Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
RODO – nowe zasady ochrony danych osobowych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

RODO – nowe zasady ochrony danych osobowych

W ostatnim czasie gorącym tematem stało się tak zwane RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Akt ten będzie obowiązywał w Polsce od maja 2018 r. i wiąże się z niemałą rewolucją w polskim systemie prawnym. Zmiany odczują zarówno przedsiębiorcy, świadczący usługi w różnych branżach, jak i zwykli konsumenci.

Trwają prace nad nową ustawąWprowadzenie RODO nałożyło na polskie władze obowiązek implementacji tych przepisów do polskiego prawa. Procesem zmian zajęło się zatem Ministerstwo Cyfryzacji, kierowane do niedawna przez minister Annę Streżyńską. W dniu 13 września 2017 r. opublikowano projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych. Dalej, z uwagi na podniosły charakter tego dokumentu, akt został poddany konsultacjom społecznym. Prawdopodobnie nowa ustawa trafi do sejmu w marcu 2018 r. Mimo że wciąż nie jest znany ostateczny kształt przepisów, wielu przedsiębiorców, bojąc się kar, już teraz przygotowuje się na nadchodzącą rewolucję.

Czym jest RODO?

Unijne rozporządzenie, które budzi tyle emocji w środowisku przedsiębiorców to próba ujednolicenia przepisów, dotyczących ochrony danych osobowych, na całym obszarze Unii Europejskiej. Nowe regulacje mają pozwolić na większą transparentność w zakresie udostępniania danych osobowych oraz wzmocnienie kontroli ze strony konsumentów nad danymi, które znajdują się w posiadaniu przedsiębiorstw, świadczących różnego rodzaju usługi. Na kogo RODO nakłada najwięcej obowiązków? Na wszystkie te podmioty, które w jakikolwiek sposób gromadzą i wykorzystują dane, dotyczące osób fizycznych (zarówno klientów, jak i pracowników). Czym właściwie są dane osobowe? To informacje, dotyczące osoby fizycznej, które pozwalają na określenie jej tożsamości (na przykład imię, nazwisko, adres i tak dalej).

Co się zmieni?

Nowa ustawa nada konsumentom szereg różnych uprawnień. Między innymi będą mieli oni prawo do bycia zapomnianym (czyli wystąpienia do danego podmiotu o całkowite usunięcie danych w systemie) oraz prawo do uzyskania informacji, jakie dokładnie dane o osobie fizycznej posiada przedsiębiorca. W związku z powyższym, po stronie przedsiębiorców pojawi się wiele nowych obowiązków – będą oni musieli w taki sposób dobrać rozwiązania organizacyjne i techniczne, aby zapewniały należyte przechowywanie danych. Między innymi przedsiębiorcy będą zatem zmuszeni do dokonania zmian w swoich formularzach, klauzulach, zgodach na przetwarzanie danych, wdrożenia infrastruktury IT oraz przeprowadzenia kompleksowych szkoleń dla pracowników.

Trudna implementacja

Najgorsze jest to, że rozporządzenie w zasadzie nie wskazuje, jakich narzędzi powinni użyć przedsiębiorcy, aby zapewnić należyte zabezpieczenie danych. W związku z tym w niejednej placówce konieczne będzie skorzystanie z usług firm, oferujących szkolenia w zakresie RODO. Specjaliści Warto Szkolić są przygotowani na nadchodzące zmiany. Ujawniamy tajniki nowych regulacji – wiemy w jaki sposób zdobyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jakie narzędzia pomogą nam zachować odpowiednią ochronę danych, czym jest prawo do bycia zapomnianym, kiedy firmy muszą wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz co to jest obowiązek notyfikacyjny.

Nasze szkolenia RODO także z możliwością dofianasowania, szczegóły tutaj.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 sposobów na radzenie sobie z trudnym klientem – wskazówki i szkolenia z których musisz skorzystać

Skuteczne strategie radzenia sobie z trudnym klientem W pracy z klientami każdy sprzedawca prędzej czy później zetknie się z osobą, która będzie trudna we współpracy. Czasem wynika to z rozczarowania usługą, nieporozumienia, problemów technicznych, a czasami po prostu z frustracji związanej z sytuacją niezależną od firmy. Trudni klienci mogą być zdenerwowani, zirytowani, a nawet agresywni, co stawia sprzedawcę w bardzo wymagającej sytuacji. Umiejętność radzenia sobie z takimi wyzwaniami…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

7 najlepszych szkoleń, dzięki którym zbudujesz idealny zespół

Kluczowe szkolenia w budowaniu i zarządzaniu zespołem Budowanie zespołu to kluczowy element sukcesu w każdej organizacji. Dobrze funkcjonujący zespół to nie tylko ludzie pracujący razem, ale grupa, która efektywnie współpracuje, dzieli się zadaniami i realizuje wspólne cele. Aby stworzyć taki zespół, menedżerowie powinni zainwestować w odpowiednie szkolenia, które pomogą w rozwijaniu kluczowych kompetencji zarówno liderów, jak i członków zespołów. Poniżej przedstawiamy 7 najlepszych…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

6 szkoleń sprzedażowych, dzięki którym zbudujesz relacje z klientem

Relacje z klientami jako fundament skutecznej sprzedaży Budowanie relacji z klientami to fundament skutecznej sprzedaży, który wpływa na długoterminowy sukces każdej firmy. Współczesny rynek jest pełen konkurencji, a klienci mają dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. To właśnie relacje, jakie nawiązujesz z klientami, mogą stanowić kluczowy wyróżnik, który zadecyduje o ich lojalności wobec Twojej marki. Zaufanie, zaangażowanie i umiejętność zrozumienia potrzeb…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.