Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Przyjęcie towaru - dział owoce i warzywa - Warto Szkolić - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Przyjęcie towaru - dział owoce i warzywa - Warto Szkolić


Transkrypcja

Przyjęcie towaru.

Aby asortyment sklepu dobrze się prezentował i zachęcał klientów do zakupów. Produkty muszą być świeże i dobrej jakości. Pierwszym krokiem do sukcesu jest prawidłowe przyjęcie towaru. Jeśli nie wykażemy się starannością przy odbiorze, dostawę możemy narazić sklep na straty. Wyjątkowej uwagi wymaga asortyment owocowo warzywne. Wszystkie uszkodzenia owoców i warzyw przyspieszają ich dojrzewanie. Efektem może być gnicie produktów i psucie się owoców i warzyw. Tak więc bardzo ważne jest dokładne kontrolowanie jakości produktów podczas dostawy. Sprawdźmy teraz, jak powinno wyglądać prawidłowe przyjęcie towaru w sklepie.

To wszystko.

Czy mogę poprosić o dokument dostawy? Bardzo dziękuję. Sprawdzimy teraz, czy wszystko ilościowo się zgadza. 3 4.5 są. Kurtki. Ilościowo się chyba coś nie zgadza. Już sprawdzam co. Kapusta kiszona, kapusta kiszona. Zamawiałam jedną, a są dwie. Tak że tego opakowania nie przyjmę.

Jedna sprawa zabieram to opakowanie.

Za to nie widzę tutaj mandarynek, a zamawiałam dwie skrzynki. Odnotuje to w protokole. Proszę chwileczkę. Poczekać niestety.
Nie mam.

Ale oprócz mandarynek wszystko się ilościowo zgadza, także możemy przejść teraz do sprawdzenia jakości towaru. W porządku. To tu wszystko jest ok. Sprawdzimy jeszcze sałatę. Wydawało mi się, że któreś jest o ta. Proszę zerknąć. Ta sałata ma przebarwienia. Moim zdaniem jest nieświeża.

W takim razie zabieram tą sałatę. W dniu jutrzejszym dostarczę świeżą.

Ok, pasuje mi to rozwiązanie także oprócz tej sałaty i mandarynek i jednego opakowania kapusty. Towar jest w najlepszym porządku. Tutaj daty przydatności są okej, nie ma żadnych uszkodzeń, a sałaty te są bardzo świeże.

Tak, wie pani, dbamy o jakość dostaw.

To zapraszam Pana. Możemy w takim razie jeszcze spisać protokół niezgodności towaru.

Gdzie podpisać?

Tutaj, w tym miejscu. Dobrze. Poproszę jeszcze o dwa podpisy w tym i w tym miejscu. Dobrze, już wpisuję. Protokół niezgodności oryginał dla Pana i kopia dokumentu dostawy. Proszę bardzo też dla Pana.

Dziękuję bardzo. W takim razie zabieram te dokumenty. Życzę Pani miłego dnia. Do widzenia.

Dziękuję, do widzenia.

Przyjrzyjmy się dokładnie procesowi przyjmowania towaru.

To wszystko.

Czy mogę poprosić o dokument dostawy?

Bardzo dokładnie sprawdź ilość dostarczonych produktów. Gdy dostarczono towar nie zamówiony, możesz odmówić jego przyjęcia. Jeśli nie zgadza się ilości dostarczonego towaru z dokumentami dostawy, powinieneś sporządzić protokół niezgodności.

Ilościowo się chyba coś nie zgadza. Już sprawdzam co. Chyba kapusta kiszona, kapusta kiszona. Zamawiałam jedną, a są dwie. Tego opakowania nie przyjmie jedna.

Sprawa zabieram to opakowanie.

Za to nie widzę tutaj mandarynek, a zamawiałam dwie skrzynki. Odnotuje to w protokole. Proszę chwileczkę poczekać Niestety nie ma, ale oprócz mandarynek wszystko się ilościowo zgadza. Także możemy przejść teraz do sprawdzenia jakości towaru.

Przyjmując towar od dostawcy należy sprawdzić czy opakowania nie są uszkodzone, czy daty przydatności produktów są odpowiednie lub czy towar jest świeży.

O tak! Proszę zerknąć. Ta sałata ma przebarwienia. Moim zdaniem jest nieświeża.

Faktycznie, w takim razie zabieram tą sałatę. W dniu jutrzejszym dostarczę świeżą.

Ok, pasuje mi te rozwiązanie. Także oprócz tej sałaty i mandarynek i jednego opakowania kapusty. Towar jest w najlepszym porządku. Tutaj daty przydatności są okej, nie ma żadnych uszkodzeń, a sałaty te są bardzo świeże.

Tak, wie pani, dbamy o jakość dostaw.

Na protokole niezgodności zapisz wszystkie braki w dostawie i inne niezgodności, jeśli takie występują. Protokół sporządza się w dwóch egzemplarzach poświadczone podpisem dostawcy.

To zapraszam Pana. Możemy w takim razie jeszcze spisać protokół niezgodności towaru.
Speaker3: Gdzie podpisać?

Tutaj, w tym miejscu. Dobrze. Poproszę jeszcze o dwa podpisy w tym i w tym miejscu. Dobrze. Podpisuję. 8. Protokół niezgodności Oryginał dla Pana i kopia dokumentu dostawy. Proszę bardzo też dla Pana.

Dziękuję bardzo. W takim razie zabieram te dokumenty. Życzę Pani miłego dnia. Do widzenia.

Dziękuję, do widzenia.

Podsumujmy krótko procedurę przyjęcia towaru. Przyjmując towar od dostawcy musisz pamiętać o kilku ważnych sprawach. Konieczne jest przeliczenie ilościowe dostarczonych produktów i porównanie wyniku z zamówieniem oraz dowodem dostawy. Poza tym należy dokładnie skontrolować jakość towaru, zwracając uwagę na stan produktów, opakowań i termin przydatności. Wszelkie niezgodności trzeba odnotować na specjalnym protokole, który podpisuje kierowca. Kopię powinniśmy zachować na koniec. Należy przekazać dostawcy kopie podpisanego dokumentu dostawy wraz z protokołem. Można wyróżnić cztery podstawowe kryteria oceny produktów z asortymentu owoców i warzyw. Są to wygląd, gdzie oceniamy kolor i kształt owoców i warzyw, nieskazitelność, gdzie sprawdzamy, czy produkty nie mają widocznych uszkodzeń czy pęknięć. Jednolitość gdzie chodzi o ocenę jednakowej barwy czy wielkości produktów oraz dojrzałość? Chodzi o soczystość czy też twardość kontrolowanych owoców i warzyw.

Zapoznaj się z ofertą szkoleń sprzedażowych:

 

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Jak dzięki szkoleniom nauczyć się mówić „nie”?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak pracujemy na naszych szkoleniach?

Transkrypcja Najważniejszym założeniem naszych szkoleń jest to, aby maksymalnie wspierały naszych uczestników w realizacji celów, na których im zależy. Dlatego realizujemy je przede wszystkim w praktyczny, warsztatowy sposób, w ramach którego jesteśmy w stanie nie tylko zapoznać i pokazać różnego rodzaju rozwiązania i narzędzia, które warto znać, ale przede wszystkim zaprosić naszych uczestników do praktycznego treningu, podczas którego możemy doświadczać…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak poradzić sobie z „czasopożeraczami" i oszczędzić swój czas?

Transkrypcja Cześć, Nazywam się Agnieszka Rogowska i jestem trenerem. Na co dzień zajmuję się szkoleniami i rozwojem zespołów, głównie zespołów sprzedażowych, ale też i menedżerów. Czyli moją specjalnością, jeżeli chodzi o warsztaty, są szkolenia sprzedażowe i szkolenia menedżerskie. A to, na co dzisiaj chciałam Was zaprosić, to jest temat jak poradzić sobie z tak zwanymi czaso pożeracze na co dzień, na co dzień w pracy. To jest obszar związany z planowaniem, wyznaczaniem sobie zadań, celów.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.