Profesjonalna obsługa klienta hotelowego. Szkolenie dla motelu "Łasuch"

Pomimo otwarcia hoteli, kolejne miesiące będą dla branży niezwykle trudne. Ze względu na pandemię (unikamy skupisk ludzkich) klientów w hotelach będzie w najbliższych tygodniach zdecydowanie mniej niż przed rozprzestrzenieniem się koronawirusa na terenie naszego kraju. Ze względu na ten zmniejszony popyt przetrwają tylko obiekty prowadzone perfekcyjnie, zapewniające maksymalną satysfakcję klienta, gdzie prowadzona jest profesjonalna obsługa klienta hotelowego. A badania pokazują, że jednym z najważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu (bądź jego braku) jest jakość obsługi. Stąd też konieczność odbywania szkoleń w tym zakresie.

Jeszcze przed wybuchem epidemii przeprowadziliśmy szkolenie dla motelu „Łasuch” w zakresie skutecznej obsługi klienta. Spotkanie odbyło się na terenie ośrodka, położonego w Kuźnicy Strobińskiej, niedaleko Bełchatowa. W szkoleniu wzięli udział recepcjoniści motelu, kelnerzy oraz barmani przyobiektowej restauracji. Motel „Łasuch” zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi międzynarodowej E8 i, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w niedużej odległości od Bełchatowa. Dlatego też dużą grupą gości odwiedzającą ośrodek są osoby współpracujące ze spółką Kopalni Węgla Brunatnego Bełchatów. Odbiorcą usług hotelowych w większości nie są więc turyści, ale klienci biznesowi. Motel posiada wysoki ranking ocen (4.2 na 5 gwiazdek z kilkuset opinii na Google Maps). 

Cele szkolenia

Celem szkolenia była poprawa jakości obsługi klienta. Cel realizowaliśmy dwuetapowo: najpierw zajmując się relacjami personel-klient, a następnie, silnie wpływającymi na nie, relacjami personel-przełożony.

Przebieg szkolenia

To było pierwsze szkolenie od wielu lat w motelu “Łasuch”. Dlatego też uczestnicy początkowo niepewni, ale z biegiem spotkania bardzo się zaangażowali. Pracownicy chętnie brali udział w scenkach, ćwiczeniach indywidualnych i w parach. Chętnie korzystali z pomocy materiałów szkoleniowych, szczególnie ze schematów postępowania dla typowych sytuacji: reklamacje, powitanie, obsługa nowego klienta czy obsługa stałego klienta.

  • Jak być dobrym doradcą klienta, który dopasuje ofertę do jego potrzeb?
  • Jak rozwiązywać reklamacje, asertywnie i z taktem?
  • Jak docenić stałych, lojalnych gości restauracji i hotelu, aby chcieli zawsze do nas wracać i przyciągali do nas innych klientów?

Te zagadnienia ćwiczyliśmy m.in. przy pomocy filmików instruktażowych i odgrywaniu scenek case study. W drugiej części spotkania uczestnicy uczyli się lepszej komunikacji z przełożonymi: managerem oraz z właścicielem motelu. 

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia pracownicy motelu „Łasuch” znacząco podnieśli swoją decyzyjność i pewność siebie. Nasze spotkanie doprowadziło pracowników do decyzji o organizacji cyklicznych zebrań zespołu, podczas których będą ustalane wspólne wnioski do przełożonych: potrzeby, propozycje udoskonaleń oferty.  Pracownicy rozwinęli również kompetencje praktyczne, które pozytywnie wpłyną na jakość obsługi gości restauracji i hotelowych. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nasze spotkanie było pierwszym od kilkunastu lat szkoleniem  przeprowadzonym wśród pracowników motelu. Dlatego też zachęcamy do udziału w kolejnym, z naciskiem na serwis kelnerski, w odstępie sześciu do dwunastu miesięcy.

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie relacjami z dostawcami w firmie produkcyjnej jest kluczowym elementem, który może znacząco wpłynąć na efektywność operacyjną, jakość produktów oraz ogólną konkurencyjność na rynku. Efektywne zarządzanie relacjami z dostawcami wymaga nie tylko starannego wyboru partnerów, ale także ciągłego monitorowania ich wydajności, oceny jakości dostarczanych materiałów i usług. A także budowania długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji. Dobre zarządzanie relacjami z dostawcami może prowadzić do lepszej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Wykorzystanie AI w hotelarstwie – relacja ze szkolenia

Szkolenia stanowią kluczowy element rozwoju pracowników oraz całych organizacji. Pozwalają nie tylko na zdobywanie nowych umiejętności, ale także na dostosowanie się do szybko zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. W szczególności szkolenia dotyczące nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), nabierają szczególnego znaczenia w kontekście ciągłej digitalizacji różnych branż. W branży hotelarskiej, która coraz śmielej korzysta z rozwiązań opartych na AI, takie szkolenia są kluczowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Promocja i właściwe zarządzanie towarem w sklepie

W dynamicznie zmieniającym się świecie handlu detalicznego, nadążanie za najnowszymi trendami i technikami zarządzania towarem oraz promocji produktów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Właściciele sklepów i menedżerowie sieci handlowych muszą stale doskonalić swoje umiejętności, aby efektywnie przyciągać klientów i budować ich lojalność. Z tego powodu, na prośbę jednej z czołowych sieci handlowych, zorganizowaliśmy szkolenie, które prowadziła nasza ekspertka Anna Królak,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.