Postanowienia noworoczne

Koniec starego i początek nowego roku, to dla wielu osób dobra okazja na podjęcie postanowień noworocznych i wyznaczenie konkretnych celów. Sytuację tą można przełożyć na grunt zawodowy, gdzie również wielu przedsiębiorców stawia na dobre początki, zaczynając od określenia priorytetów oraz planów biznesowych.

Często jednak zdarza się tak, że nie realizujemy celów, które sobie wcześniej założyliśmy. Jak więc planować, aby nasze założenia miały sens i możliwość ich wykonania? Otóż istnieje prosta koncepcja planowania, oparta na 5 krokach, którymi powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel.

S.M.A.R.T.

Metoda S.M.A.R.T. oparta jest na zasadzie, że sformułowany cel powinien być:

Sprecyzowany – zawierający konkretny przekaz
Mierzalny – aby można było go zmierzyć, czyli liczbowo wyrazić jego realizację
Atrakcyjny – aby nie był nudny oraz wzbudzał ciekawość i chęć do działania
Realistyczny – aby był możliwy do osiągnięcia
Terminowy – aby był określony czasowo (wyznaczony czas osiągnięcia celu mobilizuje)
Przykład postanowienia noworocznego: od stycznia do kwietnia zacznę biegać 3 razy w tygodniu
po 0,5 godziny

Sprawdźmy teraz czy podany cel jest zgodny z regułą SMART:

S – czy jest sprecyzowany? – tak, bo precyzyjnie deklaruje, że chcemy biegać i poprawić swoją kondycję
M – czy jest mierzalny? – tak, gdyż ustaliliśmy, że będziemy biegać 3 razy w tygodniu po 0,5 godziny
A – czy jest atrakcyjny? – tak, ponieważ wolimy biegać, niż np. jeździć rowerem
R – czy jest realistyczny? – tak, bo bieganie 3 razy w tygodniu jest bardziej realne niż bieganie codziennie
T – czy jest terminowy? – tak, bo określiliśmy, że będziemy biegać od stycznia do kwietnia
Dzięki tej metodzie nie tylko łatwiej osiągamy wybrany cel, ale również mamy nad nim kontrolę. Można wyznaczyć sobie jakiś większy cel i rozbić go na mniejsze, po czym zacząć je realizować stosując zasadę S.M.A.R.T. Warto również wyznaczyć sobie tzw. kamienie milowe, po zdobyciu których będziemy w pełni usatysfakcjonowani i świadomi możliwości, jakie potrafimy osiągnąć.

Powinniśmy pamiętać o tym, że warto wyznaczać sobie różne cele nie tylko przy okazji noworocznych postanowień, ale także na co dzień, bądź na najbliższy czas. Regularne planowanie powinno nam „wejść w krew”, gdyż tylko dzięki niemu będziemy się rozwijać i osiągać zamierzone wyniki, bo jak ktoś kiedyś powiedział: „Cały świat usuwa się z drogi człowiekowi, który wie, dokąd zmierza”.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej