Reklamacje online, a w sklepie stacjonarnym

Wraz z rozwojem nowych technologii, jak i również pojawieniem się Internetu, zmieniły się możliwości świadczenia usług oraz sprzedaży. Z jednej strony wykorzystanie Sieci daje więcej opcji, z drugiej jednak niesie z sobą pewne niebezpieczeństwa. Wiele osób do dzisiaj zastanawia się czy kupowanie online jest w pełni bezpieczne. A także czy reklamacje online zakupionego produktu będą przebiegały bez przeszkód. Postanowiliśmy zbadać ten temat.

Twarzą w twarz z klientem

Wiele osób przedkłada sklepy stacjonarne nad e-sklepy między innymi z uwagi na fakt osobistego kontaktu ze sprzedawcą. Jest on w stanie na bieżąco coś doradzić, dzięki czemu wybierzemy satysfakcjonujący nasz produkt. Dziś ten argument traci na znaczeniu, ponieważ wiele sklepów internetowych posiada live chaty, które są substytutem spotkania twarzą w twarz z obsługą sklepu. Powstaje jednak inny problem – w sklepach stacjonarnych możemy obejrzeć produkt przed zakupem i sprawdzić czy nie posiada wad. Jednak prawodawcy zadbali o to, by kupowanie przez Internet było równie bezpieczne. Tworzone są nowe regulacje prawne, które będą w stanie zabezpieczać każdą ze stron w sposób kompleksowy, czyniąc zakupy internetowe w pełni bezpiecznymi.

W ostatnim czasie powstaje coraz więcej różnego rodzaju kursów, które mają za zadanie uzmysłowić możliwości związane zarówno ze zwiększeniem sprzedaży produktów, jak i realnych opcji kontaktów z klientami w taki sposób, by każda ze stron była w pełni usatysfakcjonowana. Szkolenia mają za zadanie przedstawić sposoby komunikacji i pokazać, że działalność online ma również bardzo wiele opcji wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów, z których bardzo często osoby początkujące nie zdają sobie sprawy. Poruszana jest również tematyka tak newralgicznego obszaru, jak reklamacje.

W jaki sposób przebiegają reklamacje online?

Na proces reklamacji wpływ ma wiele czynników, a jednym z najważniejszych z nich jest czas realizacji zamówienia oraz odległość sprzedającego od kupującego. Z tego właśnie powodu od marca 2015 roku konsument ma prawo zwrócić towar w czasie do 14 dni od otrzymania go. Natomiast sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu nie tylko koszt zakupu towaru, ale również koszt najtańszego sposobu wysyłki. Pojawia się tutaj pytanie odnośnie korzystania z przedmiotu w tym czasie, które do tej pory było niejasne. Otóż powstały przepisy, które regulują tego typu sytuacje. Mówią one o tym, że konsument ma prawo korzystania z przedmiotu, jednocześnie musi on mieć świadomość tego, że korzystanie z przedmiotu może obniżać jego wartość. A tym samym może on otrzymać mniejszą kwotę w przypadku reklamacji.

Reklamacja ma na celu danie takich możliwości, by zarówno konsument mógł poczuć się usatysfakcjonowany, jak i sprzedawca mógł mieć poczucie bezpieczeństwa. Szkolenia z zakresu reklamacji (również online) mają na celu pokazanie w jaki sposób odpowiednio przejść przez proces reklamacji. Tak aby obydwie strony były zadowolone. Jak się okazuje, nie ma tu znaczenia czy reklamujemy towar zakupiony w sklepie stacjonarnym, czy e-sklepie. Na chwilę obecną prawo chroni interesy wszystkich stron bez względu na kanał zakupu.

Zachęcamy również do lektury artykułu: „Obsługa reklamacji, czyli jak przekuć porażkę w sukces

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.