Profesjonalna obsługa klienta hotelowego. Szkolenie dla motelu "Łasuch"

Pomimo otwarcia hoteli, kolejne miesiące będą dla branży niezwykle trudne. Ze względu na pandemię (unikamy skupisk ludzkich) klientów w hotelach będzie w najbliższych tygodniach zdecydowanie mniej niż przed rozprzestrzenieniem się koronawirusa na terenie naszego kraju. Ze względu na ten zmniejszony popyt przetrwają tylko obiekty prowadzone perfekcyjnie, zapewniające maksymalną satysfakcję klienta, gdzie prowadzona jest profesjonalna obsługa klienta hotelowego. A badania pokazują, że jednym z najważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu (bądź jego braku) jest jakość obsługi klienta. Stąd też konieczność odbywania szkoleń w tym zakresie.

Jeszcze przed wybuchem epidemii przeprowadziliśmy szkolenie dla motelu „Łasuch” w zakresie skutecznej obsługi klienta. Spotkanie odbyło się na terenie ośrodka, położonego w Kuźnicy Strobińskiej, niedaleko Bełchatowa. W szkoleniu wzięli udział recepcjoniści motelu, kelnerzy oraz barmani przyobiektowej restauracji. Motel „Łasuch” zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi międzynarodowej E8 i, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w niedużej odległości od Bełchatowa. Dlatego też dużą grupą gości odwiedzającą ośrodek są osoby współpracujące ze spółką Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów. Odbiorcą usług hotelowych w większości nie są więc turyści, ale klienci biznesowi. Motel posiada wysoki ranking ocen (4.2 na 5 gwiazdek z kilkuset opinii na Google Maps). 

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa jakości obsługi klienta. Cel realizowaliśmy dwuetapowo: najpierw zajmując się relacjami personel-klient, a następnie, silnie wpływającymi na nie, relacjami personel-przełożony.

Przebieg szkolenia

To było pierwsze szkolenie od wielu lat w motelu “Łasuch”. Dlatego też uczestnicy początkowo niepewni, ale z biegiem spotkania bardzo się zaangażowali. Pracownicy chętnie brali udział w scenkach, ćwiczeniach indywidualnych i w parach. Chętnie korzystali z pomocy materiałów szkoleniowych, szczególnie ze schematów postępowania dla typowych sytuacji: reklamacje, powitanie, obsługa nowego klienta czy obsługa stałego klienta.

  • Jak być dobrym doradcą klienta, który dopasuje ofertę do jego potrzeb?
  • Jak rozwiązywać reklamacje, asertywnie i z taktem?
  • Jak docenić stałych, lojalnych gości restauracji i hotelu, aby chcieli zawsze do nas wracać i przyciągali do nas innych klientów?

Te zagadnienia ćwiczyliśmy m.in. przy pomocy filmików instruktażowych i odgrywaniu scenek case study. W drugiej części spotkania uczestnicy uczyli się lepszej komunikacji z przełożonymi: managerem oraz z właścicielem motelu. 

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia pracownicy motelu „Łasuch” znacząco podnieśli swoją decyzyjność i pewność siebie. Nasze spotkanie doprowadziło pracowników do decyzji o organizacji cyklicznych zebrań zespołu, podczas których będą ustalane wspólne wnioski do przełożonych: potrzeby, propozycje udoskonaleń oferty.  Pracownicy rozwinęli również kompetencje praktyczne, które pozytywnie wpłyną na jakość obsługi gości restauracji i hotelowych. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nasze spotkanie było pierwszym od kilkunastu lat szkoleniem  przeprowadzonym wśród pracowników motelu. Dlatego też zachęcamy do udziału w kolejnym, z naciskiem na serwis kelnerski, w odstępie sześciu do dwunastu miesięcy.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.