Praca kucharza - jak wygląda? Co to znaczy dobrze gotować?

Rozmowa z Pawłem Grubą. Praca kucharza i szkolenia kulinarne.

Tym razem gościem Marcina Grzelaka z Warto Szkolić był Paweł Gruba – najbardziej znany menedżer restauracji w Polsce. Wiele osób kojarzy go z programu telewizyjnego „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. W trakcie niespełna dwudziestu minut opowiedział on o najważniejszych aspektach pracy kucharza. Prowadzenie szkoleń menedżerskich i tych związanych z gastronomią to bowiem specjalizacja Pawła.

Praca kucharza. Co jest ważne?

Goście restauracji zwracają uwagę na następujące elementy: wygoda, temperatura, klimat, czystość, serwis no i oczywiście jedzenie. To ten ostatni element jest uzależniony od jakości pracy kucharza. Potrawy poza tym, że powinny dobrze wyglądać na talerzu i smakować gościom, muszą być również przemyślane pod względem kosztów. W pracy kucharza „cost food” stanowi zatem bardzo ważny element. Jest to koszt produktów spożywczych koniecznych do przygotowania danej potrawy w lokalu gastronomicznym. Gruba wskazuje zatem, że kucharz powinien nie tylko umieć gotować, ale również kalkulować opłacalność potraw.

Praca kucharza. Co to znaczy dobrze gotować?

Dobrze gotować zdaniem zaproszonego rozmówcy oznacza między innymi kierować się sezonowością. Polega to na tym, że szef kuchni wykorzystuje wyłącznie te składniki, które w danym okresie mają najlepsze ceny. Dobrze gotować oznacza również być doskonale zorganizowanym w kuchni. Bardzo często bowiem w pracy kucharza pojawia się potrzeba przyrządzenia kilku potraw w tym samym czasie. Kluczowe jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniej kolejności. Ogromne znaczenie ma również powtarzalność. Chodzi o to, aby klienci zawsze otrzymywali równie wysoką jakość potraw, a ich smak się nie zmieniał.

Szkolenia kulinarne. Podsumowanie

Podsumowując wypowiedź Pawła Gruby, dobry kucharz powinien umieć zachować powtarzalność, być dobrze zorganizowanym, a także umiejętnie kalkulować, jakie potrawy są opłacalne w danym okresie. To ostatnie działanie to tak zwany „food cost”. Paweł Gruba to menedżer z ogromnym doświadczeniem, który zajmuje się również udzielaniem wsparcia właścicielom restauracji. W Warto Szkolić również często prowadzone są szkolenia kulinarne, na których można się sporo nauczyć – także w kwestiach omówionych przez zaproszonego gościa. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, a także podjęcia nauki. Zaproszony gość przyznał, że sytuacja, w której uznany kucharz przyjeżdża do lokalu, aby na miejscu, szkolić pracowników, to spełnienie marzeń restauratorów.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.