Relacja z klientem podstawą efektywnej sprzedaży

Gorącym tematem w niemalże każdym przedsiębiorstwie jest relacja z klientem i sposoby efektywnego budowania takich relacji. Warto podkreślić fakt, że utrzymanie pozyskanego już klienta jest znacznie tańsze, aniżeli pozyskanie nowego klienta. Należy też uwzględnić fakt, iż sprzedaż obecnie nieco się zmieniła, otóż kluczem do sukcesu w sprzedaży jest osobiste zaangażowanie, wiarygodność, zaufanie i konsekwencja, a sprzedaż nie jest już procesem szybkim i bezosobowym…

Powszechnie wiadomo, że posiadanie przez firmę lojalnych klientów może być źródłem rosnących zysków, rzecz jasna za sprawą sprzedaży, a także poprzez szerzenie informacji o firmie i samych jej produktach.

Usatysfakcjonowany i zadowolony klient często rekomenduje firmę…a opinie dla potencjalnego klienta
wciąż poszukującego na rynku są nieomalże gwarancją jakości.

BUDOWANIE EFEKTYWNEJ RELACJI Z KLIENTEM – DROGA DO SUKCESU W TRZECH PUNKTACH:

Po 1. Nawiązywanie kontaktu i radzenie sobie w sytuacjach trudnych:
a) Właściwa autoprezentacja
b) Aktywne słuchanie, klaryfikacja, parafraza i odzwierciedlenie oraz prowadzenie
c) Otwarta postawa, zaufanie, akceptacja, uczciwość, partnerstwo, szczerość, konsekwencja i inne

Po 2.Rzetelna analiza potrzeb klienta i dopasowana sprzedaż:
a) Badanie potrzeb klienta i odpowiedź na nie
b) Rozpoznawanie potrzeb psychologicznych w rozmowie
c) Mapa sprzedaży – zapoznanie z postawą, wartościami, stylem życia i kontekstem
d) Zadawanie stosownych pytań precyzujących
e) Język korzyści

Po 3. Obsługa posprzedażna:
a) Segmentacja klientów: dostosowana forma kontaktu i częstotliwość
b) Przygotowanie stosownych materiałów promocyjnych, programów lojalnościowych, serwisu.

KILKA PRAWD NA ZAKOŃCZENIE:

  • RELACJA JEST BARDZO WAŻNA GDY KLIENT PIERWSZY RAZ KUPUJE TWOJE PRODUKTY I KAŻDYM NASTĘPNYM RAZEM
  • IM WYŻSZA SPRZEDAŻ TYM WAŻNIEJSZA JEST RELACJA
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM WIĘCEJ LUDZI DOŚWIADCZA EFEKTÓW I KONSEKWENCJI ZAKUPU
  • RELACJA JEST TYM WAŻNIEJSZA IM CZAS PODJĘCIA DECYZJI O ZAKUPIE DŁUŻSZY I RYZYKO WIĘKSZE

Umiejętność budowania relacji z klientami podobnie jak każdą inną kompetencję należy nieustannie rozwijać. Warto wziąć pod uwagę fakt, że sprzedaż jest dynamicznie rozwijającym się procesem i warto być “na bieżąco” z obecnymi trendami oraz technikami sprzedaży, aby być skutecznym handlowcem.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.