Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Przywództwo i zarządzanie zespołem - co dają szkolenia z tego zakresu? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Przywództwo i zarządzanie zespołem - co dają szkolenia z tego zakresu?

Co znajduje się w treści artykułu?

Pokaż więcej Ukryj

Kierowanie zespołem pracowniczym to bardzo trudne zadanie – wymaga odpowiednich kwalifikacji, wysokiej kultury osobistej i kilku tzw. umiejętności miękkich. Oznacza również sporo obowiązków, a co za tym idzie – sporą odpowiedzialność za wyniki grupy. Z tego też powodu bardzo wiele osób, pomimo posiadanego wystarczającego wykształcenia oraz doświadczenia, nie chce podejmować się piastowania stanowiska kierowniczego. Z drugiej jednak strony, należy mieć świadomość tego, że zarówno zarządzanie zespołem, jak i pełnienie funkcji przywódcy (również tego nieformalnego), to ogromne wyróżnienie i wyzwanie. Przede wszystkim spotyka to osoby zaufane i zasłużone dla danej firmy. Dlatego jeśli chcielibyśmy spróbować sił na nowym stanowisku, a jednocześnie boimy się, że nie posiadamy wszystkich cech „idealnego” kierownika, powinniśmy rozważyć szkolenie z zarządzania zespołem.

Dlaczego szkolenia odgrywają tak ważną rolę w pełnieniu funkcji kierowniczych?

Należy zdać sobie sprawę, że szkolenia są jednym z najprostszych narzędzi, umożliwiających podniesienie w stosunkowo krótkim czasie umiejętności z konkretnego obszaru. Możemy zdecydować się na trening z poprawnej prezentacji lub technik wygłaszania przemówień. Albo podnieść swoją wiedzę z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym. Ile potrzeb – tyle szkoleń, gdyż obecnie na rynku istnieje wystarczająca liczba trenerów, umożliwiająca nabycie wszelkich niezbędnych umiejętności.

Każda osoba na stanowisku kierowniczym z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, że sukces każdego z podległych jej pracowników może przyczynić się do sukcesu całego zespołu. Na czym zyskuje rzecz jasna również kierownictwo. Dlatego istotną umiejętnością osoby zarządzającej jest skuteczne zdiagnozowanie potencjału podwładnych i rozwijanie w nich tych umiejętności, do których mają predyspozycje (zarządzanie rozwojem). Warto również rozważyć szkolenie z odpowiedniej komunikacji wewnątrzzespołowej i międzydziałowej. Gdyż niejednokrotnie o niepowodzeniu projektu lub nieterminowym wykonaniu zadania decydują codzienne nieporozumienia pomiędzy pracownikami.

Dla kogo szkolenie: zarządzanie zespołem?

Pomimo tego, że osoba zarządzająca posiada zazwyczaj odpowiednie wykształcenie, to jednak co pewien czas zmieniają się sposoby komunikacji, pojawiają się nowe stanowiska czy też osoby pracujące zdalnie. Takie sytuacje wymagają zastosowania nowych technik komunikacji. Jak również sposobów rozdzielania zadań, do których taka osoba może nie być wcześniej przygotowana. Z tego właśnie powodu szkolenia mają na celu uzmysłowienie jak wiele istnieje jeszcze niewykorzystanych możliwości. Pokazują one również, że zarządzanie zespołem wcale nie musi być tak skomplikowane, jak początkowo mogłoby się wydawać. Ozywiście pod warunkiem odpowiedniego ułożenia podstawowych procesów. Z tego właśnie powodu szkolenia z zarządzania zespołem i skutecznego przywództwa doskonale sprawdzają się zarówno dla osób, które niedawno awansowały, jak i kierowników z wieloletnim stażem.

O zarządzaniu zespołem rozproszonym pisaliśmy tutaj.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.