Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla firmy MOKADI.

Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla MOKADI

Klient nasz Pan, ale co zrobić, żeby oprócz produktów, po które przyszedł do sklepu, dokupił jeszcze ten, na którego sprzedaży nam zależy? Sposoby osiągnięcia tego celu ćwiczyliśmy wspólnie z pracowniczkami sklepu MOKADI w trakcie naszego ostatniego szkolenia. Więcej o tym jak istotna jest profesjonalna obsługa klienta w pozostałej części artykułu!

9 lipca zrealizowaliśmy doradztwo w zakresie Profesjonalnej Obsługi Klienta dla sklepu MOKADI. W spotkaniu udział wzięły cztery pracowniczki  zatrudnione w MOKADI. W tym dniu, oprócz ww. szkolenia, pomagaliśmy również w uatrakcyjnieniu ekspozycji w sklepie (merchandising stoiska owocowo-warzywnego).

Cele usługi doradczej

Celem spotkania była poprawa jakości obsługi klienta,  a w konsekwencji ulepszenie wizerunku placówki oraz wzrost sprzedaży.

Przebieg usługi doradczej

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie wykładu, dyskusji, wymiany doświadczeń oraz ćwiczeń – aktywna sprzedaż oraz profesjonalne zakończenie sprzedaży.

W ramach wykładu omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z obsługą klienta, czyli:

  • rozpoznawanie potrzeb klienta,
  • budowanie pozytywnych relacji z klientem,
  • sytuacje trudne w obsłudze klienta,
  • cechy dobrego sprzedawcy.

Uczestniczki rozpoznawały również typu klientów, z jakimi mają na co dzień do czynienia i uczyły się jaką postawę należy przyjąć przy ich obsłudze, by nie stwarzać trudnych sytuacji w procesach sprzedaży.

Z kolei podczas ćwiczeń Profesjonalnej Obsługi Klienta, uczestniczki prezentowały swoje umiejętności w nawiązywaniu kontaktu z klientem, rozpoznania potrzeb, aktywnej sprzedaży i prawidłowego zakończenia sprzedaży. Proces ten pozwolił im zrozumieć, jakich błędów należy unikać i jakie mierzalne efekty ma ich eliminacja.

AKTYWNA SPRZEDAŻ MIESZANKI KRAKOWSKIEJ – ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

Wykonane zadanie: sprzedaż

Narzędzia: mieszanka krakowska

Potrzeba sugerowana przez sprzedawcę: „Ale dzisiaj zimno. Każdej z nas przyda się odrobina słodyczy”.

Zrealizowany cel:  wzrost sprzedaży mieszanki z 0,5 kg na 2,88 kg i, co nie mniej ważne, zadowolony, przyjaźnie nastawiony klient.

Ćwiczyliśmy również ważne szczegóły składające się na profesjonalny odbiór sprzedawcy przez klienta, takie jak sposób poruszania się, modulacja głosu, sposób wypowiedzi. Panie miały okazję poznać skutki właściwych i niewłaściwych wypowiedzi, poprzez ćwiczenia modulacji głosu oraz tonów wypowiadanych zdań. Wzajemnie oceniały oddziaływanie intonacji głosu.

Uczestniczki zdobyły również umiejętność parafrazy oraz zamiany pytań zamkniętych na otwarte (np. zamiast pytania: „Czy to wszystko?”  pytanie:  „Co jeszcze?”. Dzięki tej technice łatwiej będzie pracownikowi nawiązać kontakt z klientem, a tym samym poznać jego potrzeby zakupowe.

Efekty usługi doradczej

  • Poprzez spotkanie doradcze uczestniczki zdobyły wiedzę, jak ważna jest ich podstawa względem klienta, ale również wobec samych siebie.
  • Ćwiczenia z aktywnej sprzedaży okazały się wyjątkowo skuteczne: dzięki zastosowaniu technik aktywnej sprzedaży, sprzedaż mieszanki krakowskiej wzrosła kilkukrotnie.

Pracowniczkom sklepu MOKADI dziękujemy za miłą atmosferę i aktywny udział w szkoleniu!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rola liderów w kreowaniu wartości firmowych – relacja ze szkolenia

Rozwój liderów w branży konfekcjonowania i pakowania przesyłek Jedna z firm specjalizujących się w usługach konfekcjonowania i pakowania zwróciła się do nas z prośbą o przeprowadzenie szkolenia z kreowania wartości firmy dla swojej kadry liderów. Głównym celem był rozwój kompetencji przywódczych związanych z budowaniem pozytywnej kultury pracy opartej na wartościach firmowych. W firmach tej branży, gdzie procesy są intensywne i wymagają ścisłej koordynacji, wartości firmowe pełnią kluczową rolę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Projektowanie kampanii marketingowych w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Znaczenie i praktyka projektowania kampanii marketingowych w branży transportowej Tworzenie kampanii marketingowych odgrywa kluczową rolę w budowaniu skutecznych strategii biznesowych, szczególnie w branżach takich jak transport, gdzie konkurencja jest intensywna, a potrzeby klientów szybko się zmieniają. Efektywne działania marketingowe nie tylko zwiększają rozpoznawalność marki, ale również przyczyniają się do pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania relacji z dotychczasowymi. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym, umiejętność precyzyjnego…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.