Notyfikacje web push – dlaczego warto je wykorzystać?

Notyfikacje web push to nowoczesna forma marketingu internetowego, która dostępna jest na rynku od 2015 roku. Przyczyną jej powstania były efekty badań nad ludzką koncentracją. Jak podaje portal BBC, w ciągu 17 lat jej średni czas spadł do 8 sekund. Tak krótki czas uwagi wymagał wprowadzenia skutecznych i innowacyjnych metod, które w 100% są w stanie go wykorzystać. Tym sposobem okazały się powiadomienia web push. Głównym zadaniem tej skróconej formy przekazu jest wzbudzenie ciekawości i zachęcenie do odwiedzin naszej strony.

Czym są powiadomienia web push?

Powiadomienia web push to małe, prostokątne okienka pojawiające się w rogu ekranu. Składają się z grafiki, tytułu i właściwej treści. Ich celem jest informowanie odbiorców o nowościach, które właśnie pojawiły się na naszej stronie. Mogą to być informacje o rabatach, nowej kolekcji ubrań czy ciekawej ofercie nieruchomości – wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Największą zaletą notyfikacji jest to, że pojawiają się nawet wówczas, gdy odbiorca ma wyłączoną przeglądarkę. Umożliwia to dotarcie do większej liczby użytkowników, w porównaniu do mailingu.

Jak dokładnie działa ta technologia?

Web push monitoruje zachowania odbiorców w czasie rzeczywistym i umożliwia dostosowanie właściwiej oferty zgodnie z ich upodobaniami. Zaletą niektórych platform web push jest brak pośrednika w postaci One Signal, który zastrzega sobie prawo do sprzedaży danych osobowych osobom trzecim. W związku z tym użytkownicy aplikacji i ich klienci mogą czuć się bezpieczni. Web push nie wykorzystuje także plików cookies. W jaki więc sposób identyfikuje swoich odbiorców? Poprzez przeglądarkę, z której korzystają. Mogą oni też w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania tych wiadomości.

Najciekawsze funkcje

Oprócz śledzenia zachowań odbiorców, wiele platform oferuje tzw. marketing automation. To nic innego jak zautomatyzowane scenariusze działania. Dzięki nim użytkownicy mogą np. tworzyć spersonalizowane wiadomości, segmentować odbiorców za pomocą funkcji „tagowania”, wysyłać przypomnienia po dłuższej nieobecności bądź informować klientów o porzuconym koszyku i umożliwić im dokończenie zakupów zaledwie jednym kliknięciem. Tak rozbudowane formy działania umożliwiają szybsze budowanie bazy klientów nawet pięciokrotnie!

Gdzie można wykorzystać web push?

Ta przełomowa forma internetowego marketingu może być wykorzystana wszędzie, gdzie tylko przedsiębiorca chce zachować stały kontakt z klientem. Może to być branża e-commerce, jak i portal edukacyjny. W przypadku sprzedaży pomaga generować większe zyski, przez chociażby cross selling, natomiast poradniki mogą informować swoich czytelników o najnowszych artykułach.

Korzyści nowej technologii

Web push to niezwykle skuteczne rozwiązanie. W przeciwieństwie do tradycyjnych form, stworzenie kampanii zajmuje tylko kilka chwil, a ryzyko trafienia do spamu wynosi 0%. Natomiast sam proces pojawienia się okienka wywołuje w odbiorcy natychmiastowe podjęcie decyzji o tym, czy kliknąć w przedstawioną ofertę. Właściwie skomponowane powiadomienie zwiększa wskaźnik kliknięć aż o 20%.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.