Planowanie kampanii online w branży handlu detalicznego – szkolenie dla firmy EURO P.S.H.

Planowanie kampanii online w branży handlu detalicznego – szkolenie dla firmy EURO P.S.H.

 

Prowadzenie kampanii marketingowych w sieci z jednej strony stanowi dziś standard dla przedsiębiorstw, z drugiej natomiast – niemałe wyzwanie, związane z koniecznością obserwowania trendów i nauki zupełnie innych niż jeszcze dekadę temu, technologii. W dniu 24.09.2021 zrealizowaliśmy szkolenie z zakresu planowania kampanii online dla przedsiębiorstwa Euro Polska Sieć Handlowa. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy, przy ul. Browarnej 2A w Łomży.

 

Firma EURO P.S.H. zrzesza przedsiębiorców zajmujących się tradycyjnym handlem detalicznym. Wspierając przy tym niezależne placówki handlowe w celu osiągnięcia przez nich jak najlepszych rezultatów ekonomicznych. Alternatywne formy prowadzenia działalności, promowanie lokalnego biznesu oraz działania integracyjne stanowią formę odpowiedzi na rosnącą konkurencję dużych sieci sklepów wielkopowierzchniowych.

 

Usługa szkoleniowa realizowana była zgodnie z wytycznymi Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Szkoleniem objętych zostało 6 pracowników firmy EURO P.S.H. Zajęcia poprowadziła trenerka Patrycja Maślankiewicz – wieloletni menadżer z doświadczeniem w kierowaniu zespołami, szkoleniowiec z ponad 15-letnim doświadczeniem oraz specjalista z zakresu kampanii reklamowych w sieci oraz e-sprzedaży.

 

Cele szkolenia

Szkolenie pt. „Planowanie kampanii online” miało za zadanie przygotować uczestników do realizowania działań marketingowych (w tym przede wszystkim reklamowych) w sieci. Kompetencje obejmujące budowanie strategii promocyjnej i działania online mają stanowić odpowiedź,  na zachodzące w otoczeniu rynkowym zmiany. Mamy tu na myśli obserwowany wzrost znaczenia reklamy internetowej przy jednoczesnym spadku skuteczności tradycyjnych form marketingu.

 

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy mają być przygotowani, by dobierać odpowiedni typ kampanii reklamowej online oraz właściwe narzędzia reklamy internetowej. Oczywiście dobór tych aspektów, ma być adekwatny do celów obranej strategii, jak i możliwości finansowych. Innymi słowy, uczestnicy będą wiedzieć, w jaki sposób prowadzić ekonomiczną, a jednocześnie skuteczną kampanię reklamową w sieci.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zawierało 4 moduły tematyczne. Przed rozpoczęciem zajęć, uczestnicy wzięli udział w krótkim teście pisemnym, sprawdzającym wiedzę z zakresu przedmiotu szkolenia. 

 

Moduł 1. Podejmowanie działań związanych z budowaniem strategii promocyjnych online

Uczestnicy w trakcie pierwszego modułu dowiedzieli się na czym polega strategia promocyjna w przypadku działań marketingowych w sieci oraz jak ją skutecznie kreować. Jest to o tyle ważne, że strategie promocyjne online znacząco różnią się od tych podejmowanych stacjonarnie. Między innymi pod względem ich konstrukcji, zaawansowania technologicznego, zasięgu, grupy docelowej czy kosztu realizacji.

 

Moduł 2. Podejmowanie działań taktycznych w e-marketingu, optymalizowanie stron www pod działania kampanii reklamowych oraz pomiar skuteczności kampanii reklamowych online

W ramach drugiego modułu szkolenia, uczestnicy poznali szereg taktycznych działań do wykorzystania w marketingu internetowych. Omówiono również techniczne aspekty konstrukcji strony internetowej, tak aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał podczas prowadzenia kampanii reklamowej online. Wytłumaczono również, w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi dokonać pomiaru skuteczności zrealizowanej kampanii online.

 

Moduł 3. Analiza i charakterystyka sylwetki internauty oraz rynek reklamy internetowej

Posiadając już wiedzę na temat tego w jaki sposób konstruować kampanie online oraz jakich narzędzi używać na poszczególnych etapach tego procesu, uczestnicy zostali zaznajomieni ze swoją grupą docelową w kontekście e-marketingu, czyli internautami oraz specyficznym obszarem działań marketingowych – rynkiem reklamy internetowej.

 

Moduł 4. Definiowanie i planowanie kampanii reklamowej

Podczas ostatniego modułu szkoleniowego uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób planować swoją kampanię reklamową online oraz jak umiejętnie dobierać typ kampanii do zdefiniowanej ówcześnie strategii promocji. Reklama internetowa stanowi obecnie niezwykle obszerną dziedzinę, w związku z czym omówione zostały najważniejsze narzędzia, użyteczne w kontekście wybranych celów i wskaźników. Wzięto również pod uwagę kwestię ograniczonego budżetu, jakim dysponują sklepy detaliczne – partnerzy firmy Euro P.S.H. oraz pokazano adekwatne możliwości marketingowe.

 

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia wiedzą w jaki sposób buduje się strategię promocyjną firmy w sieci oraz jak realizować taktyczne działania w ramach e-marketingu. Każdy uczestnik szkolenia potrafi samodzielnie stwierdzić czy strona internetowa wymaga optymalizacji pod kątem działań reklamowych. Uczestnicy zdobędą również umiejętność oceny, czy dana kampania reklamowa online będzie skuteczna.  Uczestnicy znają najważniejsze uwarunkowania rynku reklamy internetowej. Wiedzą jak dobierać typ kampanii internetowej oraz które z narzędzi reklamy internetowej będą adekwatne do założonego celu i budżetu.

 

Przypominamy, że szkolenie było dofinansowane dzięki programowi Sektorowe Rady ds. Kompetencji w ramach sektora komunikacji marketingowej.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej - relacja ze szkolenia

Prospecting w firmie ogrodniczej Prospecting w firmie ogrodniczej, czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów, jest kluczowym elementem skutecznej strategii sprzedażowej. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę ogrodniczą od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tym sektorze, umiejętność skutecznego prospectingu może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju i sukcesu Twojego przedsiębiorstwa. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, gdzie branża ogrodnicza rozwija się w szybkim tempie, umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie zmianą w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest nieodłącznym elementem funkcjonowania takiej organizacji. W dzisiejszych czasach zmiany w biznesie są zwyczajnie nieuniknione. W szczególności w sektorze handlowym, który podlega ciągłym zmianom preferencji klientów, wzrostowi konkurencji oraz szybkiemu rozwojowi technologicznemu. Zarządzanie zmianą w sieci handlowej jest niezwykle ważne dla utrzymania konkurencyjności oraz zwiększenia efektywności biznesowej. W tym…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej – relacja ze szkolenia Zarządzanie sytuacyjne w sieci handlowej, polega na podejmowaniu decyzji w oparciu o aktualne okoliczności, takie jak zmiany w otoczeniu biznesowym, wymagania klientów czy sytuacje kryzysowe. W przypadku sieci handlowych, zarządzanie sytuacyjne jest niezwykle ważne, ponieważ zmiany w otoczeniu biznesowym oraz w oczekiwaniach klientów są często nagłe i trudne do przewidzenia. Zarządzanie sytuacyjne wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmiany.…
dowiedz się więcej