Skuteczna rozmowa oceniająca

Ocena efektów pracy jest ważnym aspektem każdego dobrze prosperującego przedsiębiorstwa.

Korzyści płynące z dobrze przeprowadzonej oceny efektów pracy (rozmowy oceniającej) są niezmierzone i pozwalają na sprawną realizację celów firmy. Dziś skupimy się na tym, jak przeprowadzić tę rozmowę aby czerpać z niej same korzyści i uniknąć niepotrzebnych błędów.

Formuły rozmów są trzy, my skupimy się na zdecydowanie najbardziej skutecznej metodzie „problem solving”. Nacisk w niej stawiany jest na komunikację dwustronną, gdzie pracownik również jest wdrożony w tworzenie rozwiązań powstałych problemów. Szczególnie dobrze sprawdzi się ona w przedsiębiorstwach w których pracownicy współuczestniczą w procesie podejmowania decyzji.

W ramach przygotowania do spotkania należy ustalić termin korzystny dla obu stron na minimum siedem dni wcześniej.

Każda ze stron powinna przemyśleć wcześniej co chciałaby w danym temacie zakomunikować aby spotkanie było konkretne. Trzymajmy się tematu, pogadanki towarzyskie można zorganizować innym razem. No i przede wszystkim niech obie strony rozmawiają używając rozsądnych argumentów, a ocena niech podlega mierzalnym kryteriom.

Najlepiej zacząć od neutralnych tematów tak aby rozluźnić atmosferę.

Następnie przejdźmy do celu spotkania, przekazując rzetelną ocenę pracy ocenianego. Pozwólmy pracownikowi na ustosunkowanie się do poziomu realizacji zadań i przekazanie swojej samooceny. Rolą pracodawcy będzie w tej części jedynie nakierowywanie ocenianego tak aby sam zrozumiał, które obszary wymagają poprawy. Ocena efektów pracy ma na celu omówienie rozbieżności między stanem obecnym i pożądanym. Nie zapomnijmy ukazać mocnych i słabych stron pracownika.

Najtrudniejszy moment następuje właśnie teraz. Czas na komentarz pracownika, którego pod żadnym pozorem nie można przerywać. Zachęćmy pracownika do wyrażenia swoich oczekiwań w stosunku do zakładu. Skupmy się na konkretach i ucinajmy wszelką dyskusję o zabarwieniu emocjonalnym podczas oceny efektów pracy.

Nakierujmy pracownika na to aby sam zaproponował działania korygujące. Wyznaczmy wspólnie nowe zadania, pamiętając o wyznaczeniu terminu realizacji. Czekamy na pytania ocenianego. To jest moment w którym możemy wyjaśnić wszelkie wątpliwości co do firmy. Zapiszmy podjęte ustalenia aby o nich nie zapomnieć i cóż… Czekajmy na efekty.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej