Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

Zdobycie przewagi nad konkurencją, uzależnione jest między innymi od skutecznej strategii budowania marki krok po kroku. Działanie to musi być z kolei wielowymiarowe, wieloetapowe, uwzględniające zmieniający się charakter rynku oraz specyfikę danej branży. W jaki sposób poprowadzić ten proces efektywnie? Z jakich narzędzi należy korzystać?

Pierwszym krokiem jest pomysł

Budowanie marki nie byłoby możliwe bez dobrego pomysłu. To od niego wszystko się zaczyna. Nie da się jednak ukryć, że nawet najbardziej innowacyjna i oryginalna idea będzie niczym, bez odpowiedniej promocji. W procesie tworzenia marki należy zatem uwzględniać kwestię cyklu życia produktu, sezonowość sprzedaży. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie zadania ma produkt, jakie są wobec niego oczekiwania i tak dalej.

Analiza potrzeb (insight) a budowanie marki

Drugim elementem, który wymaga wspomnienia w kontekście budowania marki, jest analiza potrzeb (insight). Polega ona na zbadaniu potrzeb naszego klienta docelowego, tak aby przyszłe działania marketingowe można było skierować we właściwą stronę. W ramach tego istotnym elementem jest tak zwane drzewo decyzyjne. To metoda wspomagania procesu decyzyjnego, która jest powszechnie stosowana w świecie marketingu. Dzięki niemu możemy zbadać, jakie kryteria bierze pod uwagę klient, kupując dany produkt. To narzędzie daje nam między innymi odpowiedź na pytanie – czy proponowany przez nas produkt ma szansę przyjąć się na danym rynku, w odniesieniu do konkretnej grupy docelowej.

Rola niszy komunikacyjnej

Budowanie marki wiąże się również z potrzebą znalezienia swojej niszy. Nie tylko w odniesieniu do samego przedmiotu i przestrzeni działalności, ale również niszy komunikacyjnej z klientem. Chodzi zatem o szeroko pojętą oryginalność produktu, a także odpowiednie skierowanie działań marketingowych na odpowiednią grupę docelową, a także we właściwym czasie i miejscu. Nisza komunikacyjna ma pozwolić na budowanie zaufania klienta do marki.

Budowanie marki krok po kroku

Podsumowując zatem, budowanie marki to z jednej strony jej odpowiednie zdefiniowanie, bazując na analizie potrzeb i celów klienta. Z drugiej strony natomiast to planowanie i realizacja wielowarstwowych i wieloetapowych kampanii marketingowych w odniesieniu do stworzonej marki. Z czasem jej istnienia na rynku, w danej branży, konieczny jest natomiast pomiar i analiza rezultatów prowadzonych działań, które pozwolą na ewentualne zweryfikowanie podejmowanych czynności marketingowych i w efekcie dalszy rozwój marki.

Szkolenia Warto Szkolić

Nasi specjaliści wiedzą absolutnie wszystko o skutecznych strategiach budowania marki. Prowadzone przez nas szkolenia pozwalają zdobyć niezbędną wiedzę w zakresie planowania kluczowych elementów marki, określania jej wyróżników, planowania działań promocyjnych i tak dalej. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób, które są w trakcie budowania lub chcą zbudować swoją markę. Specjalistów marketingu, Public Relations, przedsiębiorców oraz pasjonatów w tym zakresie. Zainteresowany? Napisz, zadzwoń do nas i poznaj szczegóły naszej oferty.

Jeśli interesuje Cię szkolenie w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.