Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

Zdobycie przewagi nad konkurencją, uzależnione jest między innymi od skutecznej strategii budowania marki krok po kroku. Działanie to musi być z kolei wielowymiarowe, wieloetapowe, uwzględniające zmieniający się charakter rynku oraz specyfikę danej branży. W jaki sposób poprowadzić ten proces efektywnie? Z jakich narzędzi należy korzystać?

Pierwszym krokiem jest pomysł

Budowanie marki nie byłoby możliwe bez dobrego pomysłu. To od niego wszystko się zaczyna. Nie da się jednak ukryć, że nawet najbardziej innowacyjna i oryginalna idea będzie niczym, bez odpowiedniej promocji. W procesie tworzenia marki należy zatem uwzględniać kwestię cyklu życia produktu, sezonowość sprzedaży. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie zadania ma produkt, jakie są wobec niego oczekiwania i tak dalej.

Analiza potrzeb (insight) a budowanie marki

Drugim elementem, który wymaga wspomnienia w kontekście budowania marki, jest analiza potrzeb (insight). Polega ona na zbadaniu potrzeb naszego klienta docelowego, tak aby przyszłe działania marketingowe można było skierować we właściwą stronę. W ramach tego istotnym elementem jest tak zwane drzewo decyzyjne. To metoda wspomagania procesu decyzyjnego, która jest powszechnie stosowana w świecie marketingu. Dzięki niemu możemy zbadać, jakie kryteria bierze pod uwagę klient, kupując dany produkt. To narzędzie daje nam między innymi odpowiedź na pytanie – czy proponowany przez nas produkt ma szansę przyjąć się na danym rynku, w odniesieniu do konkretnej grupy docelowej.

Rola niszy komunikacyjnej

Budowanie marki wiąże się również z potrzebą znalezienia swojej niszy. Nie tylko w odniesieniu do samego przedmiotu i przestrzeni działalności, ale również niszy komunikacyjnej z klientem. Chodzi zatem o szeroko pojętą oryginalność produktu, a także odpowiednie skierowanie działań marketingowych na odpowiednią grupę docelową, a także we właściwym czasie i miejscu. Nisza komunikacyjna ma pozwolić na budowanie zaufania klienta do marki.

Budowanie marki krok po kroku

Podsumowując zatem, budowanie marki to z jednej strony jej odpowiednie zdefiniowanie, bazując na analizie potrzeb i celów klienta. Z drugiej strony natomiast to planowanie i realizacja wielowarstwowych i wieloetapowych kampanii marketingowych w odniesieniu do stworzonej marki. Z czasem jej istnienia na rynku, w danej branży, konieczny jest natomiast pomiar i analiza rezultatów prowadzonych działań, które pozwolą na ewentualne zweryfikowanie podejmowanych czynności marketingowych i w efekcie dalszy rozwój marki.

Szkolenia Warto Szkolić

Nasi specjaliści wiedzą absolutnie wszystko o skutecznych strategiach budowania marki. Prowadzone przez nas szkolenia pozwalają zdobyć niezbędną wiedzę w zakresie planowania kluczowych elementów marki, określania jej wyróżników, planowania działań promocyjnych i tak dalej. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób, które są w trakcie budowania lub chcą zbudować swoją markę. Specjalistów marketingu, Public Relations, przedsiębiorców oraz pasjonatów w tym zakresie. Zainteresowany? Napisz, zadzwoń do nas i poznaj szczegóły naszej oferty.

Jeśli interesuje Cię szkolenie w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca?

Doradca klienta – kim jest, co go cechuje i jak wygląda jego praca? Wiele osób zastanawia się, kim tak naprawdę jest doradca klienta. Polecane oferty pracy, które wyświetlają się użytkownikom mediów społecznościowych, często wskazują, że poszukiwany jest pracownik na takie stanowisko. Dobry doradca klienta to skarb dla firmy, która sprzedaje produkty lub usługi. Jednak kim jest doradca klienta? Jak powinien się prezentować?…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej