Obawiasz się konkurencji? Sprawdź, kogo zatrudniasz

Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku możliwe jest dzięki maksymalnemu wykorzystaniu zasobów firmy. Pod pojęciem „zasoby” kryją się nie tylko materialne aktywa, ale także (a może przede wszystkim) ludzie. Kompetentni pracownicy są tym elementem, który sprawia, że przedsiębiorstwo w pozytywny sposób może wyróżnić się wśród konkurencji. Niestety, pomimo dużej świadomości i znajomości tematu, ciągle zdarza się, że menedżerowie oraz właściciele firm zapominają, że dobór odpowiedniej kadry jest podstawą do tego, aby zaistnieć i utrzymać się w danej branży. Najbardziej pożądani pracownicy to ludzie, których cechuje wysoki poziom kultury osobistej, lojalność, szeroka wiedza i kompetencje, a także duża motywacja do podejmowania działań na rzecz rozwoju firmy, w której pracują.

Ludzie, jako najistotniejszy element każdego przedsiębiorstwa

Podstawą do tego, aby skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, jest zatrudnienie odpowiedniej ilości personelu, który nie tylko będzie miał odpowiednie kwalifikacje, ale również będzie utożsamiał się z wizerunkiem przedsiębiorstwa. W firmie, która w środowisku ma opinię przyjaznej pracownikom (duża rola employee brandingu), zatrudnienie właściwych osób nie będzie stanowił najmniejszego problemu. Tak naprawdę to w dużej mierze od personelu zależy, czy firma będzie się rozwijać. Wszystkie czynniki, które składają się na strategię rozwoju, są istotne, o ile stoją za nimi ludzie, którzy będą zmotywowani i gotowi do tego, by działać

Jak znaleźć właściwych ludzi?

Pozyskanie odpowiednich pracowników jest możliwe, o ile zostaną oni odpowiednio zmotywowani. Im osoba ma większą świadomość swojej wiedzy i przydatności, tym większe wymagania stawia potencjalnym pracodawcom. Dlatego tak ważny jest wizerunek firmy, który będzie świadczył, że ta troszczy się o swoich pracowników i daje im warunki do wszechstronnego rozwoju. Atrakcyjny system motywacyjny spowoduje, że zatrudnione w firmie osoby będą bardziej angażowały się w działania firmy oraz staną się lojalni wobec wartości i idei, jakie posiada przedsiębiorstwo, w którym zostaną zatrudnieni. Staną się „chodzącymi reklamami”, prawdziwymi ambasadorami marki.

Duże znacznie ma także strategia działania danej organizacji. Niestety, bardzo często osoby na dane stanowiska wybierane są w sposób przypadkowy. Aby stworzyć zgrany zespół pracowników, trzeba skorzystać z wiedzy psychologicznej i specjalistycznych testów, które pomogą dobrać pracowników nie tylko pod kątem danego stanowiska, ale także przydatności w zespole, z którym będzie współpracował. Dlatego tak ważny jest proces rekrutacji, który powinien być przemyślany i przygotowany w sposób profesjonalny – w razie potrzeby można powierzyć go wyspecjalizowanej agencji HR. Poświęcony czas i zasoby na pewno zaowocują zgranym zespołem, który będzie przyszłością firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.