Ochrona danych osobowych w biznesie online

W dobie nowych technologii, jak i również zmieniającego się rynku usług i towarów, pojawiają się przeróżnego rodzaju możliwości zarobkowe. Z tego właśnie powodu coraz większym zainteresowaniem cieszą się sklepy internetowe. To nie tylko biznes pozwalający trafić do znacznie większej grupy odbiorców, ale przede wszystkim możliwość wygenerowania większych zysków już od pierwszych miesięcy istnienia działalności. Czy jednak konsumenci, którzy korzystają z zakupów online, powinni być spokojni o dane, które udostępniają administratorom serwisów?

Odpowiedzialność w Sieci

W związku z możliwością działania za pośrednictwem Internetu, poszerza się zakres działalności związany z prowadzeniem sklepu. W ostatnim czasie powstaje coraz więcej e-sklepów, a z roku na rok Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Szczególną dynamiką wzrostu cieszą się zwłaszcza zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Przy dokonywaniu zakupu klient jest zawsze zobowiązany podać swoje dane, takie jak imię i nazwisko czy adres zamieszkania. Właśnie kwestia bezpieczeństwa tych danych jest często dyskutowanym tematem. Owszem, istnieją serwisy, które nie chronią ich w dostateczny sposób, jednak musimy mieć świadomość tego, że prawo narzuca sklepom internetowym odpowiednie regulacje w tym zakresie. Nie zmienia to jednak faktu, że tak naprawdę sami musimy odpowiedzialnie udostępniać informacje o sobie i dbać o prywatność. Jeśli jednak jesteśmy po drugiej stronie procesu sprzedaży i chcemy, by nasza witryna była bezpieczna, powinniśmy skorzystać z oferty szkoleń w tym zakresie.

Jak chronić dane osobowe?

W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się szkolenia, dzięki którym można dowiedzieć się o tym, jak należycie chronić dane osobowe swoich klientów. Przede wszystkim należy mieć świadomość tego, że ochrona danych osobowych to również zastosowanie odpowiedniego oprogramowania antywirusowego jak i zabezpieczającego te dane znajdujące się na serwerze. Szczególnie osoby początkujące mają z tym pewnego rodzaju problemy, co oznacza, że jednak należy udać się na szkolenie. Poruszane są tam konkretne kejsy, na których uczymy się jak powinny wyglądać zabezpieczenia sklepów internetowych, zwłaszcza te chroniące wrażliwe dane osobowe.

Istotną rolę w tym procesie odgrywa administrator danych osobowych. Jeśli nie znamy osoby, która mogłaby pracować w takim charakterze, warto zwrócić się do profesjonalnych firm informatycznych. Należy również stale kontrolować zgodność przetrwania danych osobowych z aktualnymi przepisami prawnymi w tym zakresie. Warto również pamiętać o prowadzeniu aktualizacji oprogramowania, co również przedłoży się na zwiększoną ochronę.

Szkolenia

Dzięki naszemu szkoleniu, uczestnicy dowiedzą się jak zgłosić i odwołać Administratora Bezpieczeństwa Informacji, w jaki sposób prowadzić rejestr zbiorów danych osobowych. Uczestnicy dowiedzą się jak stworzyć i dbać o aktualność dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych. Rejestrować i aktualizować w GIODO zbiory danych osobowych. Reagować na sytuacje zagrożenia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, wypełniać inne zadania i obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz Administratora Danych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej