Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Poznaj trzy rodzaje negocjacji i zacznij osiągać swoje cele!

Poznaj trzy rodzaje negocjacji i zacznij osiągać swoje cele!

W poszukiwaniu skutecznych technik negocjacyjnych bardzo często zapominamy, że nasz sukces nie zależy jedynie od siły wytoczonych argumentów, ale też od tego jaki rodzaj negocjacji podejmiemy. Wyróżniamy trzy rodzaje negocjacji, o tym który wybierzemy warto się nad tym zastanowić jeszcze zanim rozpoczniemy rozmowę. Jaki cel sobie stawiamy? Co chcemy osiągnąć? Czy jesteśmy w stanie osiągnąć to przy zachowaniu obopólnych korzyści? Odpowiedź na te pytania pozwala nam zakwalifikować negocjacje do jednej z trzech kategorii.

Przegrana – Przegrana

W wypadku tego typu negocjacji celem jest przegrana drugiej strony nawet kosztem własnych strat. Występuje najczęściej, gdy zwaśnione strony są ze sobą w konflikcie tak długo, że nie widzą innego sposobu na jego rozwiązanie i mają głębokie przekonanie, że nie są w stanie osiągnąć kompromisu. Przykładem może być strajk prowadzący do upadku firmy. Żadna ze stron nie otrzymuje w tym wypadku korzyści, a jedynie ponosi straty. Jest to rodzaj negocjacji, którego powinno się za wszelką cenę unikać.

Wygrana – Przegrana

Ten typ negocjacji preferują osoby posiadające przewagę nad partnerem. Można osiągnąć spore zyski, ale obie strony zdają sobie sprawę, że obejdzie się to kosztem dużych ustępstw drugiej strony. Prowadzenie takich negocjacji może być bardzo korzystne z ekonomicznego punktu widzenia, ale na dłuższą metę może ochłodzić nasze stosunki z polemistą. Nikt w końcu nie lubi być wykorzystywany i wieczne znajdowanie się po stronie przegranych skutecznie zniechęca do dalszych kontaktów.

Wygrana – Wygrana

Najtrudniejszy, ale długofalowo zdecydowanie najskuteczniejszy typ negocjacji. Strony na skutek wspólnego poszukiwania rozwiązań opartego na wzajemnym szacunku i zaufaniu dochodzą do podpisania kontraktu korzystnego dla obu stron. Żeby korzystać z tego rodzaju negocjacji trzeba umieć pozbyć się postawy roszczeniowej, a jednocześnie zachować asertywną. Ważne jest aby od początku nie ukrywać tego do czego dążymy i być gotowym na pewne ustępstwa w drodze kompromisu. Negocjacje te pomagają budować długotrwałe relacje między stronami i zachęcają do dalszej współpracy.

Po przeczytaniu tego artykułu powinieneś znać trzy rodzaje negocjacji oraz w zdecydowanie bardziej świadomy sposób podejmować negocjacje. Jeśli natomiast interesują cię najskuteczniejsze techniki negocjacyjne zapraszamy na nasze szkolenia podczas których poznasz je od podszewki.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.