Praca kucharza - jak wygląda? Co to znaczy dobrze gotować?

Rozmowa z Pawłem Grubą. Praca kucharza i szkolenia kulinarne.

Tym razem gościem Marcina Grzelaka z Warto Szkolić był Paweł Gruba – najbardziej znany menedżer restauracji w Polsce. Wiele osób kojarzy go z programu telewizyjnego „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. W trakcie niespełna dwudziestu minut opowiedział on o najważniejszych aspektach pracy kucharza. Prowadzenie szkoleń menedżerskich i tych związanych z gastronomią to bowiem specjalizacja Pawła.

Praca kucharza. Co jest ważne?

Goście restauracji zwracają uwagę na następujące elementy: wygoda, temperatura, klimat, czystość, serwis no i oczywiście jedzenie. To ten ostatni element jest uzależniony od jakości pracy kucharza. Potrawy poza tym, że powinny dobrze wyglądać na talerzu i smakować gościom, muszą być również przemyślane pod względem kosztów. W pracy kucharza „cost food” stanowi zatem bardzo ważny element. Jest to koszt produktów spożywczych koniecznych do przygotowania danej potrawy w lokalu gastronomicznym. Gruba wskazuje zatem, że kucharz powinien nie tylko umieć gotować, ale również kalkulować opłacalność potraw.

Praca kucharza. Co to znaczy dobrze gotować?

Dobrze gotować zdaniem zaproszonego rozmówcy oznacza między innymi kierować się sezonowością. Polega to na tym, że szef kuchni wykorzystuje wyłącznie te składniki, które w danym okresie mają najlepsze ceny. Dobrze gotować oznacza również być doskonale zorganizowanym w kuchni. Bardzo często bowiem w pracy kucharza pojawia się potrzeba przyrządzenia kilku potraw w tym samym czasie. Kluczowe jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniej kolejności. Ogromne znaczenie ma również powtarzalność. Chodzi o to, aby klienci zawsze otrzymywali równie wysoką jakość potraw, a ich smak się nie zmieniał.

Szkolenia kulinarne. Podsumowanie

Podsumowując wypowiedź Pawła Gruby, dobry kucharz powinien umieć zachować powtarzalność, być dobrze zorganizowanym, a także umiejętnie kalkulować, jakie potrawy są opłacalne w danym okresie. To ostatnie działanie to tak zwany „food cost”. Paweł Gruba to menedżer z ogromnym doświadczeniem, który zajmuje się również udzielaniem wsparcia właścicielom restauracji. W Warto Szkolić również często prowadzone są szkolenia kulinarne, na których można się sporo nauczyć – także w kwestiach omówionych przez zaproszonego gościa. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, a także podjęcia nauki. Zaproszony gość przyznał, że sytuacja, w której uznany kucharz przyjeżdża do lokalu, aby na miejscu, szkolić pracowników, to spełnienie marzeń restauratorów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.