Naucz się odpoczywać!

Długi weekend majowy to czas, w którym nadchodzą upragnione dodatkowe dni wolne, dla jednych dwa, dla niektórych nawet kilka. Wszyscy planujemy odpoczynek i relaks w różnych postaciach. Jednak dni wolne najczęściej mają to do siebie, że uciekają w zastraszającym tempie.

Niestety bywa tak, że po ich upływie nie czujemy się wypoczęci, a wracając do pracy nasze pokłady energii nie są tak zregenerowane, jak pierwotnie zakładaliśmy. Dzieje się tak, ponieważ wielu z nas nie potrafi naprawdę skorzystać z wolnego czasu. Okazuje się jednak, że odpoczynku można, a nawet trzeba się nauczyć. Należy tylko być czujnym na czyhające na każdego z nas pułapki w planowaniu czasu.

Ogromny obszar naszej codziennej uwagi poświęcamy pracy i związanym z nią zadaniom. W natłoku zawodowych zajęć dość trudno jest wygospodarować czas na różnego rodzaju rozrywki. Dlatego kiedy nadchodzą dni wolne wielu z nas odczuwa silną presję, aby ‘nadrobić zaległości’, czyli zaplanować wtedy wszystkie te aktywności, na które nie możemy sobie pozwolić na co dzień. Dzień wolny, na który nie zaplanujemy nic wyjątkowego jawi się nam jako dzień stracony.

Inna pułapka to traktowanie dodatkowych dni wolnych jak okazji do wykonania wszystkich zaległych pozazawodowych zadań, takich jak skoszenie trawy czy umycie okien. W efekcie zamiast naprawdę odpocząć nakładamy na siebie dodatkowe obowiązki. Może się okazać, że kończąc dzień wypełniony domowymi zadaniami zatęsknimy wręcz za powrotem do pracy.

Błędem, który zdarza nam się zaskakujące często, jeśli chodzi o planowanie czasu, jest uleganie modom i trendom. Być może ma to swoje źródło w powszechnym korzystaniu z mediów społecznościowych, ponieważ nasze życie prywatne stało się ostatnimi czasy trochę mniej prywatne. Dlatego wydaje się nam, że wolny czas powinniśmy poświęcać na atrakcyjne i modne rozrywki. W panujących trendach łatwo jednak się pogubić. Przede wszystkim nie należy zapominać, że ludzie różnią się miedzy sobą. Dla jednych skok ze spadochronu to szczyt marzeń, a dla innych będzie to koszmar i ponadprzeciętny stres.

Recepta na udany odpoczynek jest więc stosunkowo prosta: pozwólmy sobie na relaks. Nie wywierajmy na sobie niepotrzebnej presji i nie wymagajmy od siebie zbyt wiele w dni wolne. Wsłuchajmy się w siebie i oddajmy się zajęciom, które efektywnie odprężały nas wcześniej.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.