Profesjonalna obsługa klienta hotelowego. Szkolenie dla motelu "Łasuch"

Pomimo otwarcia hoteli, kolejne miesiące będą dla branży niezwykle trudne. Ze względu na pandemię (unikamy skupisk ludzkich) klientów w hotelach będzie w najbliższych tygodniach zdecydowanie mniej niż przed rozprzestrzenieniem się koronawirusa na terenie naszego kraju. Ze względu na ten zmniejszony popyt przetrwają tylko obiekty prowadzone perfekcyjnie, zapewniające maksymalną satysfakcję klienta, gdzie prowadzona jest profesjonalna obsługa klienta hotelowego. A badania pokazują, że jednym z najważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu (bądź jego braku) jest jakość obsługi. Stąd też konieczność odbywania szkoleń w tym zakresie.

Jeszcze przed wybuchem epidemii przeprowadziliśmy szkolenie dla motelu „Łasuch” w zakresie skutecznej obsługi klienta. Spotkanie odbyło się na terenie ośrodka, położonego w Kuźnicy Strobińskiej, niedaleko Bełchatowa. W szkoleniu wzięli udział recepcjoniści motelu, kelnerzy oraz barmani przyobiektowej restauracji. Motel „Łasuch” zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi międzynarodowej E8 i, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w niedużej odległości od Bełchatowa. Dlatego też dużą grupą gości odwiedzającą ośrodek są osoby współpracujące ze spółką Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów. Odbiorcą usług hotelowych w większości nie są więc turyści, ale klienci biznesowi. Motel posiada wysoki ranking ocen (4.2 na 5 gwiazdek z kilkuset opinii na Google Maps). 

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa jakości obsługi klienta. Cel realizowaliśmy dwuetapowo: najpierw zajmując się relacjami personel-klient, a następnie, silnie wpływającymi na nie, relacjami personel-przełożony.

Przebieg szkolenia

To było pierwsze szkolenie od wielu lat w motelu “Łasuch”. Dlatego też uczestnicy początkowo niepewni, ale z biegiem spotkania bardzo się zaangażowali. Pracownicy chętnie brali udział w scenkach, ćwiczeniach indywidualnych i w parach. Chętnie korzystali z pomocy materiałów szkoleniowych, szczególnie ze schematów postępowania dla typowych sytuacji: reklamacje, powitanie, obsługa nowego klienta czy obsługa stałego klienta.

  • Jak być dobrym doradcą klienta, który dopasuje ofertę do jego potrzeb?
  • Jak rozwiązywać reklamacje, asertywnie i z taktem?
  • Jak docenić stałych, lojalnych gości restauracji i hotelu, aby chcieli zawsze do nas wracać i przyciągali do nas innych klientów?

Te zagadnienia ćwiczyliśmy m.in. przy pomocy filmików instruktażowych i odgrywaniu scenek case study. W drugiej części spotkania uczestnicy uczyli się lepszej komunikacji z przełożonymi: managerem oraz z właścicielem motelu. 

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia pracownicy motelu „Łasuch” znacząco podnieśli swoją decyzyjność i pewność siebie. Nasze spotkanie doprowadziło pracowników do decyzji o organizacji cyklicznych zebrań zespołu, podczas których będą ustalane wspólne wnioski do przełożonych: potrzeby, propozycje udoskonaleń oferty.  Pracownicy rozwinęli również kompetencje praktyczne, które pozytywnie wpłyną na jakość obsługi gości restauracji i hotelowych. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nasze spotkanie było pierwszym od kilkunastu lat szkoleniem  przeprowadzonym wśród pracowników motelu. Dlatego też zachęcamy do udziału w kolejnym, z naciskiem na serwis kelnerski, w odstępie sześciu do dwunastu miesięcy.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej – relacja ze szkolenia

Budowanie zespołu pracowników na uczelni wyższej to zadanie wymagające przemyślanej strategii i zaangażowania na wielu poziomach organizacji. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości nauczania, badań naukowych oraz efektywnego zarządzania i administracji. W erze globalizacji i ciągłych zmian technologicznych, uczelnie stają przed wyzwaniem nie tylko przyciągnięcia, ale i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie przyczynić się do rozwoju instytucji i jej misji. Efektywne budowanie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości - relacja ze szkolenia

Skuteczny kierownik w obsłudze technicznej nieruchomości to postać kluczowa dla sprawnego funkcjonowania każdej nieruchomości, niezależnie od jej przeznaczenia. To właśnie od jego umiejętności zarządczych, kompetencji technicznych i zdolności do efektywnego komunikowania się z zespołem oraz klientami zależy bezpieczeństwo, stan techniczny oraz wartość rynkowa obiektu. Dlatego też rola ta wymaga ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się wyzwaniom rynku nieruchomości. W…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie i współpraca w salonie samochodowym – relacja ze szkolenia

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji, kluczowym elementem sukcesu każdego salonu samochodowego jest nie tylko znajomość najnowszych trendów i technologii, ale także skuteczne zarządzanie oraz budowanie zespołu zdolnego do wyjątkowej współpracy. W odpowiedzi na te potrzeby, zostaliśmy wybrani, aby zorganizować szkolenie skierowane do menedżerów i pracowników jednego ze znanych w Polsce salonów samochodowych. Szkolenie miało na celu nie tylko rozwój umiejętności zarządczych, ale również wzmocnienie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.