Praca kucharza - jak wygląda? Co to znaczy dobrze gotować?

Rozmowa z Pawłem Grubą. Praca kucharza i szkolenia kulinarne.

Tym razem gościem Marcina Grzelaka z Warto Szkolić był Paweł Gruba – najbardziej znany menedżer restauracji w Polsce. Wiele osób kojarzy go z programu telewizyjnego „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. W trakcie niespełna dwudziestu minut opowiedział on o najważniejszych aspektach pracy kucharza. Prowadzenie szkoleń menedżerskich i tych związanych z gastronomią to bowiem specjalizacja Pawła.

Praca kucharza. Co jest ważne?

Goście restauracji zwracają uwagę na następujące elementy: wygoda, temperatura, klimat, czystość, serwis no i oczywiście jedzenie. To ten ostatni element jest uzależniony od jakości pracy kucharza. Potrawy poza tym, że powinny dobrze wyglądać na talerzu i smakować gościom, muszą być również przemyślane pod względem kosztów. W pracy kucharza „cost food” stanowi zatem bardzo ważny element. Jest to koszt produktów spożywczych koniecznych do przygotowania danej potrawy w lokalu gastronomicznym. Gruba wskazuje zatem, że kucharz powinien nie tylko umieć gotować, ale również kalkulować opłacalność potraw.

Praca kucharza. Co to znaczy dobrze gotować?

Dobrze gotować zdaniem zaproszonego rozmówcy oznacza między innymi kierować się sezonowością. Polega to na tym, że szef kuchni wykorzystuje wyłącznie te składniki, które w danym okresie mają najlepsze ceny. Dobrze gotować oznacza również być doskonale zorganizowanym w kuchni. Bardzo często bowiem w pracy kucharza pojawia się potrzeba przyrządzenia kilku potraw w tym samym czasie. Kluczowe jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniej kolejności. Ogromne znaczenie ma również powtarzalność. Chodzi o to, aby klienci zawsze otrzymywali równie wysoką jakość potraw, a ich smak się nie zmieniał.

Szkolenia kulinarne. Podsumowanie

Podsumowując wypowiedź Pawła Gruby, dobry kucharz powinien umieć zachować powtarzalność, być dobrze zorganizowanym, a także umiejętnie kalkulować, jakie potrawy są opłacalne w danym okresie. To ostatnie działanie to tak zwany „food cost”. Paweł Gruba to menedżer z ogromnym doświadczeniem, który zajmuje się również udzielaniem wsparcia właścicielom restauracji. W Warto Szkolić również często prowadzone są szkolenia kulinarne, na których można się sporo nauczyć – także w kwestiach omówionych przez zaproszonego gościa. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, a także podjęcia nauki. Zaproszony gość przyznał, że sytuacja, w której uznany kucharz przyjeżdża do lokalu, aby na miejscu, szkolić pracowników, to spełnienie marzeń restauratorów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.