Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Obsługa klienta w dziale owoce i warzywa - Warto Szkolić - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Obsługa klienta w dziale owoce i warzywa - Warto Szkolić


Transkrypcja

Źródłem popularności sklepu jest jego profesjonalny personel, zapewniając odpowiednią obsługę na sali sprzedaży. Przyczyniamy się do powrotu klientów do naszego sklepu. Sprawdźmy więc, jak powinna wyglądać obsługa klienta na dziale owocowo warzywne.

Dzień dobry, W czym mogę panu pomóc? Dzień dobry. Wie pani co, szukam jakiś jabłek. Dziewczyna robi szarlotkę. Mamy dzisiaj gości, ale ja nie wiem, które wybrać. Na szarlotkę najlepsze będą te jabłka. Nazywają się Lobo. Ile pan sobie życzy? To poproszę sześć sztuk. Dobrze, już pakuję. Jest 6 jabłek. Już je ważę. Dobra. Proszę bardzo, oto pana Jabłka. Wie pani co, może kupiłbym jeszcze pomarańcze? Może jakiś deser przygotujemy? Dobrze już panu ważę, ok. Proszę bardzo, oto Pana Pomarańcze to doskonały dodatek do deserów. Do lodowych też oczywiście. A do deserów lodowych mogę Panu jeszcze polecić truskawki albo jagody. Nie, myślę, że te pomarańcze wystarczą. Czy coś jeszcze dla pana będzie? To wszystko? Proszę bardzo. Dziękuję bardzo. Do widzenia.

Przyjrzyjmy się zatem kolejnym etapom obsługi klienta na dziale owocowo warzywne. Pamiętaj, aby będąc na stanowisku pracy zawsze mieć na sobie odzież firmową. Dzięki niej klient będzie wiedział, do kogo się zwrócić z pytaniem. Obserwuj zachowanie klienta. Pozwól mu na zapoznanie się z asortymentem. Nie zachowuj się natarczywie. Jeśli zauważysz, że potrzebuje on pomocy lub jeśli klient podejdzie do Ciebie, odpowiednio zareaguje i zaproponuj pomoc. Nawiąż z klientem kontakt wzrokowy i uśmiechnij się przyjaźnie. Przywitaj klienta odpowiednim zwrotem Dzień dobry, W czym.

Mogę panu pomóc? Dzień dobry.

Jeśli zaś poprosi o pomoc, doradź mu i pomóż rozwiązać problem. Uważnie wysłuchaj klienta i nie przerywaj jego wypowiedzi.

Wie pani co, szukam jakiś jabłek. Dziewczyna robi szarlotkę. Mamy dzisiaj gości. Nawet nie wiem, które wybrać.

Prezentuj zaangażowaną postawę, udzielaj porad i służ pomocą. Zachowuj pozytywne nastawienie wobec klienta.

Szarlotkę najlepsze będą te jabłka. Nazywają się Lobo. Ile pan sobie życzy? To poproszę sześć sztuk. Dobrze, już pakuję.

Pomóż klientowi w zapakowaniu wybranego produktu. Wskazuj miejsce, gdzie znajdują się produkty poprzez zaprowadzenie klienta w odpowiednie miejsce i wskazanie produktu.

Proszę bardzo o to pana Jacka. Wie pani co, może kupiłbym jeszcze pomarańcze? Może jakiś deser przygotujemy? Dobrze już pan uważa? Ok.

Jeśli istnieje taka możliwość, możesz porozmawiać z klientem podczas obsługi. Ważne, aby odbywało się to w sposób naturalny i nie zatrzymywało niepotrzebnie klienta.

Proszę bardzo, oto Pana Pomarańcze to doskonały dodatek do deserów, a do lodowych też.

Oczywiście klienta o jego potrzeby i produkty, których poszukuje.

A do deserów lodowych mogę Panu jeszcze polecić truskawki albo jagody. Nie, myślę, że te pomarańcze wystarczą.

Zawsze używaj zwrotów grzecznościowych takich jak proszę czy dziękuję.

Czy coś jeszcze dla pana będzie? To wszystko? Proszę bardzo, Dziękuję bardzo. Do widzenia.

Obsługa na stoisku owoce, warzywa.

Czym mogę panu pomóc? Awokado szukam, Nic nie mogę u Was znaleźć, a strasznie się spieszę. Proszę bardzo. Tu jest awokado. Jedno i drugie, Ale co to w ogóle jest? To jest twarde. Chce pani, żebym chorował? Dzisiaj mieliśmy dostawę, więc zapewniam pana, że te owoce są wszystkie świeże. Ale jeżeli pan szuka dojrzałego awokado, to jest takie piękne jedno dla pana. Czy jeszcze pan sobie czegoś życzy? Potrzebuje jeszcze małych pomidorów na gałązce. Takich pomidorów nie mamy, ale mamy pomidory typu sherry. Są bardzo słodkie. Proszę bardzo. Dobra, wezmę. Gdyby pan jeszcze czegoś potrzebował, będę w pobliżu. Proszę bardzo.

Przyjrzyjmy się teraz, jak wygląda obsługa klienta trudnego na stoisku owocowo warzywnego. Po pierwsze staraj się mówić wolniej i ciszej niż klient, ale wyraźnie.

Dzień dobry, W czym mogę panu pomóc? Awokado szukam. Nic nie mogę u Was znaleźć, a strasznie się spieszę.

Na agresję reaguj spokojnym, ale pewnym tonem. Jeśli klient Ci przerywa, nie protestując, zrób po jego wypowiedzi kilku sekundową przerwę i mów dalej.

Proszę bardzo. Tu jest awokado. Jedno i drugie, Ale co to w ogóle jest? To jest twarde. Chce pani, żeby chorował? Dzisiaj mieliśmy dostawę, więc zapewniam pana, że te owoce są wszystkie świeże. Ale jeżeli pan szuka dojrzałego awokado, to jest takie piękne jedno dla pana.

Zapytaj klienta, w czym jeszcze możesz mu pomóc.

Czy jeszcze pan sobie czegoś życzy?

Jeśli klient potrzebuje produktu, którego aktualnie nie macie w ofercie, zaproponuj inny, podobny produkt.

Potrzebuje jeszcze małych pomidorów na gałązce. Takich pomidorów nie mamy, ale mamy pomidory typu sherry. Są bardzo słodkie. Proszę bardzo. Dobra, wezmę je.

Zapewnij klienta, że będziesz w pobliżu i że może w każdej chwili zwrócić się do Ciebie po pomoc.

Gdyby pan jeszcze czegoś potrzebował, będę w pobliżu. Proszę bardzo.

Jeśli klient wykazuje zdenerwowanie, kluczem do prawidłowej obsługi jest spokój i opanowanie. Ważne, by nawet w trudnej sytuacji być miłym i uprzejmym w stosunku do klienta. W sklepach zależy nam na zadowoleniu i satysfakcji naszych klientów z dokonywanych zakupów. Warto mieć na uwadze, że jedynie 4% klientów niezadowolonych z produktu lub usługi zgłasza reklamację. Jeden niezadowolony klient powie o tym średnio dziewięciu osobom. Klient zadowolony poleca produkt lub usługę przeciętnie 5 innym osobom. Koszt pozyskania nowego klienta jest zazwyczaj 5 7 razy większy niż zatrzymania obecnego.

Podsumujmy zatem kolejne etapy obsługi klienta na dziale owocowo warzywne. Zapamiętaj, że na profesjonalną obsługę klienta na dziale owocowo warzywnego składa się kontakt wzrokowy i powitanie klienta, udzielanie odpowiedzi na jego pytania i pomoc w odnalezieniu odpowiednich produktów, dopytywanie o produkty, których klient potrzebuje. Proponowanie dodatkowych produktów, np. produktów w promocji, nowości czy produktów uzupełniających się. Podziękowanie za zakupy i pożegnanie klienta.

Proponowane szkolenia na temat obsługi klienta:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.