Na czym polega audyt merchandisingowy

Prowadzenie każdej działalności gospodarczej ma na celu uzyskanie z niej jak największego przychodu. Z tego właśnie powodu tak duże znaczenie mają wszelkiego rodzaju działania marketingowe. Dzięki nim mamy szansę dotrzeć z naszym produktem czy usługą do naszego odbiorcy ostatecznego. A także formować w jego umyśle postrzeganie tego, co możemy mu zaoferować. W handlu detalicznym, jednym z najważniejszych elementów szeroko pojętego marketingu są kwestie merchandisingowe, które przez niektóre podmioty wciąż traktowane są z rezerwą. Tymczasem przeprowadzony w placówce audytu merchandisingowy i zastosowanie kilku usprawnień wskazanych przez audytora, może znacząco podnieść obroty każdego punktu handlowego.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt merchandisingowy?

Zalet audytu merchandisingowego jest wiele. Przede wszystkim mamy okazję dowiedzieć się czy dotychczasowy układ naszych regałów sprzyja odpowiedniej ekspozycji towaru oraz czy „zatrzymuje” klienta w sklepie na dłużej. Dowiemy się również czy w odpowiedni sposób eksponowane są konkretne produkty, na których zbyciu najbardziej nam zależy (np. te z dużą marżą lub objęte promocją). Nabędziemy również wiedzę na temat tego jakie dodatkowe działania w obrębie placówki warto wdrożyć. Tak aby wolumen zakupu był jak największy (kwestia oświetlenia, aranżacji przestrzeni, POS-ów itp.).

Kolejną kwestią jest szkolenie personelu. W ramach audytu, audytor przeprowadzi szereg rozmów z pracownikami i wskaże jakie błędy popełniali oni dotychczas w zakresie odpowiedniego ułożenia towaru. Zarówno tego w części samoobsługowej sklepu, jak i np. na stoisku mięsno-wędliniarskim czy z nabiałem.

O tym czym różni się audyt od merchandisingu pisaliśmy tutaj.

Audytor to nie cenzor

Wiele osób obawia się wprowadzenia do swojego sklepu audytora. Między innymi w obawie, że będzie krytykował wszystko wokół i będzie chciał przeprowadzić swoistą rewolucję. Owszem, w niektórych miejscach gruntowne zmiany są konieczne, ale audytor nie jest po to, by chwalić się swoją wiedzą i wmawiać właścicielom, że wszystko robią źle – dobry merchandiser podejdzie do sprawy ze spokojem i profesjonalizmem, wskazując obszary, w których jego zdaniem są jeszcze rezerwy. Owszem, niektórzy nie lubią, gdy ktoś z zewnątrz „ocenia” ich sposób prowadzenia biznesu. Jednak zalet zatrudnienia dobrego, doświadczonego audytora jest mnóstwo. Jest on w stanie podpowiedzieć nam nawet w takich kwestiach jak oznakowanie zewnętrzne sklepu, czas i sposób prowadzenia promocji czy ułożenie towaru zgodnie z najnowszymi osiągnięciami psychologii konsumenckiej.

Jak zatem widać, jego wiedza znacząco wykracza poza klasycznie rozumiany merchandising i wkracza w obszary szeroko pojętego marketingu. Co dla właściciela placówki handlowej jest dodatkowym bonusem i kolejną okazją do nauczenia się czegoś nowego, przydatnego w codziennym handlu.

Ze szczegółową ofertą audytu możesz zapoznać się także na naszej nowej stronie internetowej. 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Gastronomiczne szkolenie dla sieci fast foodów – relacja ze szkolenia

Znaczenie profesjonalnych szkoleń gastronomicznych w sektorze fast food Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego sprawia, że standaryzacja procesów, jakość obsługi i bezpieczeństwo żywności stają się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej. W tak wymagającym środowisku odpowiednio zaplanowane szkolenie dla sieci fast foodów odgrywa niezwykle ważną rolę, ponieważ pozwala pracownikom zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w warunkach dużej rotacji zamówień, ścisłej kontroli jakości…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczne negocjacje w firmie deweloperskiej - relacja ze szkolenia

Jak negocjować w firmie deweloperskiej? – praktyczne szkolenia dla profesjonalistów branży W dynamicznie rozwijającej się branży nieruchomości umiejętność prowadzenia rozmów, łączenia interesów stron oraz tworzenia trwałych porozumień staje się jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych zespołów sprzedażowych, zakupowych i wykonawczych. W tym środowisku negocjacje odgrywają rolę strategicznego narzędzia, które pomaga utrzymać przewagę rynkową, minimalizować ryzyka oraz wzmacniać wartość inwestycji. Umiejętne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym – relacja ze szkolenia

Rola analizy i doskonalenia procesów W dynamicznym środowisku przemysłowym kluczowe staje się stałe doskonalenie procesów, eliminowanie nieefektywności oraz budowanie kultury opartej na faktach i danych. Jednym z fundamentów takich działań jest rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym, które pozwala firmom nie tylko reagować na niezgodności, lecz także skutecznie im zapobiegać. To podejście łączy analizę techniczną, wiedzę operacyjną oraz umiejętność pracy zespołowej, tworząc…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.