Postanowienia noworoczne

Koniec starego i początek nowego roku, to dla wielu osób dobra okazja na podjęcie postanowień noworocznych i wyznaczenie konkretnych celów. Sytuację tą można przełożyć na grunt zawodowy, gdzie również wielu przedsiębiorców stawia na dobre początki, zaczynając od określenia priorytetów oraz planów biznesowych.

Często jednak zdarza się tak, że nie realizujemy celów, które sobie wcześniej założyliśmy. Jak więc planować, aby nasze założenia miały sens i możliwość ich wykonania? Otóż istnieje prosta koncepcja planowania, oparta na 5 krokach, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel.

S.M.A.R.T.

Metoda S.M.A.R.T. oparta jest na zasadzie, że sformułowany cel powinien być:

Sprecyzowany – zawierający konkretny przekaz
Mierzalny – aby można było go zmierzyć, czyli liczbowo wyrazić jego realizację
Atrakcyjny – aby nie był nudny oraz wzbudzał ciekawość i chęć do działania
Realistyczny – aby był możliwy do osiągnięcia
Terminowy – aby był określony czasowo (wyznaczony czas osiągnięcia celu mobilizuje)
Przykład postanowienia noworocznego: od stycznia do kwietnia zacznę biegać 3 razy w tygodniu
po 0,5 godziny

Sprawdźmy teraz czy podany cel jest zgodny z regułą SMART:

S – czy jest sprecyzowany? – tak, bo precyzyjnie deklaruje, że chcemy biegać i poprawić swoją kondycję
M – czy jest mierzalny? – tak, gdyż ustaliliśmy, że będziemy biegać 3 razy w tygodniu po 0,5 godziny
A – czy jest atrakcyjny? – tak, ponieważ wolimy biegać, niż np. jeździć rowerem
R – czy jest realistyczny? – tak, bo bieganie 3 razy w tygodniu jest bardziej realne niż bieganie codziennie
T – czy jest terminowy? – tak, bo określiliśmy, że będziemy biegać od stycznia do kwietnia
Dzięki tej metodzie nie tylko łatwiej osiągamy wybrany cel, ale również mamy nad nim kontrolę. Można wyznaczyć sobie jakiś większy cel i rozbić go na mniejsze, po czym zacząć je realizować stosując zasadę S.M.A.R.T. Warto również wyznaczyć sobie tzw. kamienie milowe, po zdobyciu których będziemy w pełni usatysfakcjonowani i świadomi możliwości, jakie potrafimy osiągnąć.

Powinniśmy pamiętać o tym, że warto wyznaczać sobie różne cele nie tylko przy okazji noworocznych postanowień, ale także na co dzień, bądź na najbliższy czas. Regularne planowanie powinno nam „wejść w krew”, gdyż tylko dzięki niemu będziemy się rozwijać i osiągać zamierzone wyniki, bo jak ktoś kiedyś powiedział: „Cały świat usuwa się z drogi człowiekowi, który wie, dokąd zmierza”.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.