Październikowe szkolenie dla firmy Fitness Club 24 Sp. z o.o z zakresu nowoczesnej obsługi reklamacji

Firma Fitness Club 24 Sp. z o.o  zajmuje się głównie dystrybucją sprzętu sportowego do klubów fitness. Szeroka gama oferowanych usług, obejmujących consulting oraz opiekę gwarancyjną, jak i pozycja lidera w branży sprawiły, że szkolenie „Nowoczesna obsługa reklamacji” było dla pracowników wspomnianej firmy jednym z niewątpliwych „must have” na drodze poszerzania kompetencji zawodowych.

Prawie każdy człowiek, nabywający jakiekolwiek dobra konsumenckie, miał styczność z procesem reklamacyjnym – jednak nie każdy wspomina ten proces przyjemnie. Jako, że pisaliśmy już nie raz, jak ważna jest relacyjność, posiadamy szeroką wiedzę na temat rozwiązywania sytuacji kryzysowych, a takowe pojawiają się najczęściej przy procesach reklamacjach. W przypadku firmy Fitness Club 24, sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż przy działalności tej firmy, dbanie o relacje biznesowe to kwestia najwyższej wagi. Dlatego też, zrobiliśmy co w naszej mocy, aby pomóc uczestnikom w podniesieniu ich kompetencji zawodowych na tym polu.

Przebieg i cel szkolenia

Szkolenie trwało 16 godzin i obejmowało 2 pełne dni szkoleniowe, a jego uczestnikami były osoby zajmujące się procesami reklamacyjnymi w firmie. Szczególnie warta uwagi była metodologia prowadzenia szkolenia: zakres programowy obejmował zarówno mini wykład, wykład z prezentacją, pytania i odpowiedzi, ćwiczenia indywidualne, zadania w zespołach, dyskusję, analizę przypadku (case study), burzę mózgów, ćwiczenia z kamerą, scenki i odgrywanie ról. Dlatego też uczestnicy mieli okazję zarówno poznać teorię, dobre praktyki relacyjne jak i sprawdzić oraz przećwiczyć nabytą wiedzę w zespole.

Szkolenie składało się z 11 modułów, w których poruszaliśmy kwestie relacyjności, komunikacji oraz staraliśmy się nauczyć uczestników najlepszych praktyk podczas dopełniania formalnej strony procesu reklamacyjnego. Celem szkolenia było nauczenie pracowników firmy Fitness Club 24 Sp. z o.o efektywnych technik pozyskiwania informacji, poprawnego prowadzenia i kontroli rozmów reklamacyjnych, rozwiązywania zgłoszeń reklamacyjnych oraz oczywiście łagodzenia konfliktów oraz wygaszania niezadowolenia klientów poprzez zachowanie dystansu emocjonalnego. Co równie ważne, nasza trenerka, Katarzyna Zych, specjalistka w zakresie komunikacji marki, zmotywowała uczestników szkolenia do jeszcze lepszej pracy związanej z obsługą reklamacji, starając się zwiększyć ich świadomość jak ważna jest reklamacja w strategii firmy .

Katarzyna Zych jest związana z branżą marketingową od ponad 9 lat i ma na koncie przeprowadzonych ponad 10 000 godzin szkoleniowych, co czyni ją ekspertką nie tylko w dziedzinie relacyjności marek ale także w zakresie prowadzenia szkoleń.

Szczegółowy program szkolenia uwzględniał następujące moduły:

  • Biznesowe aspekty reklamacji
  • Prawne aspekty reklamacji
  • Formy komunikacji w procesie reklamacyjnym
  • Komunikacja reklamacyjna przez telefon
  • Rozmowy twarzą w twarz – nawiązanie porozumienia
  • Obsługa reklamacji przez Internet
  • Pisemna obsługa reklamacji
  • Psychologiczne mechanizmy obsługi reklamacji
  • Reklamacja i co dalej…
  • Podsumowanie warsztatu

Efekty szkolenia

Możemy się pochwalić, że efekty były bardzo zadowalające, zarówno w opinii naszej trenerki jak i kursantów. Mieliśmy przyjemność pracować z grupą wykazującą ogromne zaangażowanie podczas ćwiczeń, a znaczna część szkolenia została zrealizowana w formie praktycznego treningu tych umiejętności, dzięki czemu, mamy pewność, że przyswoili sobie maksimum wiedzy, którą przekazała im trenerka. W trakcie szkolenia wypracowano konkretne rekomendacje zmian zarówno w zakresie samej komunikacji z klientami reklamacyjnymi, jak i również w ramach procesu obsługi reklamacji stosowanego w firmie. Szczególnie ważne okazały się zagadnienia z zakresu komunikacji, asertywności i konstruktywnego odpierania zastrzeżeń.

Dziękujemy całemu zespołowi Fitness Club 24 i cieszymy się, że mieliśmy okazję pracy z tak zaangażowanymi uczestnikami. Mamy nadzieję, że wypracowane techniki jak najszybciej znajdą praktyczne zastosowanie w pracy szkolonych uczestników co zaowocuje mierzalnymi korzyściami zarówno dla marki jak i dla jej pracowników

 

Trenerzy Warto Szkolić

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w branży wędliniarskiej – relacja ze szkolenia Branża wędliniarska, choć korzystająca z tradycji sięgających wieków, nie unika wpływu nowoczesnego, cyfrowego świata. Zmieniające się trendy konsumenckie, rosnąca konkurencja i dynamiczne otoczenie biznesowe wymagają od producentów wędlin elastyczności i nowoczesnych rozwiązań. W takim kontekście marketing cyfrowy staje się nieodzownym narzędziem, pozwalającym na przetrwanie i rozwój wędliniarni w erze digitalizacji. Z naszych usług skorzystała firma,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia Zarządzanie projektami w firmie produkcyjnej stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania i konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Firmy produkcyjne, niezależnie od swojej wielkości, często zmierzyć się muszą z różnorodnymi projektami, takimi jak wdrażanie nowych produktów, optymalizacja procesów produkcyjnych czy też dostosowywanie się do zmieniających się regulacji i standardów. Sukces w tych przedsięwzięciach zależy w dużej mierze od umiejętności…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Wiedza i rozwój

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia

AI w sprzedaży – relacja ze szkolenia W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, w którym konkurencja stale rośnie, przedsiębiorstwa muszą wykorzystać nowoczesne narzędzia i technologie, aby odnieść sukces. Jednym z najważniejszych aspektów, którym należy poświęcić uwagę, jest skuteczność procesów sprzedażowych. W tym kontekście sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej, pozwalając firmom osiągnąć wyższy poziom personalizacji.…
dowiedz się więcej