Poznaj zalety idei Work – Life Balance!

W dobie dzisiejszego natłoku pracy, niełatwo pogodzić ze sobą życie zawodowe i osobiste. Choć wszyscy dobrze wiemy jak nadmiar obowiązków negatywnie wpływa na nasze zdrowie i psychikę, nie potrafimy odmówić spędzenia kolejnych nadgodzin w biurze. Nieustannie napięty grafik źle wpływa na nasze samopoczucie, co z kolei przekłada się na życie prywatne. Czy istnieje więc złoty środek pomiędzy karierą, a życiem osobistym? Jak odnosić sukcesy jednocześnie czerpiąc radość z życia? W tym właśnie celu narodziła się filozofia Work – Life Balance. Jej głównym założeniem jest harmonia pomiędzy pracą, a relaksem. Co więcej, w dzisiejszych czasach możemy nawet skorzystać ze specjalnych szkoleń z wdrażania tej idei w życie!

Dlaczego równowaga jest tak trudna do osiągnięcia?

Na pierwszy rzut oka harmonijne spojenie życia zawodowego i prywatnego wydaje się być herezją. Ceny rosną, a rynek pracy nie oferuje zatrudnienia wszystkim chętnym. W związku z tym jesteśmy gotowi na wszystko, byle tylko utrzymać swoją posadę. Spoczywa na nas ciężar utrzymania siebie i rodziny, a więc nie ma opcji by zostać bezrobotnym. Tego typu myślenie jest właśnie główną przyczyną braku harmonii. Obawa przed utratą zatrudnienia zmusza nas do pracy w dłuższym wymiarze czasowym i z jeszcze większą intensywnością i poświęceniem. Takie zachowanie niejednokrotnie kończy się pracoholizmem – bardzo poważnym uzależnieniem. Brak równowagi często jest też podyktowany problemami w sferze życia codziennego – praca w ludzkim mniemaniu stanowi dobrą odskocznię od kłopotów rodzinnych.

Czym skutkuje brak równowagi?

Nie trzeba długo przekonywać, że brak harmonii pomiędzy życiem zawodowym, a osobistym przysparza nam sporych problemów. Chodzi tu zarówno o zbyt wiele pracy, jak i za dużo wolnego. Przy natłoku obowiązków najpierw pojawia się zmęczenie fizyczne oraz psychiczne. Obserwujemy u siebie kłopoty z koncentracją i brak zaangażowania w sprawy firmy. To grozi szybkim wypaleniem zawodowym. Z kolei zbyt dużo odpoczynku wpływa negatywnie na poczucie własnej wartości. Brak pracy sprawia, że czujemy się niepotrzebni i osłabiają się nasze relacje z otoczeniem. Jest to bardzo częstym podłożem depresji. W obu przypadkach rośnie w nas złość, którą wyładowujemy na rodzinie, niejednokrotnie prowadząc do jej rozpadu.

Krok po kroku

Wszystkie wymienione powyżej negatywne skutki, można zniwelować, jeśli w porę zorientujemy się, że coś jest nie tak. Pierwszym naszym krokiem powinno być ustalenie życiowego celu i definicja sukcesu. Ponieważ każdy z nas inaczej postrzega szczęście i odpoczynek, te definicje będą się różnić. Dla osób pracujących umysłowo świetną rozrywką będzie wspinaczka, pływanie lub inny aktywny wypoczynek. Natomiast osoby pracujące fizycznie zrelaksują się przy ulubionej książce. Kolejnymi etapami naszych działań będzie wyłączenie służbowego telefonu w trakcie urlopu oraz prywatnego w trakcie pracy. Co dalej? Na to pytanie uzyskamy odpowiedź w trakcie kursu Work – Life Balance.

Szkolenia z Work – Life Balance

To zaskakujące jak wiele korzyści mogą przynieść takie szkolenia. Pomimo, iż każdemu z nas kontrolowanie swojego życia wydaje się łatwe, to jednak nie do końca tak jest. Specjaliści z dziedziny WLB pokażą w jaki sposób skutecznie podzielić czas pracy i relaksu. Nauczą w jaki sposób nadawać priorytety swoim celom oraz osiągnąć szczęście. Za pomocą filmów instruktażowych, wspólnych dyskusji oraz pracy w grupach, zaprezentują w jaki sposób działa tak zrównoważony pracownik. A co najważniejsze – uświadomią, że praca jest integralną częścią życia, którą bez problemu można pogodzić z odpoczynkiem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.