Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Naucz się odpoczywać! - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Naucz się odpoczywać!

Długi weekend majowy to czas, w którym nadchodzą upragnione dodatkowe dni wolne, dla jednych dwa, dla niektórych nawet kilka. Wszyscy planujemy odpoczynek i relaks w różnych postaciach. Jednak dni wolne najczęściej mają to do siebie, że uciekają w zastraszającym tempie.

Niestety bywa tak, że po ich upływie nie czujemy się wypoczęci, a wracając do pracy nasze pokłady energii nie są tak zregenerowane, jak pierwotnie zakładaliśmy. Dzieje się tak, ponieważ wielu z nas nie potrafi naprawdę skorzystać z wolnego czasu. Okazuje się jednak, że odpoczynku można, a nawet trzeba się nauczyć. Należy tylko być czujnym na czyhające na każdego z nas pułapki w planowaniu czasu.

Ogromny obszar naszej codziennej uwagi poświęcamy pracy i związanym z nią zadaniom. W natłoku zawodowych zajęć dość trudno jest wygospodarować czas na różnego rodzaju rozrywki. Dlatego kiedy nadchodzą dni wolne wielu z nas odczuwa silną presję, aby ‘nadrobić zaległości’, czyli zaplanować wtedy wszystkie te aktywności, na które nie możemy sobie pozwolić na co dzień. Dzień wolny, na który nie zaplanujemy nic wyjątkowego jawi się nam jako dzień stracony.

Inna pułapka to traktowanie dodatkowych dni wolnych jak okazji do wykonania wszystkich zaległych pozazawodowych zadań, takich jak skoszenie trawy czy umycie okien. W efekcie zamiast naprawdę odpocząć nakładamy na siebie dodatkowe obowiązki. Może się okazać, że kończąc dzień wypełniony domowymi zadaniami zatęsknimy wręcz za powrotem do pracy.

Błędem, który zdarza nam się zaskakujące często, jeśli chodzi o planowanie czasu, jest uleganie modom i trendom. Być może ma to swoje źródło w powszechnym korzystaniu z mediów społecznościowych, ponieważ nasze życie prywatne stało się ostatnimi czasy trochę mniej prywatne. Dlatego wydaje się nam, że wolny czas powinniśmy poświęcać na atrakcyjne i modne rozrywki. W panujących trendach łatwo jednak się pogubić. Przede wszystkim nie należy zapominać, że ludzie różnią się miedzy sobą. Dla jednych skok ze spadochronu to szczyt marzeń, a dla innych będzie to koszmar i ponadprzeciętny stres.

Recepta na udany odpoczynek jest więc stosunkowo prosta: pozwólmy sobie na relaks. Nie wywierajmy na sobie niepotrzebnej presji i nie wymagajmy od siebie zbyt wiele w dni wolne. Wsłuchajmy się w siebie i oddajmy się zajęciom, które efektywnie odprężały nas wcześniej.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z etykiety biznesowej – podnieś profesjonalizm swojej firmy

Dlaczego szkolenia z etykiety biznesowej są kluczem do sukcesu firmy? – przegląd szkoleń Etykieta biznesowa, zwana także savoir vivre w biznesie, jest nieodłącznym elementem profesjonalnego funkcjonowania każdej firmy. W dobie globalizacji, rosnących wymagań klientów oraz dynamicznie zmieniającego się rynku, znajomość zasad etykiety staje się kluczowa dla budowania trwałych relacji i pozytywnego wizerunku. Umiejętność odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach zawodowych, takich jak spotkania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia z budowania zaangażowania pracowników w organizacji

Przegląd najlepszych szkoleń z budowania zaangażowania w organizacjach Budowanie zaangażowania pracowników to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają współczesne organizacje. Wysokie zaangażowanie przekłada się na lepsze wyniki, większą motywację zespołów oraz niższą rotację kadry, co ma bezpośredni wpływ na sukces firmy. W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy liderzy muszą nie tylko motywować, ale także inspirować swoich pracowników do osiągania coraz lepszych rezultatów. Aby sprostać…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla pracowników działu obsługi klienta

Dlaczego warto inwestować w rozwój zespołu obsługi klienta? – przegląd szkoleń Obsługa klienta odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej firmy. To właśnie zespół obsługi jest na pierwszej linii kontaktu z klientem, odpowiadając na pytania, rozwiązując problemy i budując relacje, które decydują o lojalności wobec marki. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym rozwijanie kompetencji zespołów obsługi klienta staje się niezbędne, aby sprostać…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.