Profesjonalna obsługa klienta – wskazówki

Każdy, kto pracował w branży wymagającej częstych kontaktów z klientami, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jest to zadanie niełatwe. Nawet jeśli uwielbiasz pomagać ludziom, niektórzy klienci bywają trudniejsi. Dlatego na rynku dostępne są liczne szkolenia, które uwzględniają tajniki obsługi klienta – nawet tych trudnych. Warto się na nie wybrać, chociażby dla samej możliwości wymiany doświadczeń i wątpliwości. Istnieje jednak parę aspektów obsługi klienta, na które warto zwrócić uwagę już teraz.

Profesjonalizm w rozwiązywaniu problemów

Niezależnie od tego, z jakim problemem przyjdzie dany klient, trzeba się nim zająć profesjonalnie. Najważniejsze jest zatem, aby nie tracić głowy i zachować zimną krew. Należy operować konkretami, zwłaszcza gdy klient jest zdenerwowany – jeśli szefa tego dnia nie ma w pracy lub istnieje inna przeszkoda dla rozpatrzenia reklamacji, należy o tym konkretnie poinformować i podać możliwe ścieżki postępowania. Rozwlekłe wyjaśnienia mogą być w takiej sytuacji tylko irytujące. Upewnij się, że opcja, którą oferujesz, jest aktualna, gdyż czasami konsultanci proponują klientom rozwiązania, które – jak się później okazuje – już nie są dostępne.

Jasny podział zadań

Jednym z problemów podczas obsługi klienta zwykle jest niejasny podział zadań wśród pracowników. Której osobie z BOK-u nie zdarzyło się dzwonić po wszystkich koleżankach oraz kolegach z pytaniem, kto właściwie jest odpowiedzialny za daną sprawę? Klarowne rozdzielenie zadań, jasny przebieg procedur i upublicznienie podziału obowiązków przyczyni się do sprawniejszego rozwiązywania problemów klienta. A przy tym pozwoli uniknąć niekonsekwencji w obsłudze, np. sytuacji, w których dwie osoby mają ten sam problem i BOK zastosował wobec nich dwa różne rozwiązania. Oczywiście, wszystko zależy od osoby składającej skargę czy reklamację i natury kłopotu, który ją trapi. Ale jeśli jedna ze spraw została rozpatrzona na korzyść klienta, a druga, niemalże identyczna, już nie, wówczas sklep traci na reputacji.

Nagrywanie rozmów

Warto przemyśleć kwestię wprowadzenia nagrywania rozmów między klientami a pracownikami. Może to budzić opór – nikt nie lubi być nagrywany, ale często zdarzają się sytuacje, w których słowo konsultanta jest przeciwko słowu petenta. W takim przypadku nagranie często pozwala ustalić, co tak naprawdę zaszło i po której stronie leży wina za kłopot. W ten sposób można uniknąć wielu nieporozumień oraz negatywnych uczuć. Ponadto, klienci, którzy są informowani o nagrywanej rozmowie, czasami opanowują emocje, co pozwala na sprawniejsze rozwiązanie problemu. Co więcej, konwersacje, które zostały w ten sposób zapisane, mogą być użyte do późniejszej ewaluacji pracownika i wskazania jego mocnych oraz słabych stron.

Oczywiście, w profesjonalnej obsłudze klienta nie tylko powyższe aspekty są ważne. Dlatego warto na bieżąco poszerzać swoją wiedzę, np. za pośrednictwem szkoleń, aby móc profesjonalnie oraz satysfakcjonująco obsłużyć klienta.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.