Ochrona danych osobowych w biznesie online

W dobie nowych technologii, jak i również zmieniającego się rynku usług i towarów, pojawiają się przeróżnego rodzaju możliwości zarobkowe. Z tego właśnie powodu coraz większym zainteresowaniem cieszą się sklepy internetowe. To nie tylko biznes pozwalający trafić do znacznie większej grupy odbiorców, ale przede wszystkim możliwość wygenerowania większych zysków już od pierwszych miesięcy istnienia działalności. Czy jednak konsumenci, którzy korzystają z zakupów online, powinni być spokojni o dane, które udostępniają administratorom serwisów?

Odpowiedzialność w Sieci

W związku z możliwością działania za pośrednictwem Internetu, poszerza się zakres działalności związany z prowadzeniem sklepu. W ostatnim czasie powstaje coraz więcej e-sklepów, a z roku na rok Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Szczególną dynamiką wzrostu cieszą się zwłaszcza zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Przy dokonywaniu zakupu klient jest zawsze zobowiązany podać swoje dane, takie jak imię i nazwisko czy adres zamieszkania. Właśnie kwestia bezpieczeństwa tych danych jest często dyskutowanym tematem. Owszem, istnieją serwisy, które nie chronią ich w dostateczny sposób, jednak musimy mieć świadomość tego, że prawo narzuca sklepom internetowym odpowiednie regulacje w tym zakresie. Nie zmienia to jednak faktu, że tak naprawdę sami musimy odpowiedzialnie udostępniać informacje o sobie i dbać o prywatność. Jeśli jednak jesteśmy po drugiej stronie procesu sprzedaży i chcemy, by nasza witryna była bezpieczna, powinniśmy skorzystać z oferty szkoleń w tym zakresie.

Jak chronić dane osobowe?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się szkolenia, dzięki którym można dowiedzieć się o tym, jak należycie chronić dane osobowe swoich klientów. Przede wszystkim należy mieć świadomość tego, że ochrona danych osobowych to również zastosowanie odpowiedniego oprogramowania antywirusowego jak i zabezpieczającego te dane znajdujące się na serwerze. Szczególnie osoby początkujące mają z tym pewnego rodzaju problemy, co oznacza, że jednak należy udać się na szkolenie. Poruszane są tam konkretne kejsy, na których uczymy się jak powinny wyglądać zabezpieczenia sklepów internetowych, zwłaszcza te chroniące wrażliwe dane osobowe.

Istotną rolę w tym procesie odgrywa administrator danych osobowych. Jeśli nie znamy osoby, która mogłaby pracować w takim charakterze, warto zwrócić się do profesjonalnych firm informatycznych. Należy również stale kontrolować zgodność przetrwania danych osobowych z aktualnymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Warto również pamiętać o prowadzeniu aktualizacji oprogramowania, co również przedłoży się na zwiększoną ochronę.

Szkolenia

Dzięki naszemu szkoleniu, uczestnicy dowiedzą się jak zgłosić i odwołać Administratora Bezpieczeństwa Informacji, w jaki sposób prowadzić rejestr zbiorów danych osobowych. Uczestnicy dowiedzą się jak stworzyć i dbać o aktualność dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych. Rejestrować i aktualizować w GIODO zbiory danych osobowych. Reagować na sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, wypełniać inne zadania i obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz Administratora Danych.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.