Obawiasz się konkurencji? Sprawdź, kogo zatrudniasz

Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku możliwe jest dzięki maksymalnemu wykorzystaniu zasobów firmy. Pod pojęciem “zasoby” kryją się nie tylko materialne aktywa, ale także (a może przede wszystkim) ludzie. Kompetentni pracownicy są tym elementem, który sprawia, że przedsiębiorstwo w pozytywny sposób może wyróżnić się wśród konkurencji. Niestety, pomimo dużej świadomości i znajomości tematu, ciągle zdarza się, że menedżerowie oraz właściciele firm zapominają, że dobór odpowiedniej kadry jest podstawą do tego, aby zaistnieć i utrzymać się w danej branży. Najbardziej pożądani pracownicy to ludzie, których cechuje wysoki poziom kultury osobistej, lojalność, szeroka wiedza i kompetencje, a także duża motywacja do podejmowania działań na rzecz rozwoju firmy, w której pracują.

Ludzie, jako najistotniejszy element każdego przedsiębiorstwa

Podstawą do tego, aby skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, jest zatrudnienie odpowiedniej ilości personelu, który nie tylko będzie miał odpowiednie kwalifikacje, ale również będzie utożsamiał się z wizerunkiem przedsiębiorstwa. W firmie, która w środowisku ma opinię przyjaznej pracownikom (duża rola employee brandingu), zatrudnienie właściwych osób nie będzie stanowił najmniejszego problemu. Tak naprawdę to w dużej mierze od personelu zależy, czy firma będzie się rozwijać. Wszystkie czynniki, które składają się na strategię rozwoju, są istotne, o ile stoją za nimi ludzie, którzy będą zmotywowani i gotowi do tego, by działać

Jak znaleźć właściwych ludzi?

Pozyskanie odpowiednich pracowników jest możliwe, o ile zostaną oni odpowiednio zmotywowani. Im osoba ma większą świadomość swojej wiedzy i przydatności, tym większe wymagania stawia potencjalnym pracodawcom. Dlatego tak ważny jest wizerunek firmy, który będzie świadczył, że ta troszczy się o swoich pracowników i daje im warunki do wszechstronnego rozwoju. Atrakcyjny system motywacyjny spowoduje, że zatrudnione w firmie osoby będą bardziej angażowały się w działania firmy oraz staną się lojalni wobec wartości i idei, jakie posiada przedsiębiorstwo, w którym zostaną zatrudnieni. Staną się “chodzącymi reklamami”, prawdziwymi ambasadorami marki.

Duże znacznie ma także strategia działania danej organizacji. Niestety, bardzo często osoby na dane stanowiska wybierane są w sposób przypadkowy. Aby stworzyć zgrany zespół pracowników, trzeba skorzystać z wiedzy psychologicznej i specjalistycznych testów, które pomogą dobrać pracowników nie tylko pod kątem danego stanowiska, ale także przydatności w zespole, z którym będzie współpracował. Dlatego tak ważny jest proces rekrutacji, który powinien być przemyślany i przygotowany w sposób profesjonalny – w razie potrzeby można powierzyć go wyspecjalizowanej agencji HR. Poświęcony czas i zasoby na pewno zaowocują zgranym zespołem, który będzie przyszłością firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.