Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla firmy MOKADI.

Profesjonalna Obsługa Klienta. Sprawozdanie z usługi dla MOKADI

Klient nasz Pan, ale co zrobić, żeby oprócz produktów, po które przyszedł do sklepu, dokupił jeszcze ten, na którego sprzedaży nam zależy? Sposoby osiągnięcia tego celu ćwiczyliśmy wspólnie z pracowniczkami sklepu MOKADI w trakcie naszego ostatniego szkolenia. Więcej o tym jak istotna jest profesjonalna obsługa klienta w pozostałej części artykułu!

9 lipca zrealizowaliśmy doradztwo w zakresie Profesjonalnej Obsługi Klienta dla sklepu MOKADI. W spotkaniu udział wzięły cztery pracowniczki  zatrudnione w MOKADI. W tym dniu, oprócz ww. szkolenia, pomagaliśmy również w uatrakcyjnieniu ekspozycji w sklepie (merchandising stoiska owocowo-warzywnego).

Cele usługi doradczej

Celem spotkania była poprawa jakości obsługi klienta,  a w konsekwencji ulepszenie wizerunku placówki oraz wzrost sprzedaży.

Przebieg usługi doradczej

Doradztwo zostało przeprowadzone w formie wykładu, dyskusji, wymiany doświadczeń oraz ćwiczeń – aktywna sprzedaż oraz profesjonalne zakończenie sprzedaży.

W ramach wykładu omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z obsługą klienta, czyli:

  • rozpoznawanie potrzeb klienta,
  • budowanie pozytywnych relacji z klientem,
  • sytuacje trudne w obsłudze klienta,
  • cechy dobrego sprzedawcy.

Uczestniczki rozpoznawały również typu klientów, z jakimi mają na co dzień do czynienia i uczyły się jaką postawę należy przyjąć przy ich obsłudze, by nie stwarzać trudnych sytuacji w procesach sprzedaży.

Z kolei podczas ćwiczeń Profesjonalnej Obsługi Klienta, uczestniczki prezentowały swoje umiejętności w nawiązywaniu kontaktu z klientem, rozpoznania potrzeb, aktywnej sprzedaży i prawidłowego zakończenia sprzedaży. Proces ten pozwolił im zrozumieć, jakich błędów należy unikać i jakie mierzalne efekty ma ich eliminacja.

AKTYWNA SPRZEDAŻ MIESZANKI KRAKOWSKIEJ – ĆWICZENIE PRAKTYCZNE

Wykonane zadanie: sprzedaż

Narzędzia: mieszanka krakowska

Potrzeba sugerowana przez sprzedawcę: „Ale dzisiaj zimno. Każdej z nas przyda się odrobina słodyczy”.

Zrealizowany cel:  wzrost sprzedaży mieszanki z 0,5 kg na 2,88 kg i, co nie mniej ważne, zadowolony, przyjaźnie nastawiony klient.

Ćwiczyliśmy również ważne szczegóły składające się na profesjonalny odbiór sprzedawcy przez klienta, takie jak sposób poruszania się, modulacja głosu, sposób wypowiedzi. Panie miały okazję poznać skutki właściwych i niewłaściwych wypowiedzi, poprzez ćwiczenia modulacji głosu oraz tonów wypowiadanych zdań. Wzajemnie oceniały oddziaływanie intonacji głosu.

Uczestniczki zdobyły również umiejętność parafrazy oraz zamiany pytań zamkniętych na otwarte (np. zamiast pytania: „Czy to wszystko?”  pytanie:  „Co jeszcze?”. Dzięki tej technice łatwiej będzie pracownikowi nawiązać kontakt z klientem, a tym samym poznać jego potrzeby zakupowe.

Efekty usługi doradczej

  • Poprzez spotkanie doradcze uczestniczki zdobyły wiedzę, jak ważna jest ich podstawa względem klienta, ale również wobec samych siebie.
  • Ćwiczenia z aktywnej sprzedaży okazały się wyjątkowo skuteczne: dzięki zastosowaniu technik aktywnej sprzedaży, sprzedaż mieszanki krakowskiej wzrosła kilkukrotnie.

Pracowniczkom sklepu MOKADI dziękujemy za miłą atmosferę i aktywny udział w szkoleniu!

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady równości szans i niedyskryminacji w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Równość szans i niedyskryminacja to fundamentalne wartości, które kształtują nowoczesne miejsca pracy, sprzyjając nie tylko zadowoleniu pracowników, ale także poprawie efektywności i innowacyjności organizacji. W obliczu rosnącej świadomości społecznej oraz coraz bardziej rygorystycznych wymogów prawnych, firmy stają przed wyzwaniem, jak skutecznie wdrażać i promować te zasady w swoich strukturach. Zapewnienie równych szans każdemu pracownikowi, niezależnie od jego płci, wieku, pochodzenia, czy innych cech…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową staje się coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które chcą utrzymać konkurencyjność na rynku. Współczesne zespoły składają się z pracowników należących do różnych pokoleń, co niesie za sobą zarówno liczne korzyści, jak i wyzwania. Różnorodność doświadczeń, umiejętności i podejść do pracy może wzbogacać organizację, ale jednocześnie wymaga świadomego zarządzania, aby uniknąć potencjalnych konfliktów i maksymalnie wykorzystać potencjał każdego pracownika.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Lean Management na produkcji – relacja ze szkolenia

Lean Management to filozofia zarządzania, która zyskała ogromną popularność wśród firm produkcyjnych na całym świecie. Jej głównym celem jest maksymalizacja wartości dostarczanej klientowi przy jednoczesnej minimalizacji marnotrawstwa. Osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zmiany w podejściu do zarządzania procesami. Ale także zaangażowania wszystkich pracowników w ciągłe doskonalenie każdego aspektu działalności firmy. Lean Management opiera się na kilku kluczowych zasadach,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.