Pozycjonowanie strony www pod kątem SEO

Jednym z czynników decydujących o sukcesie marketingowym firmy jest dobrze wypozycjonowana strona www. Pojawianie się strony w jednym z pierwszych wyników wyszukiwania, napędza ruch i zainteresowanie wokół firmy. A pamiętajmy, że coraz więcej osób wybiera usługi tego wykonawcy, którego pełna oferta i namiary znajdują się w Internecie. Esencją pozycjonowania jest z kolei optymalizacja serwisu pod kątem SEO. Czym jest SEO? Czym różni się optymalizacja od pozycjonowania? Czy możliwe jest samodzielne wypozycjonowanie strony?

Czym jest SEO

SEO to skrót od „Search Engine Optimization“. Zabieg ten polega na swoistym dopasowaniu treści strony internetowej do „preferencji“ wyszukiwarek. Rzecz w tym, aby użytkownik Internetu wpisując dane hasło, został skierowany na naszą stronę. Działania SEO kojarzą się przede wszystkim ze sprytnym wpleceniem w tekst na stronie tak zwanych słów kluczowych, ale to nie wszystko. Zabieg ten wymaga również zmiany wyglądu serwisu, dokonania pewnych modyfikacji kodu strony i tak dalej. Optymalizacja jest bazą do rozpoczęcia pozycjonowania strony.

Czym optymalizacja różni się od pozycjonowania?

Tak naprawdę optymalizacja stanowi jedynie ułamek działań podejmowanych w ramach pozycjonowania strony www. Obok SEO pozycjonowanie zasadza się bowiem na content marketingu (marketingu treści), link buildingu (linkowania) oraz analityce internetowej. Tymczasem niejednokrotnie te dwa pojęcia są ze sobą mylone, co wielu adeptów tej sztuki wprowadza w błąd.

Optymalizacja – najważniejsze elementy

O czym zatem należy pamiętać w kontekście pozycjonowania? Jakie są najważniejsze elementy SEO? Stronę optymalizuje się pod kątem treści na stronie oraz poprzez modyfikację jej kodu. Ta pierwsza część obejmuje przede wszystkim wyposażenie strony w unikalną treść (niekoniecznie szczególnie oryginalną, ale taką, która nie pojawia się na innych stronach). Treść musi zostać odpowiednio wyróżniona, przy pomocy hierarchii nagłówków, pogrubień i tak dalej. Dodatkowo menu strony musi być intuicyjne i sprawnie kierować użytkownika z jednej strony na drugą (wewnętrzne linkowanie). Z kolei drugim filarem są działania w obrębie kodu strony. Chodzi o to, aby serwis spełniał standardy W3C. Strona musi wyświetlać się poprawnie, a także szybko (bez długiego ładowania strony).

Dlaczego działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane?

Działania w obrębie SEO muszą być starannie przemyślane i zaplanowane, ponieważ musimy w tym zakresie osiągnąć „złoty środek“. Złe jest zarówno kiepskie zoptymalizowanie strony, jak i przeoptymalizowanie strony. Przykładowo – jeżeli słowa kluczowe będą pojawiały się w każdym zdaniu, to treść serwisu przestanie być czytelna. Ważne jest takie wplecenie słów kluczowych, aby pasowały one do całości – były logicznie i spójnie umiejscowione. Jeżeli sami nie czujemy się na siłach, aby tworzyć tekst na stronę, dobrym pomysłem jest oddanie tego zadania profesjonalnym copywriterom.

Szkolenia WordPress, SEO, AdWords, Google Analitics

Specjaliści Warto Szkolić prowadzą szkolenia, służące nie tylko postawieniu serwisu internetowego „od zera“, ale również uzyskaniu przez tę stronę odpowiedniej pozycji. Nasi kursanci mają możliwość zdobycia szerokiej wiedzy na temat wszelkich narzędzi tworzenia internetowej kampanii reklamowej.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.