Profesjonalna obsługa klienta hotelowego. Szkolenie dla motelu "Łasuch"

Pomimo otwarcia hoteli, kolejne miesiące będą dla branży niezwykle trudne. Ze względu na pandemię (unikamy skupisk ludzkich) klientów w hotelach będzie w najbliższych tygodniach zdecydowanie mniej niż przed rozprzestrzenieniem się koronawirusa na terenie naszego kraju. Ze względu na ten zmniejszony popyt przetrwają tylko obiekty prowadzone perfekcyjnie, zapewniające maksymalną satysfakcję klienta, gdzie prowadzona jest profesjonalna obsługa klienta hotelowego. A badania pokazują, że jednym z najważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu (bądź jego braku) jest jakość obsługi klienta. Stąd też konieczność odbywania szkoleń w tym zakresie.

Jeszcze przed wybuchem epidemii przeprowadziliśmy szkolenie dla motelu „Łasuch” w zakresie skutecznej obsługi klienta. Spotkanie odbyło się na terenie ośrodka, położonego w Kuźnicy Strobińskiej, niedaleko Bełchatowa. W szkoleniu wzięli udział recepcjoniści motelu, kelnerzy oraz barmani przyobiektowej restauracji. Motel „Łasuch” zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi międzynarodowej E8 i, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w niedużej odległości od Bełchatowa. Dlatego też dużą grupą gości odwiedzającą ośrodek są osoby współpracujące ze spółką Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów. Odbiorcą usług hotelowych w większości nie są więc turyści, ale klienci biznesowi. Motel posiada wysoki ranking ocen (4.2 na 5 gwiazdek z kilkuset opinii na Google Maps). 

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa jakości obsługi klienta. Cel realizowaliśmy dwuetapowo: najpierw zajmując się relacjami personel-klient, a następnie, silnie wpływającymi na nie, relacjami personel-przełożony.

Przebieg szkolenia

To było pierwsze szkolenie od wielu lat w motelu “Łasuch”. Dlatego też uczestnicy początkowo niepewni, ale z biegiem spotkania bardzo się zaangażowali. Pracownicy chętnie brali udział w scenkach, ćwiczeniach indywidualnych i w parach. Chętnie korzystali z pomocy materiałów szkoleniowych, szczególnie ze schematów postępowania dla typowych sytuacji: reklamacje, powitanie, obsługa nowego klienta czy obsługa stałego klienta.

  • Jak być dobrym doradcą klienta, który dopasuje ofertę do jego potrzeb?
  • Jak rozwiązywać reklamacje, asertywnie i z taktem?
  • Jak docenić stałych, lojalnych gości restauracji i hotelu, aby chcieli zawsze do nas wracać i przyciągali do nas innych klientów?

Te zagadnienia ćwiczyliśmy m.in. przy pomocy filmików instruktażowych i odgrywaniu scenek case study. W drugiej części spotkania uczestnicy uczyli się lepszej komunikacji z przełożonymi: managerem oraz z właścicielem motelu. 

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia pracownicy motelu „Łasuch” znacząco podnieśli swoją decyzyjność i pewność siebie. Nasze spotkanie doprowadziło pracowników do decyzji o organizacji cyklicznych zebrań zespołu, podczas których będą ustalane wspólne wnioski do przełożonych: potrzeby, propozycje udoskonaleń oferty.  Pracownicy rozwinęli również kompetencje praktyczne, które pozytywnie wpłyną na jakość obsługi gości restauracji i hotelowych. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nasze spotkanie było pierwszym od kilkunastu lat szkoleniem  przeprowadzonym wśród pracowników motelu. Dlatego też zachęcamy do udziału w kolejnym, z naciskiem na serwis kelnerski, w odstępie sześciu do dwunastu miesięcy.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.