Negocjacje zakupowe i budowanie relacji z dostawcami

W każdym dziale zakupów znajduje się dział zaopatrzenia, który jest odpowiedzialny za kontakty z dostawcami. Nasze szkolenia mają za zadanie pomóc Wam stworzyć idealny dział zakupów, skupiając się na kolejnych etapach projektu zakupowego. Jedno z tego cyklu szkoleń chcielibyśmy zaprezentować w tym artykule. Uważamy, że dobrze działający dział zakupów w przedsiębiorstwie, pomoże zoptymalizować koszty i zminimalizować ewentualne straty. Chyba nie musimy Was przekonywać, że w kwestii kontroli finansów umiejętności negocjacyjne w dziale zaopatrzenia mają kluczowe znaczenie?

Idealny dział zakupów – czyli kilka słów o relacyjności

Mianem idealnego działu zakupów możemy określić ten, w którym wszystkie procesy są nieustannie optymalizowane, a zasoby wykorzystywane z naciskiem na efekty. A gdzie w tym wszystkim relacyjność? Otóż, celem tego szkolenia jest zbudowanie takiej relacji z dostawcami, aby móc wynegocjować maksymalny profit dla danego przedsiębiorstwa. Nauczymy Was najważniejszych strategii budowania długofalowych relacji oraz wytłumaczymy, jakie są konsekwencje wynikające z zastosowania każdego podejścia. Omówimy także wszelkie przeszkody, jakie mogą się w relacji pojawić. Wisienką na torcie jest oczywiście umiejętność negocjacji, która im lepiej rozwinięta, tym większe przynosi korzyści.

Moduły szkoleniowe, czyli organizacja działu zakupów i zaopatrzenia

Nasze szkolenie podzielone jest na pięć modułów – każdy z nich jest pewnego rodzaju kamieniem milowym. Zaczynając od budowania relacji z dostawcami, poprzez zarządzanie relacją, aż do technik negocjacyjnych. Nasi trenerzy prowadzą szkolenie w bardzo przejrzysty sposób, pokazując naturalne konsekwencje opanowania każdej z omawianych umiejętności. Nie zabraknie tu omówienia całej specyfiki i wyzwań w relacji między działem zakupów a dostawcami. Dowiecie się między innymi jak budować relację zgodnie ze strategią firmy, jakie podejście (B2B czy H2H) komunikacyjne stosować oraz jakie narzędzia mogą Wam w tym pomóc.

Ryzyko oraz kryzysowe sytuacje

Żadna relacja nie jest prosta – każda, i ta służbowa, i ta prywatna, jest obarczona ryzykiem oraz napotyka przeszkody. Jeżeli mowa o relacjach z dostawcami, to wiadomo, że spotykając się na polu biznesowym, napotkacie pewne problemy – dlatego na szkoleniu nauczymy Was zarządzania ryzykiem oraz podpowiemy jak rozwiązywać pojawiające się sytuacje krytyczne. Jednym słowem, wyposażymy Was w wiedzę i umiejętności oraz dostarczymy odpowiednie narzędzia, abyście mogli nie tylko budować, ale także utrzymywać korzystne relacje biznesowe.

Negocjacje a dział zakupów w strukturze firmy

Zazwyczaj to właśnie dział zaopatrzenia odpowiada bezpośrednio za negocjacje – i dlatego głownie osobom z tego obszaru dedykujemy to szkolenie. Jednak nie jest to żadnym ograniczeniem – na szkolenie zapraszamy wszystkich chętnych. Co więcej, na szkoleniu postawimy „diagnozę” Waszych umiejętności negocjacyjnych – oczywiście po kompletnym omówieniu kompetencji negocjacyjnych oraz roli pozycji dostawcy w negocjacjach.

Nauka negocjacji

Dwa ostatnie moduły to te, podczas których przechodzimy do najważniejszych zagadnień negocjacyjnych – przekażemy Wam kompendium wiedzy na temat metod, stylów i technik, a także skutecznych narzędzi negocjacyjnych. Omówimy szczegółowo techniki wpływu i techniki współpracy negocjacyjnej pod kątem ich wad oraz zalet. Dowiecie się, co oznacza nastawienie kooperacyjne, a co rywalizacyjne oraz na czym polega styl rzeczowy a na czym negocjacje interakcyjne. Dzięki tym umiejętnościom stworzycie w Waszej firmie idealny dział zakupów.

Negocjacje – przebieg

Na naszym szkoleniu, Wasz dział zapotrzebowania pozna również fazy negocjacji zakupowych, dowie się jak sobie radzić w problematycznych sytuacjach czy też nauczy się jak rozmawiać z trudnym partnerem negocjacyjnym. Aby usprawnić dział zakupów, zadbaliśmy też o omówienie tematu blefu negocjacyjnego. Będziecie wiedzieć zarówno jak blefować jak i jak wykryć blef. Pozostając przy tym temacie, opowiemy również wszystko o etyce negocjacjach zakupowych.

Szkolenie dotyczące relacji oraz negocjacji to niezwykle przydatna dawka wiedzy, zwłaszcza zważywszy na to, jak nasi trenerzy wyczerpują temat. Nabyte na tym szkoleniu umiejętności będą niezwykle pomocne przy kontaktach z Waszymi dostawcami. Jak wspominaliśmy na początku, każdy biznes opiera się na relacjach. Aby z danej relacji móc wyciągnąć korzyści dla Waszego przedsiębiorstwa niezbędna jest wiedza o prawidłowej budowie oraz zarządzaniu relacjami. To podwaliny pod dalszy rozwój umiejętności negocjacyjnych, które można już trenować na żywym organizmie, tj. w Waszej firmie.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Siła szkoleń z negocjacji dla praktyków

Jak zmienić równowagę sił w relacjach z agresywnym klientem?

 

Zachęcamy także do lektury wywiadu z naszym trenerem, Szymonem Nęcki – specjalistą od szkoleń z zakresu negocjacji:

Jak skutecznie negocjować? Wywiad z naszym trenerem, Szymonem Nęckim cz.1

Negocjacje w biznesie. Wywiad z naszym trenerem cz.2

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.