Obawiasz się konkurencji? Sprawdź, kogo zatrudniasz

Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku możliwe jest dzięki maksymalnemu wykorzystaniu zasobów firmy. Pod pojęciem “zasoby” kryją się nie tylko materialne aktywa, ale także (a może przede wszystkim) ludzie. Kompetentni pracownicy są tym elementem, który sprawia, że przedsiębiorstwo w pozytywny sposób może wyróżnić się wśród konkurencji. Niestety, pomimo dużej świadomości i znajomości tematu, ciągle zdarza się, że menedżerowie oraz właściciele firm zapominają, że dobór odpowiedniej kadry jest podstawą do tego, aby zaistnieć i utrzymać się w danej branży. Najbardziej pożądani pracownicy to ludzie, których cechuje wysoki poziom kultury osobistej, lojalność, szeroka wiedza i kompetencje, a także duża motywacja do podejmowania działań na rzecz rozwoju firmy, w której pracują.

Ludzie, jako najistotniejszy element każdego przedsiębiorstwa

Podstawą do tego, aby skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, jest zatrudnienie odpowiedniej ilości personelu, który nie tylko będzie miał odpowiednie kwalifikacje, ale również będzie utożsamiał się z wizerunkiem przedsiębiorstwa. W firmie, która w środowisku ma opinię przyjaznej pracownikom (duża rola employee brandingu), zatrudnienie właściwych osób nie będzie stanowił najmniejszego problemu. Tak naprawdę to w dużej mierze od personelu zależy, czy firma będzie się rozwijać. Wszystkie czynniki, które składają się na strategię rozwoju, są istotne, o ile stoją za nimi ludzie, którzy będą zmotywowani i gotowi do tego, by działać

Jak znaleźć właściwych ludzi?

Pozyskanie odpowiednich pracowników jest możliwe, o ile zostaną oni odpowiednio zmotywowani. Im osoba ma większą świadomość swojej wiedzy i przydatności, tym większe wymagania stawia potencjalnym pracodawcom. Dlatego tak ważny jest wizerunek firmy, który będzie świadczył, że ta troszczy się o swoich pracowników i daje im warunki do wszechstronnego rozwoju. Atrakcyjny system motywacyjny spowoduje, że zatrudnione w firmie osoby będą bardziej angażowały się w działania firmy oraz staną się lojalni wobec wartości i idei, jakie posiada przedsiębiorstwo, w którym zostaną zatrudnieni. Staną się “chodzącymi reklamami”, prawdziwymi ambasadorami marki.

Duże znacznie ma także strategia działania danej organizacji. Niestety, bardzo często osoby na dane stanowiska wybierane są w sposób przypadkowy. Aby stworzyć zgrany zespół pracowników, trzeba skorzystać z wiedzy psychologicznej i specjalistycznych testów, które pomogą dobrać pracowników nie tylko pod kątem danego stanowiska, ale także przydatności w zespole, z którym będzie współpracował. Dlatego tak ważny jest proces rekrutacji, który powinien być przemyślany i przygotowany w sposób profesjonalny – w razie potrzeby można powierzyć go wyspecjalizowanej agencji HR. Poświęcony czas i zasoby na pewno zaowocują zgranym zespołem, który będzie przyszłością firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.