Od budowy do pierwszego klienta. Szkolenie biznesowe i marketingowe dla nowego ośrodka Wellness & SPA
Od budowy do pierwszego klienta. Szkolenie biznesowe i marketingowe dla nowego ośrodka Wellness & SPA
W dniach 06-09.03.2018 przeprowadziliśmy jednoosobowe szkolenie z zakresu budowy strategii biznesowej i marketingowej dla właścicielki przedsiębiorstwa „Raban”. Cykl spotkań odbył się w malowniczo położonej nad warmińskimi jeziorami miejscowości Wiartel. To tutaj wysiłkiem firmy powstaje centrum Wellness & SPA.
Od budowy do pierwszego klienta. Szkolenie biznesowe i marketingowe dla nowego ośrodka Wellness & SPA
W dniach 06-09.03.2018 przeprowadziliśmy jednoosobowe szkolenie z zakresu budowy strategii biznesowej i marketingowej dla właścicielki przedsiębiorstwa „Raban”. Cykl spotkań odbył się w malowniczo położonej nad warmińskimi jeziorami miejscowości Wiartel. To tutaj wysiłkiem firmy powstaje centrum Wellness & SPA.
Szkolenie poprowadził nasz trener, wieloletni konsultant hoteli i centrów wellness. Od wielu lat bierze on praktyczny udział przy pozycjonowaniu bazy hotelowej w Polsce i za jej granicami (St. Petersburg, Berlin, Rimini, Zanzibar).
Powierzone zadanie było dużym wyzwaniem, ponieważ ośrodek jeszcze nie został otwarty, co powodowało brak punktu odniesienia, faktów, na podstawie których można by wysnuć wnioski i zarekomendować działania. W tej sytuacji cele szkolenia były niezwykle rozbudowane, o czym więcej w akapicie poniżej.
Cele
Pierwszym celem szkolenia było zapewnienie jak najszybszego otwarcia ośrodka, bez zbędnych opóźnień.
Drugim, nabycie umiejętności zbudowania strategii biznesowej „od rozpoczęcia budowy do pierwszego gościa”.
Jako ostatni cel tego trzydniowego szkolenia wyznaczyliśmy zapoznanie z kluczowymi zasadami działań marketingowych dla branży turystycznej: zasad pozycjonowania obiektów i etapów budowania oferty SPA.
Schemat szkolenia
Szkolenie skupiło się na pomocy w budowie strategii biznesowej i marketingowej ośrodka wypoczynkowego.
Strategia biznesowa
- Optymalizacja kosztów inwestycji hotelowych.
- Analiza rynku i konkurencji na potrzeby pozycjonowania SPA.
- Przekazanie wiedzy z zakresu wypracowania modelu oferty kosmetycznej SPA i zasad zapytań ofertowych do dostawców wyposażenia i kosmetyków.
Strategia marketingowa
- Poznanie sposobów pozycjonowania rekreacji i bazy zabiegowej, spójność funkcjonalna – jak pozycjonować wellness „od pomysłu do pierwszego gościa”.
- Szkolenie personelu – jak utrzymać stały poziomu usług.
- Podstawy online marketingu dla branży hotelarskiej: komunikacja elektroniczna z klientem, media społecznościowe, projekt strony internetowej oraz pozycjonowanie jej w Internecie.
Efekty szkolenia
Szkolenie powinno pomóc właścicielce ośrodka wypoczynkowego w usystematyzowaniu terminarza działań aż do uruchomienia obiektu. Poza tym wykluczy takie punkty krytyczne jak zbyt późne rozpoczęcie prac nad promocją, zamówieniami wyposażenia, czy naborem personelu. Pozwoli również wykluczyć nierzetelnych dostawców wyposażenia.