Obawiasz się konkurencji? Sprawdź, kogo zatrudniasz

Uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku możliwe jest dzięki maksymalnemu wykorzystaniu zasobów firmy. Pod pojęciem “zasoby” kryją się nie tylko materialne aktywa, ale także (a może przede wszystkim) ludzie. Kompetentni pracownicy są tym elementem, który sprawia, że przedsiębiorstwo w pozytywny sposób może wyróżnić się wśród konkurencji. Niestety, pomimo dużej świadomości i znajomości tematu, ciągle zdarza się, że menedżerowie oraz właściciele firm zapominają, że dobór odpowiedniej kadry jest podstawą do tego, aby zaistnieć i utrzymać się w danej branży. Najbardziej pożądani pracownicy to ludzie, których cechuje wysoki poziom kultury osobistej, lojalność, szeroka wiedza i kompetencje, a także duża motywacja do podejmowania działań na rzecz rozwoju firmy, w której pracują.

Ludzie, jako najistotniejszy element każdego przedsiębiorstwa

Podstawą do tego, aby skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi w firmie, jest zatrudnienie odpowiedniej ilości personelu, który nie tylko będzie miał odpowiednie kwalifikacje, ale również będzie utożsamiał się z wizerunkiem przedsiębiorstwa. W firmie, która w środowisku ma opinię przyjaznej pracownikom (duża rola employee brandingu), zatrudnienie właściwych osób nie będzie stanowił najmniejszego problemu. Tak naprawdę to w dużej mierze od personelu zależy, czy firma będzie się rozwijać. Wszystkie czynniki, które składają się na strategię rozwoju, są istotne, o ile stoją za nimi ludzie, którzy będą zmotywowani i gotowi do tego, by działać

Jak znaleźć właściwych ludzi?

Pozyskanie odpowiednich pracowników jest możliwe, o ile zostaną oni odpowiednio zmotywowani. Im osoba ma większą świadomość swojej wiedzy i przydatności, tym większe wymagania stawia potencjalnym pracodawcom. Dlatego tak ważny jest wizerunek firmy, który będzie świadczył, że ta troszczy się o swoich pracowników i daje im warunki do wszechstronnego rozwoju. Atrakcyjny system motywacyjny spowoduje, że zatrudnione w firmie osoby będą bardziej angażowały się w działania firmy oraz staną się lojalni wobec wartości i idei, jakie posiada przedsiębiorstwo, w którym zostaną zatrudnieni. Staną się “chodzącymi reklamami”, prawdziwymi ambasadorami marki.

Duże znacznie ma także strategia działania danej organizacji. Niestety, bardzo często osoby na dane stanowiska wybierane są w sposób przypadkowy. Aby stworzyć zgrany zespół pracowników, trzeba skorzystać z wiedzy psychologicznej i specjalistycznych testów, które pomogą dobrać pracowników nie tylko pod kątem danego stanowiska, ale także przydatności w zespole, z którym będzie współpracował. Dlatego tak ważny jest proces rekrutacji, który powinien być przemyślany i przygotowany w sposób profesjonalny – w razie potrzeby można powierzyć go wyspecjalizowanej agencji HR. Poświęcony czas i zasoby na pewno zaowocują zgranym zespołem, który będzie przyszłością firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.