Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Rola motywacji pracowników w zrównoważonym rozwoju firmy

Motywowanie pracowników

Wśród cech dobrego przełożonego nie może zabraknąć umiejętności podwyższania motywacji pracowników.

Ta niezwykła zdolność sprawia, że zespół pracuje efektywnie bez względu na czynniki zewnętrzne. Jaki jest zatem największy błąd, który popełniają osoby na wyższym szczeblu w tej dziedzinie? Otóż ważne jest to, że motywacja to czynnik wewnętrzny. Znaczy to tyle, że nikt nie może zmotywować pracownika poza nim samym. Naszym zadaniem jest natomiast pomóc im zmotywować się poprzez różnorakie wsparcie, dostarczanie inspiracji i nie podcinanie skrzydeł. Poniżej przedstawię kilka metod, które mogą okazać się przydatne.

Ocena pracy, cudowne narzędzie, które może zarówno sprawić, że nasz pracownik rozkwitnie, jak i całkowicie pozbawić go chęci do pracy. Najważniejszą zasadą podczas jej stosowania jest umiar i pamiętanie o zaletach. W gruncie rzeczy rzetelna ocena pracy jest dowodem na to, że wykonywana praca zostaje dostrzeżona. Warto zastosować się do zasady 2×2, to znaczy pokazać tylko dwie największe zalety i dwie największe wady pracy. Równowaga między tym co dobre i złe nie podcina skrzydeł, a jedynie wskazuje kierunek w którym warto działać.

Gdy chcemy wspomóc motywację pracownika pieniądze są najprostszą i niestety również najdroższą opcją.

Musimy się zastanowić, jaka stawka faktycznie wpłynie korzystnie na efektywność i w jakiej formie ją podać. Czy warto zastosować system szkoleń, imprezy dla pracowników, dodatkowe dni wolne za skuteczność, karnety na kulturę i sport, czy po prostu dać podwyżkę? Wybór należy do nas samych.

Jeśli mamy taką możliwość, dajmy pracownikom szansę wpływu na losy firmy. Czując, że ich zdanie liczy się podczas podejmowania decyzji, dużo chętniej będą identyfikować się z firmą. Warto też w widocznym miejscu w budynku umieścić misję i cele zakładu. Niech pracownicy mają szansę poczuć, że to również ich własne cele.

Metod wspomagania motywacji pracowników jest wiele.

Ważne jedynie byśmy pamiętali, że motywacja nie płynie z zewnątrz, lecz od wewnątrz i unikajmy zatrudniania pracowników nastawionych z góry negatywnie. Nie tylko mogą mieć trudności z odnalezieniem własnej motywacji, ale też niekorzystnie wpłynąć na motywację całego zespołu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.