Przywództwo i zarządzanie zespołem - co dają szkolenia z tego zakresu?

Kierowanie zespołem pracowniczym to bardzo trudne zadanie – wymaga odpowiednich kwalifikacji, wysokiej kultury osobistej i kilku tzw. umiejętności miękkich. Oznacza również sporo obowiązków, a co za tym idzie – sporą odpowiedzialność za wyniki grupy. Z tego też powodu bardzo wiele osób, pomimo posiadanego wystarczającego wykształcenia oraz doświadczenia, nie chce podejmować się piastowania stanowiska kierowniczego. Z drugiej jednak strony, należy mieć świadomość tego, że zarówno zarządzanie zespołem, jak i pełnienie funkcji przywódcy (również tego nieformalnego), to ogromne wyróżnienie i wyzwanie. Przede wszystkim spotyka to osoby zaufane i zasłużone dla danej firmy. Dlatego jeśli chcielibyśmy spróbować sił na nowym stanowisku, a jednocześnie boimy się, że nie posiadamy wszystkich cech „idealnego” kierownika, powinniśmy rozważyć szkolenie z zarządzania zespołem.

Dlaczego szkolenia odgrywają tak ważną rolę w pełnieniu funkcji kierowniczych?

Należy zdać sobie sprawę, że szkolenia są jednym z najprostszych narzędzi, umożliwiających podniesienie w stosunkowo krótkim czasie umiejętności z konkretnego obszaru. Możemy zdecydować się na trening z poprawnej prezentacji lub technik wygłaszania przemówień. Albo podnieść swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. Ile potrzeb – tyle szkoleń, gdyż obecnie na rynku istnieje wystarczająca liczba trenerów, umożliwiająca nabycie wszelkich niezbędnych umiejętności.

Każda osoba na stanowisku kierowniczym z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, że sukces każdego z podległych jej pracowników może przyczynić się do sukcesu całego zespołu. Na czym zyskuje rzecz jasna również kierownictwo. Dlatego istotną umiejętnością osoby zarządzającej jest skuteczne zdiagnozowanie potencjału podwładnych i rozwijanie w nich tych umiejętności, do których mają predyspozycje (zarządzanie rozwojem). Warto również rozważyć szkolenie z odpowiedniej komunikacji wewnątrzzespołowej i międzydziałowej. Gdyż niejednokrotnie o niepowodzeniu projektu lub nieterminowym wykonaniu zadania decydują codzienne nieporozumienia pomiędzy pracownikami.

Dla kogo szkolenie: zarządzanie zespołem?

Pomimo tego, że osoba zarządzająca posiada zazwyczaj odpowiednie wykształcenie, to jednak co pewien czas zmieniają się sposoby komunikacji, pojawiają się nowe stanowiska czy też osoby pracujące zdalnie. Takie sytuacje wymagają zastosowania nowych technik komunikacji. Jak również sposobów rozdzielania zadań, do których taka osoba może nie być wcześniej przygotowana. Z tego właśnie powodu szkolenia mają na celu uzmysłowienie jak wiele istnieje jeszcze niewykorzystanych możliwości. Pokazują one również, że zarządzanie zespołem wcale nie musi być tak skomplikowane, jak początkowo mogłoby się wydawać. Ozywiście pod warunkiem odpowiedniego ułożenia podstawowych procesów. Z tego właśnie powodu szkolenia z zarządzania zespołem i skutecznego przywództwa doskonale sprawdzają się zarówno dla osób, które niedawno awansowały, jak i kierowników z wieloletnim stażem.

O zarządzaniu zespołem rozproszonym pisaliśmy tutaj.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji

Zarządzanie reklamacjami w transporcie i spedycji W branży transportowej i spedycyjnej, gdzie margines błędu jest niezwykle wąski, a satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie. Zarządzanie reklamacjami staje się nieodłącznym elementem codziennej działalności. Reklamacje, będące naturalnym skutkiem działalności każdego przedsiębiorstwa, mogą dotyczyć wielu aspektów. Od problemów z jakością usług po kwestie związane z logistyką i obsługą klienta. W tym kontekście, umiejętność skutecznego zarządzania reklamacjami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Savoir vivre w recepcji hotelowej

Savoir vivre w recepcji hotelowej W erze cyfryzacji i automatyzacji, osobisty kontakt z gościem nabiera szczególnego znaczenia. Recepcja hotelowa, będąca sercem każdego obiektu noclegowego, staje się miejscem, gdzie savoir vivre nie jest jedynie dodatkiem, ale fundamentalną wartością, wpływającą na postrzeganie całego hotelu. Savoir vivre w recepcji hotelowej to sztuka, której opanowanie pozwala na budowanie harmonijnych relacji z gośćmi, zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw

Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych od podstaw Organizacja bankietów i przyjęć okolicznościowych to sztuka łączenia różnych elementów. Od wyboru odpowiedniej lokalizacji, przez komponowanie menu, aż po zapewnienie atrakcji i rozrywki na najwyższym poziomie. To także ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów i preferencji klientów. Co wymaga nie tylko kreatywności, ale i gruntownej wiedzy z zakresu zarządzania eventami. W obliczu coraz większego zapotrzebowania na profesjonalną organizację różnego rodzaju imprez,…
dowiedz się więcej