Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla firmy MOKADI.

Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla MOKADI

Klient nasz Pan, ale co zrobić, żeby oprócz produktów, po które przyszedł do sklepu, dokupił jeszcze ten, na którego sprzedaży nam zależy? Sposoby osiągnięcia tego celu ćwiczyliśmy wspólnie z pracowniczkami sklepu MOKADI w trakcie naszego ostatniego szkolenia. Więcej o tym jak istotna jest profesjonalna obsługa klienta w pozostałej części artykułu!

9 lipca zrealizowaliśmy doradztwo w zakresie Profesjonalnej Obsługi Klienta dla sklepu MOKADI. W spotkaniu udział wzięły cztery pracowniczki  zatrudnione w MOKADI. W tym dniu, oprócz ww. szkolenia, pomagaliśmy również w uatrakcyjnieniu ekspozycji w sklepie (merchandising stoiska owocowo-warzywnego).

Cele usługi doradczej

Celem spotkania była poprawa jakości obsługi klienta,  a w konsekwencji ulepszenie wizerunku placówki oraz wzrost sprzedaży.

Przebieg usługi doradczej

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie wykładu, dyskusji, wymiany doświadczeń oraz ćwiczeń – aktywna sprzedaż oraz profesjonalne zakończenie sprzedaży.

W ramach wykładu omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z obsługą klienta, czyli:

  • rozpoznawanie potrzeb klienta,
  • budowanie pozytywnych relacji z klientem,
  • sytuacje trudne w obsłudze klienta,
  • cechy dobrego sprzedawcy.

Uczestniczki rozpoznawały również typu klientów, z jakimi mają na co dzień do czynienia i uczyły się jaką postawę należy przyjąć przy ich obsłudze, by nie stwarzać trudnych sytuacji w procesach sprzedaży.

Z kolei podczas ćwiczeń Profesjonalnej Obsługi Klienta, uczestniczki prezentowały swoje umiejętności w nawiązywaniu kontaktu z klientem, rozpoznania potrzeb, aktywnej sprzedaży i prawidłowego zakończenia sprzedaży. Proces ten pozwolił im zrozumieć, jakich błędów należy unikać i jakie mierzalne efekty ma ich eliminacja.

AKTYWNA SPRZEDAŻ MIESZANKI KRAKOWSKIEJ – ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

Wykonane zadanie: sprzedaż

Narzędzia: mieszanka krakowska

Potrzeba sugerowana przez sprzedawcę: „Ale dzisiaj zimno. Każdej z nas przyda się odrobina słodyczy”.

Zrealizowany cel:  wzrost sprzedaży mieszanki z 0,5 kg na 2,88 kg i, co nie mniej ważne, zadowolony, przyjaźnie nastawiony klient.

Ćwiczyliśmy również ważne szczegóły składające się na profesjonalny odbiór sprzedawcy przez klienta, takie jak sposób poruszania się, modulacja głosu, sposób wypowiedzi. Panie miały okazję poznać skutki właściwych i niewłaściwych wypowiedzi, poprzez ćwiczenia modulacji głosu oraz tonów wypowiadanych zdań. Wzajemnie oceniały oddziaływanie intonacji głosu.

Uczestniczki zdobyły również umiejętność parafrazy oraz zamiany pytań zamkniętych na otwarte (np. zamiast pytania: „Czy to wszystko?”  pytanie:  „Co jeszcze?”. Dzięki tej technice łatwiej będzie pracownikowi nawiązać kontakt z klientem, a tym samym poznać jego potrzeby zakupowe.

Efekty usługi doradczej

  • Poprzez spotkanie doradcze uczestniczki zdobyły wiedzę, jak ważna jest ich podstawa względem klienta, ale również wobec samych siebie.
  • Ćwiczenia z aktywnej sprzedaży okazały się wyjątkowo skuteczne: dzięki zastosowaniu technik aktywnej sprzedaży, sprzedaż mieszanki krakowskiej wzrosła kilkukrotnie.

Pracowniczkom sklepu MOKADI dziękujemy za miłą atmosferę i aktywny udział w szkoleniu!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z efektywności pracy dla producentów rolet i żaluzji – relacja ze szkolenia

Efektywność w działaniu – klucz do sukcesu w biznesie Efektywność pracy to kluczowy czynnik decydujący o sukcesie każdej organizacji. Właściwa organizacja czasu, optymalizacja procesów oraz skuteczna współpraca zespołowa pozwalają osiągać lepsze wyniki, ograniczać marnotrawstwo i podnosić jakość działań. W dzisiejszych czasach, kiedy tempo pracy nieustannie rośnie, umiejętność poprawy efektywności staje się nieodzowna zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym. Firmy, które wdrażają…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.