy się zastanowić, jaka stawka faktycznie wpłynie korzystnie na efektywność i w jakiej formie ją podać. Czy warto zastosować system szkoleń, imprezy dla pracowników, dodatkowe dni wolne za skuteczność, karnety na kulturę i sport, czy po prostu dać podwyżkę? Wybór należy do nas samych.

Jeśli mamy taką możliwość, dajmy pracownikom szansę wpływu na losy firmy. Czując, że ich zdanie liczy się podczas podejmowania decyzji, dużo chętniej będą identyfikować się z firmą. Warto też w widocznym miejscu w budynku umieścić misję i cele zakładu. Niech pracownicy mają szansę poczuć, że to również ich własne cele.

Metod wspomagania motywacji pracowników jest wiele.

Ważne jedynie byśmy pamiętali, że motywacja nie płynie z zewnątrz, lecz od wewnątrz i unikajmy zatrudniania pracowników nastawionych z góry negatywnie. Nie tylko mogą mieć trudności z odnalezieniem własnej motywacji, ale też niekorzystnie wpłynąć na motywację całego zespołu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.