Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Pozyskiwanie klientów w 6 krokach w salonach kosmetycznych

Pozyskiwanie klientów w 6 krokach w salonach kosmetycznych

Pozyskiwanie klientów w 6 krokach w salonach kosmetycznych. Pozyskiwanie klientów w branży beauty.

Każdy biznes opiera się na klientach, dlatego skuteczne ich pozyskiwanie jest kwestią fundamentalną. Warto jednocześnie zauważyć, że brak odpowiedniej strategii w pozyskiwaniu nowych klientów może sprawić, że wysiłek ten będzie jałowy, przez co nie przyniesie zysku. W niniejszym tekście przedstawiamy 6 prostych kroków, które pozwolą na pozyskanie klientów.

Dlaczego warto stosować metodę 6 kroków w pozyskiwaniu klientów?

Na samym początku należy zaznaczyć dlaczego warto stosować metodę 6 kroków przy pozyskiwaniu klientów. Świat biznesu opiera się na tych samych prawidłach i zasadach, jak każdy inny aspekt naszego życia. W biznesie (podobnie jak przy podejmowaniu życiowych decyzji) bardzo istotnym elementem poprzedzającym działanie, jest przygotowanie się do danej sytuacji.

Dzięki temu podejmowany następnie wysiłek jest owocny i przynosi współmierne do poczynionych przygotowań korzyści. Odpowiednie przygotowanie się do procesu pozyskiwania klientów pozwala przede wszystkim na zdobycie takich klientów, którzy będą napędzali rozwój przedsiębiorstwa. Dlatego też tak istotne jest wcześniejsze przygotowanie do tego jakże fundamentalnego dla biznesu procesu.

Strategia, czyli ustalenie sposobu działania 

Każdy proces pozyskiwania klienta powinien rozpocząć się od ustalenia strategii tego procesu. Jest to fundamentalny etap, który pozwala na określenie kierunku działań, dzięki czemu pozostałe elementy procesu pozyskiwania klientów mogą współgrać i przynieść zamierzony skutek. Warto podkreślić, że istnieje kilka różnych strategii, jeśli chodzi o zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Największą popularnością cieszą się trzy główne strategie, takie jak:

  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • zwiększanie zakupów obecnych klientów,
  • zwiększanie zakupów jednego klienta, podczas jednej wizyty, czyli tzw. upselling.

Proces ustalania strategii jest niezwykle istotny, ponieważ w dużej mierze definiuje skuteczność sposobu działania. Wiele osób bardzo często pomija ten pierwszy i tak naprawdę fundamentalny etap procesu pozyskiwania nowych klientów, co powoduje fiasko całego przedsięwzięcia.

Segmentowanie i targetowanie, czyli tajemnica skutecznego marketingu

Działania marketingowe muszą być oparte nie tylko o odpowiednią strategię, ale także o właściwego odbiorcę przekazu. Kierowanie treści reklamowych do osób, które nie będą zainteresowane wejściem w biznesową interakcję, jest bezsensowną utratą energii i środków. Odpowiednie targetowanie umożliwia bardzo dokładne i precyzyjne podejmowanie kolejnych kroków procesu pozyskiwania klientów.

Warto pamiętać, że w toku targetowania bardzo często dochodzi do odsunięcia pewnych grup klientów, którzy będą po prostu mało opłacalni – nie przyniosą długofalowego zysku, przez co kierowanie do nich kampanii marketingowej jest po prostu bezcelowe. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zatem ułożenie działań marketingowych w taki sposób, aby trafiały one do zawężonego spektrum klientów, którzy nie tylko będą zainteresowanie produktem bądź usługą, ale staną się po prostu stałymi klientami.

Budowanie własnej marki – świadome kreowanie wizerunku

Specjaliści od Public Relations powtarzają jak mantrę, że własną markę ma się zawsze, nawet jeżeli się o nią nie dba. Jest to podstawowy błąd przedsiębiorców, który często potrafi przystopować proces pozyskiwania nowych klientów. Świadome kreowanie własnej marki, jest niczym innym, jak budowaniem wizerunku swojego biznesu. Rozpoznawalność, kojarzenie z konkretnymi cechami i uczuciami, pożądanie usług i produktów – to tylko niektóre z zalet świadomie zbudowanej marki. Dlatego ten etap procesu pozyskiwania klientów jest wręcz kluczowy, dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. To właśnie z tego powodu tak dużą popularnością cieszą się wszelcy specjaliści PR, a także kreatorzy wizerunku – w końcu, jak Cię widzą, tak Cię piszą!

Tworzenie oferty – atrakcyjna dla klienta i dochodowa dla przedsiębiorcy

Fundamentem każdego biznesu są pieniądze i jest to zasada obowiązująca od tysięcy lat. Dlatego też tak istotnym elementem jest stworzenie oferty, która będzie charakteryzować się zadowalającą równowagą. Z jednej strony, powinna ona zachęcać klienta do wejścia w głębszą interakcję biznesową z przedsiębiorcą. Z drugiej zaś, musi przynosić przedsiębiorcy zysk. Warto pamiętać fakt, że biznes, który nie przynosi zysku, po prostu nie ma sensu.

Dlatego tak ważne jest, aby oferta handlowa była dobrze zbalansowana, zapewniała przedsiębiorcy zysk oraz wzbudzała zainteresowanie w potencjalnym kliencie. Należy zaznaczyć, że stworzenie takiej oferty jest dość czasochłonne, jednakże każda minuta poświęcona na jej dopracowanie, będzie przynosić korzyści w przyszłości.

Atrakcyjne i angażujące treści, czyli aktywne angażowanie potencjalnych klientów

Krok 5 jest niezwykle istotny i kluczowy w dzisiejszym, zdigitalizowanym świecie. Tworzenie angażujących treści na mediach społecznościowych jest obecnie jednym z najważniejszych sposobów na dotarcie do nowych klientów. Publikowanie na Instagramie i Facebooku oraz wrzucanie angażujących, merytorycznych i ciekawych artykułów na stronę, to niezbędne elementy budowania wizerunku.

Treści na social mediach są dziś tak ważne, z dwóch powodów: po pierwsze, pozwalają na działania SEO, czyli windowania własnej marki w wynikach wyszukiwania Google, zaś po drugie, z powodu ogromnego potencjału biznesowego, który drzemie w sieci. Internet stał się dziś dla nas drug rzeczywistością, dlatego wszelkich produktów, usługi i towarów poszukujemy właśnie za pośrednictwem internetu. Obecność w sieci, to dziś zdecydowany must-have, jeśli chodzi o poszukiwanie nowych klientów i zwiększanie ruchu.

Aktywne poszukiwanie klientów – krok ostatni do pozyskiwanie klientów w salonach kosmetycznych

Ostatni krok to tak naprawdę przysłowiowa wisienka na torcie, ponieważ to właśnie w etapie szóstym zaczyna się aktywne poszukiwanie nowych klientów. Warto podkreślić, że takie poszukiwania będą różniły się w zależności od branży oraz wykonanego targetowania. Dziś najpopularniejszą i w zasadzie najbardziej skuteczną metodą jest poszukiwanie klientów w sieci, poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn. W poszczególnych przypadkach, często trzeba odnosić się także do innych sposobów na pozyskanie klienta, takich jak ulotki reklamowe, spoty telewizyjne i tak dalej.

Podsumowując, wykonanie wszystkich 6 kroków pozyskiwania klientów pozwala na bardzo skuteczne rozwijanie swojego biznesu. Dzięki metodycznemu podejściu do tego procesu, wszystkie działania są spójne i zmierzają w jednym celu.

Artykuł powstał na podstawie filmu realizowanego z naszą trenerką specjalizującą się w szkoleniach dla branży beauty – Joanną Mączką. Seria filmów z Panią Joanną już niedługo pojawi się na naszym YouTube!

Link do relacji ze szkolenia realizowanego dla gnieźnieńskiego salonu beauty przy współpracy z Joanną Mączka.

YouTube -> Warto Szkolić

Przeczytaj również:

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.