Jak osiągnąć wysoką skuteczność menadżerską? Szkolenie dla pracowników biura rachunkowego ProVento

 Wysoka konkurencyjność w wybranych branżach sprawia, że przed menadżerami przedsiębiorstw stają coraz to nowsze wyzwania zawodowe, stanowiące z jednej strony źródło rozwoju i satysfakcji, a z drugiej – czynnik nadmiernego stresu. W dniach 5-6 lipca 2021 spotkaliśmy się w Gnieźnie z pracownikami biura rachunkowego ProVento. Szkolenie przeznaczone było dla 6 pracowników firmy ProVento. Wynikało ono z faktu zdiagnozowania luk kompetencyjnych w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz orientacji na cel.

 

Szkolenie odbyło się w ramach projektu realizowanego w ramach programu Akademia Managera. Za przebieg zajęć odpowiedzialna była Monika Żukowska – certyfikowany trener-szkoleniowiec, coach menedżerki i coach osobisty, z doświadczeniem ponad 1000 godzin przeprowadzonych zajęć rozwojowych.

 

Proces szkoleniowy obejmował 3 usługi:

1. Diagnoza potrzeb rozwojowych

Przeprowadzona przez naszą firmę „Warto Szkolić” diagnoza dotyczyła potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa oraz luk kompetencyjnych kadry menadżerskiej lub osób przewidzianych do objęcia stanowiska kierowniczego w przyszłości. Dzięki temu, możliwe było wykazanie luk kompetencyjnych u pracowników szkolonej firmy. Stwierdzono takie luki w zakresie:

  • orientacji na cel
  • radzenia sobie ze stresem

Następnie opracowano i zrealizowano program szkoleniowy, uwzględniający rozwój kompetencji, umiejętności i postaw we wskazanym obszarze. Aby szkolenie było maksymalnie użyteczne dla jego uczestników, zastosowano mix wykładów, ćwiczeń i dyskusji, tak aby w jak największym stopniu zaktywizować grupę.

2. Szkolenie: Skuteczność menadżerska – orientacja na cel

Głównym celem szkolenia było wypracowanie u uczestników postawy cechującej się silną orientacją na osiąganie celów przedsiębiorstwa ProVento. Celem było również wzmocnienie efektywności działania i zminimalizowanie ryzyka związanego z nieosiągnięciem założonych rezultatów pracy.

Szkolenie odbyło się 5 lipca 2021 r. i trwało od 8.00 do 16.00. Po krótkim wprowadzeniu, trener Monika Żukowska opowiedziała uczestnikom na czym polega zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa oraz w jaki sposób zintegrować działania operacyjne z potrzebami i strategią organizacji. Omówione, a następnie przepracowane w grupach zostały najważniejsze problemy i bariery w realizacji wyznaczonych celów. Po krótkiej przerwie, kursanci dowiedzieli się w jaki sposób tworzyć rozwiązania dla napotkanych problemów oraz jak minimalizować ryzyko nieosiągnięcia celu poprzez działania wyprzedzające. Ta część szkolenia odbyła się w formie praktycznej – uczestnicy wzięli udział w dyskusji, a następnie ćwiczyli w parach. Po krótkiej przerwie przystąpiono do ostatniej części szkolenia. Uczestnicy dowiedzieli się jakie działania warto podejmować aby niwelować działania konkurencji. Ciekawym elementem szkolenia było ćwiczenie w formie burzy mózgów proponowano działania wspierające realizację celu.

W trakcie szkolenia uczestnicy nie tylko zdobyli teoretyczną wiedzę na temat efektywności działania i doskonalenia przedsiębiorstwa, ale nauczyli się również praktycznych umiejętności w zakresie integrowania swoich działań z celami przedsiębiorstwa oraz niwelowania występujących na drodze do celu barier. Pobudzono też wśród pracowników inicjatywę do działania i motywację do osiągania celów.

3. Szkolenie: Skuteczność menadżerska – radzenie sobie ze stresem

Nadmierne obciążenie psychiczne, powszechnie nazywane stresem, to zjawisko często występujące w środowisku zawodowym. Zjawisko to jest szczególnie częste – w przypadku kadry menadżerskiej i kierowniczej. Celem szkolenia było lepsze poznanie mechanizmów występowania stresu oraz nabycie praktycznych umiejętności w zakresie radzenia sobie z tym niepożądanym zjawiskiem.

Zajęcia realizowane były 6 lipca 2021 roku przez trenera – Monikę Żukowską. Program rozpoczął wykład na temat reakcji organizmu na czynnik stresotwórczy, a następnie po przeprowadzonej dyskusji z uczestnikami, opowiedziano o tym jak identyfikować czynniki ryzyka w środowisku pracy. Po krótkiej przerwie przeprowadzone zostały wykład i dyskusja na temat aktywnych i pasywnych metod radzenia sobie ze stresem. Następnie, omówiono rolę zdrowego odżywiania, snu i aktywności fizycznej dla przeciwdziałania stresowi oraz przeprowadzono praktyczne ćwiczenie w grupach. W kolejnym panelu szkoleniowym uczestnicy dowiedzieli się jak oceniać zagrożenia związane ze stresem w swoim miejscu pracy. Następnie dokonali oceny skuteczności różnych metod radzenia sobie z tym problemem, zgodnie ze swoimi potrzebami. Kolejny punkt programy to dyskusja i ćwiczenia w parach na temat kształtowania sprzyjającej dobremu samopoczuciu przestrzeni do pracy. Po krótkiej przerwie grupa realizowała zadanie związane z technikami relaksacji. Następnie przeprowadzono wykład i burzę mózgów na temat działań budujących motywację, szczególnie w trudnych, stresogennych sytuacjach.

Szkolenie przeprowadzone przez „Warto Szkolić” i trenerkę Monikę Żukowską pozwoliło pracownikom lepiej zrozumieć mechanizmy występowania napięcia psychicznego w sferze zawodowej. Od strony praktycznej, uczestnicy szkolenia nie tylko dowiedzieli się jak rozpoznawać symptomy stresu, ale przede wszystkim – jak stosować pasywne i aktywne metody radzenia sobie z tym niepożądanym zjawiskiem, adekwatnie do swoich potrzeb i możliwości. W trakcie szkolenia podjęto również próbę wykształcenia w uczestnikach postawy wspierającej zmianę niezdrowych nawyków i promującej zdrowy styl życia.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.